لیگ برتر بسکتبال؛

پتروشیمی اولین دیدار نیمه نهایی برابر مهرام را برد

در اولین دیدار از سری رقابتی پتروشیمی و مهرام این تیم جنوبی بود که به برتری رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در اولین دیدار از سری رقابت مهرام و پتروشیمی در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر ماهشهری‌های میزبان توانستند حریف خود را شکست دهند. شاگردان مهران شاهین طبع در این مسابقه ۹۲ بر ۷۵ مهمان خود را مغلوب کردند.

در کوارتر اول همانظور که پیش بینی می شد دو تیم تکیه بر توانایی بازیکنان خارجی خود داشتند که توسط ایرانی‌ها مهار می شدند. دومینیک جونز را وحید دلیرزهان در مهرام مهار می کرد و یاکوپ پولن را بهنام یخچالی در پتروشیمی. مسابقه کاملا نزدیک و پایاپای بود و دو تیم سایه به سایه هم پیش می‌رفتند اما مهرام با دفاع بهتر به خصوص دفاع دلیرزهان و شوت های سه امتیازی پولن برتری نسبی برابر حریفش داشت و توانست این کوارتر را ٢١ بر ١٩ به سود خود تمام کند.

در کوارتر دوم اضافه شدن سجاد مشایخی به ترکیب پتروشیمی کاملا جواب داده بود و این تیم به بازی برگشت. میزبان با استفاده از توانایی های جونز و البته نفوذهای موثر سجاد مشایخی و بهنام یخچالی نتیجه را جبران و از مهمانش پیشی گرفت. توپ‌های از دست رفته مهرامی‌ها هم زیاد شده بود و همین مساله فرصت برای میزبان جنوبی بود تا این کوارتر را ٢٥ بر ١٩ به سود خود تمام کند و در نیمه نخست ٤٤ بر ٤٠ پیروز شود.

در نیمه دوم پتروشیمی برتری‌اش را حفظ کرد اما مهرام هم سایه به سایه میزبانش پیش می آمد و فاصله را کاهش داد. دومینیک جونز گارد آمریکایی پتروشیمی هرلحظه که اراده می کرد برنامه اش در زمین اجرا می شد و با توانایی بالای شوت‌زنی‌اش در لحظه‌های حساس به کمک پتروشیمی می آمد و امتیاز می گرفت. در طرف مقابل نیز پولن برای مهرام عملکرد خوبی داشت و با نفوذهای خود دفاع میزبان را دچار چالش می کرد. در زیر سبد نیز تقابل دو سنتر خارجی تیم‌ها جالب بود. گانی لاوال که همراهی ارسلان کاظمی را در کنار خود داشت برابر آرنت مولتری در ترکیب مهرام رقابت می کرد. تقابل دو تیم بسیار نزدیک بود و در نهایت این کوارتر در نهایت ٢٤ بر ٢٣ به سود مهرام تمام شد.

کوارتر پایانی با برتری پتروشیمی آغاز شد. میزبان در دفاع بهتر و در حمله موفق تر بود و نتیجه بازی را ٧٦ بر ٦٩ کرد. ترکیب جوان مهرام برابر بازیکنان با تجربه پتروشیمی عملکرد بسیار خوبی داشت. در این کوارتر امیرحسین خندان پور سنتر تیم ملی جوانان نیز فرصت بازی بدست آورده بود و عملکرد خوبی برای مهرام داشت با این حال چهره های ملی و با تجربه میزبان سوار بر بازی بودند و در نهایت مسابقه اول نیمه نهایی را به سود خود تمام کردند. کوارتر چهارم این مسابقه نیز ۲۵ بر ۱۱ به سود پتروشیمی تمام شد.
دو تیم فردا دومین مسابقه خود در ماهشهر را برگزار می کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید