ستاره تیم‌ ملی ایتالیا و یوونتوس 40 ساله شد + عکس

امروز سالروز تولد 40 سالگی ستاره تیم‌ ملی ایتالیا و یوونتوس است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، جانلوئیجی بوفون، متولد  28 ژانویه 1878  درکارارا دروازه‌بان و کاپیتان تیم ملی فوتبال ایتالیا و یوونتوس است. وی در 14 نوامبر 2017 پس ازحذف مقابل تیم ملی سوئد در پلی آف مقدماتی جام جهانی و جاماندن ایتالیا از جام جهانی 2018 روسیه با چشمانی گریان، از فوتبال ملی خداحافظی کرد.

بوفون در سن 12 سالگی به تیم بوناسکولا و در 13 سالگی به تیم پارما پیوست. او در سن 13 سالگی در خط حمله به عنوان یک مهاجم بازی می‌کرد و یکسال در همین پست باقی‌ماند. در 14 سالگی هر دو دروازه‌بان تیم وی مصدوم شدند و وی مجبور شد تا از دروازه دفاع کند و دو هفته در پست دروازه‌بانی ماند.

پس از آن بود که کار خود را به صورت رسمی در پست دروازه‌بانی شروع کرد؛ جی جی از توماس انکونو کامرونی به عنوان الگوی خود یاد کرده‌است؛ و سر انجام در سال 1995 برای اولین بار در مقابل تیم میلان در رقابت‌های ایتالیا سری آ حاضر شد. وی هم اکنون به عنوان دروازه‌بان با پیراهن شماره یک در ترکیب یوونتوس قرار دارد. لورنزو بوفون دروازه‌بان ایتالیا در جام جهانی 1962 از اقوام وی بوده‌است.

بوفون در یک خانواده ورزشی متولد شد پدرش وزنه‌بردار بود و مادرش نیز پرتاب دیسک و خواهرانش قهرمانان تیم ملی والیبال ایتالیا بودند. لورنزو بوفون دروازه‌بان سابق ایتالیا هم پسر عموی پدربزرگ وی بوده‌است. بوفون یک کاتولیک است.

بوفون در سال2011 با النا سره دووا ازدواج کرد. او از این ازدواج دارای دو فرزند به نام‌های لوییس توماس و دیوید لی شد. در سال 2014 جیجی اعلام کرد که پس از سه سال زندگی مشترک از همسرش جدا شده‌است. او در سال 2015 با ایلاریا دامیکو مجری و ژورنالیست ایتالیایی ازدواج کرد. در ژانویه 2016 آن‌ها اعلام کردند که تولد پسرشان لئوپولدو ماتیا نزدیک است.

 

دیدگاه تان را بنویسید