اینترمیلان- رم؛ جنگ اعاده حیثیت

برنده نبرد بزرگ این هفته سری A ، می‌تواند به شروع مقتدرانه سال ۲۰۱۸ افتخار کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در اوایل ماه دسامبر به نظر می‌رسید اینتر و رم مدعی قهرمانی فصل جاری سری A هستند اما رفته رفته از قدرت 2 تیم کاسته شده؛ به حدی که از 30 امتیاز ممکن اخیر فقط 8 امتیاز گرفته‌اند، با این حال هنوز از مدعیان به شمار می‌روند. پس جدال ساعت 23:15 یکشنبه شب 2 تیم در زمین اینتر در چارچوب هفته بیست و یکم سری A ایتالیا پر از هیجان است.

نبرد کلاسیک

 جدال اینتر و رم از اوایل هزاره جدید همواره جدی و پرکینه دنبال شده و درست وقتی اینتر به اوج ضعف رسیده بود، اسپالتی از اردوی رم به نیمکت مربیگری این تیم پیوست و با قدرتمند کردن نرآتزوری آتش زیر خاکستر این رقابت را شعله‌ورکرد. هم او و هم اوزه‌بیو دی‌فرانچسکو، سرمربی رقیب به دفاع و قدرت ذهنی تیمشان بیش از هر اصول تاکتیکی دیگری بها می‌دهند. نقطه ضعف مشترک 2 تیم اما در زمان انتقال فاز بازی از دفاع به حمله رخ می‌نماید.با توجه به نتایج   ضعیف اخیر، می‌توان انتظار داشت اینتر و رم با قدرت تمام و به قصد جبران به میدان بروند اما به نظر می‌رسد برای هر 2 تیم، نباختن بیش از پیروز شدن اولویت دارد.

 هر  تیم، 2 ستاره

رم و اینتر در فصل جاری بیش از عملکرد تیمی از درخشش انفرادی چند ستاره خاص خودشان، سود بردند. در اینتر، ایکاردی و پریسیچ و در رم الشعراوی و ژکو، بارها را به دوش کشیده‌اند و این جدال می‌تواند صحنه هنرنمایی آن‌ها باشد. شاید هم ماجرا متفاوت باشد و امثال استروتمن و وارلا با بازی خوب خودشان، سرنوشت را رقم بزنند.

 غایبان بازی

اینتر غیر از دی‌آمبروسیوی کماکان مصدوم، همه مهره‌های کلیدی خودش را در اختیار دارد و بازگشت ژائو ماریوی پرتغال، اسپالتی را دلگرم خواهد کرد. رم علاوه بر مصدومان بلندمدتی مانند دفرل و کارسدورپ، احتمالا پروتی را هم در اختیار ندارد.

 شرایط جدول

اینتر 42 امتیازی در رده سوم، 3 امتیاز از رم رده پنجمی بیش‌تر دارد. پس برتری رم در این جدال خانگی می‌تواند شرایط جدول را دگرگون کند. البته با توجه به شرایط فعلی، جبران 9 امتیاز اختلاف رم با ناپولی صدرنشین کار سختی به نظر می‌رسد.

رویارویی‌های قبلی

 در 34 رویارویی قبلی، اینتر با 21 پیروزی مراتب شرایط بهتری دارد. رم تنها 7 بار پیروز شده و حاصل 6 رقابت هم تساوی بوده است.

 ترکیب احتمالی

 اینتر: هندانوویچ، کانسلو، اسکرینیار، میراندا، سانتون، ونچینو، گالیاردینی، کاندروا، والرو، پریسیچ و ایکاردی

 رم: آلیسون، پرس، فازیو، مانولاس، کلاروف، ناینگولان، دروسی، استروتمن، فلورنزی، ژکو و الشعراوی

 

دیدگاه تان را بنویسید