ساکت: استقبال مردم برای خرید بلیت خوب بود/ امیدواریم که فضا برای بازارهای کاذب وجود نداشته باشد

دبیرکل فدراسیون فوتبال می‌گوید قرعه‌کشی بلیت‌های جام جهانی در حضور نهادهای نظارتی برگزار شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمدرضا ساکت در حاشیه مراسم قرعه‌کشی بلیت‌‌های ثبت‌‌نامی جام جهانی 2018 روسیه ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ در ابتدا باید از استقبال خوب مردم تشکر کنم. مراسم قرعه‌کشی با حضور نمایندگان حراست وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال و همچنین سازمان میراث فرهنگی به شکل خیلی خوبی برگزار شد و بعد از قرعه‌کشی بلیت‌ها در اختیار عزیزانی که ثبت‌نام کرده بودند، قرار گرفت. 

وی افزود: جام جهانی یک رویداد بسیار بزرگ برای فوتبال ایران است و امیدواریم در یک فضای خوب و مناسب مردم بتوانند ببینند. امیدوارم که بتوانیم زمینه حضور را فراهم کنیم. البته بخش‌هایی هم در تلاش هستند که فعالیت‌های فرهنگی و هنری را شکل بدهند. فرض ویژه جام جهانی که در آن تصویر ویژه مرقد علی ابن موسی الرضا (ع) حک شده است و نمایی از تهران و اصفهان و همین طور آرم فدراسیون فوتبال ایران و روسیه و جام جهانی در آن حک شده، توسط هنرمندان عزیزمان در تبریز در حال بافت است و قرار است یکی از این قالیچه‌ها به فیفا اهدا شود و یکی از آن‌ها به حرم امام رضا (ع) برود و در موزه آنجا بماند.

وی افزود: قرار است از این قالیچه‌ها یک عدد هم به اسپانیا و پرتغال و مراکش بدهیم و با توجه به این که هنوز حریفان بعدی ما مشخص نشده‌اند یکی دو قالیچه هم که روی آن نامی حک نشده به آن‌ها می‌دهیم. قرار است این فرش‌ها توسط مسئولان تیم ملی و همین طور کاپیتان تیم ملی به تیم‌های مقابل اهدا شود تا صنایع دستی ایرانی هم پاس داشته شود. بخش‌های فرهنگی هم همچون وزارت محترم ارشاد، سازمان میراث فرهنگی و بخش‌های مختلف دیگر در تلاش هستند که بتوانند برنامه‌ریزی لازم را برای اقدامات فرهنگی انجام دهند. در وزارت امور خارجه هم رایزن فرهنگی در تلاش است تا کمک کند زمینه موفقی در زمینه معرفی ظرفیت‌های توریستی و فرهنگی ایران و همچنین شرایط ایران را فراهم کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا با وجود قرعه‌کشی شاهد بازار سیاه فروش بلیت خواهیم بود گفت: قاعدتا با توجه به این که فیفا تمام شرایط را مهیا کرده، امیدواریم که فضا برای بازارهای کاذب وجود نداشته باشد. فیفا امسال طراحی که با مسئولان برگزار کننده انجام داده، هر کس بخواهد وارد ورزشگاه شود باید سه مدرک را ارائه بدهد. ابتدا پاسپورت و مشخصاتش با آی‌دی فنی که مسئولان روسیه طراحی کرده است باید مطابقت داشته باشد و اطلاعات این دو با بلیتی که در دست دارد باید هم‌خوانی داشته باشد تا آن فرد بتواند وارد ورزشگاه شود. همان طور که قبلا در اطلاعیه‌های فدراسیون فوتبال عنوان شده است، دقیقا باید از سایت فیفا و فضای معتبری در این زمینه طراحی شده است بلیت تهیه کند تا دچار مشکل نشود. شاید افرادی ادعا کنند که بلیت در دست دارند اما آن چیزی که شفاف و مشخص است در سایت فیفا اعلام شده است.

او درباره کمپ تمرینی تیم ملی در مسکو هم گفت: بر اساس تنخواهی که در نظر گرفته شده هر تیمی در کمپ خودش اسکان دارد و برای بازی‌ها به شهری که بازی برگزار می‌شود می‌رود و برمی‌گردد.

او درباره این که آیا در صورت این که کسی در قرعه‌کشی نامش انتخاب نشود آیا پولش بازگردانده خواهد شد گفت: بله، امور مالی فدراسیون از طریق سایت اعلام می‌شود. البته یک مرحله دیگر از بلیت‌های باقی مانده ارائه می‌شود و کسانی که داوطلب نباشند پولشان پس داده می‌شود. همان طور که مطلع هستید، بلیت‌ها در سه سطح به فروش رسیده است و بر اساس همان کارش انجام شده و قیمت‌گذاری شده است.

ساکت در پاسخ به این سوال که ایران چه تعداد هوادار می‌تواند در روسیه داشته باشد گفت: در دو تا سه مرحله فیفا پیش‌بینی فروش بلیت را کرده است. در این مرحله هشت درصد از ظرفیت را به فروش می‌رساند که یکی دو مرحله دیگر هم در آینده خواهد بود و قطعا در آینده دریچه‌ها و پنجره‌هایی برای فروش بلیت باز خواهد شد.

او درباره درگیری معاونش با یکی از مربیان تیم ملی در ساختمان پک گفت: اجازه بدهید در این زمینه خود آقای تاج صحبت کند و نظرشان را اعلام کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید