ادامه هفته بیستم لیگ برتر فوتبال؛

بحران‌زده‌ها به دنبال رسیدن به نقطه امن در لیگ برتر/ استقلال با جپارف مقابل پدیده

روز دوم فته بیستم لیگ برتر روز جمعه در حالی پیگیری می‌شود که تیم‌های بحران زده لیگ برتر فوتبال به دنبال فرار از شرایط بد کنونی‌شان هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در ادامه هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران به جز استقلال و فولاد تیم‌هایی به میدان می‌روند که در بحران به سر می‌برند. از پیکان گرفته که در رده ششم جدول رده‌بندی قرار دارد تا سیاه‌جامگان که در قعر جدول رده‌بندی قرار گرفته است.

پدیده – استقلال

این دو تیم در شرایطی مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند که وضعیت‌شان نسبت به دیدار نیم فصل نخست ۱۸۰ درجه تغییر کرده است. پدیده پس از کسر ۶ امتیاز از این تیم در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد و در سه دیدار آخرش دو شکست را متحمل شده است که یکی از این شکست‌ها، باخت سنگین چهار بر صفر مقابل سپاهان است. همین اوضاع باعث شده تا نیمکت رضا مهاجری در پدیده کمی متزلزل شود.

در مقابل استقلال ۹ بازی بدون شکست را پشت سر گذاشته است. وینفرد شفر مقابل پدیده احتمالا داریوش شجاعیان که در هفته‌های اخیر جزو آماده‌ترین مهره‌های این مربی آلمانی بوده را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشته باشد. البته نکته امیدوار کننده برای شفر، بازگشت مجدد سرور جپارف به ترکیب استقلال است. این بازیکن که هر زمان برای استقلال به میدان رفته یکی از تاثیرگذارترین مهره‌های شفر بوده، پس از سپری شدن دو جلسه محرومیت قادر خواهد بود تا در صورت صلاحدید کادر فنی مقابل پدیده به میدان برود. با این حال یکی از خط حمله آبی‌پوشان که از نقطه‌ ضعف‌های مهم امسال استقلال است هم‌چنان پا برجاست و هنوز که هنوز است، بازیکنی برای رفع این نقطه ضعف جذب این تیم نشده است.

در حال حاضر پدیده که میزبان این دیدار است با ۲۲ امتیاز در رده دهم جدول رده‌بندی قرار گرفته و استقلال با ۲۸ امتیاز پنجم جدول رده‌بندی است. شاگردان رضا مهاجری این شانس را دارند تا با پیروزی در این دیدار و نبردن صنعت نفت مقابل ذوب‌آهن، به رده نهم برسد. استقلال همانند پدیده شانس صعود یک پله‌ای در جدول رده‌بندی را دارد و اگر در این دیدار پیروز شود شانس حضور در جایگاه چهارم به جای ذوب‌آهن را دارد.

 

فولاد – پیکان

این دیدار تقابل دو تیم بالانشینی است که شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند. فولاد که میزبان این بازی است ۱۴ بازی بدون شکست را پشت سر گذاشته و با ۳۳ امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی قرار دارد اما پیکان پس از ۷ هفته رویایی و کسب ۷ پیروزی پیاپی، ۸ بازی است که طعم پیروزی را نچشیده و در جدول رده‌بندی سقوط کرده است.

البته آمار خوب فولاد در شکست نخوردن منجر به این نشده که بتوانند پیروزی‌های پرتعدادی را به دست بیاورند. شاگردان سید اکبر پورموسوی در فولاد در پنج دیدار اخیرشان چهار بار متوقف شدند و تنها یک پیروزی کسب کرده‌اند. در نتیجه می‌توان رتبه خوب اکنون فولاد را مدیون افول مدعیان لیگ برتر دانست.

فولاد با توجه به اختلاف یازده امتیازی با پرسپولیس تنها می‌تواند به کم کردن اختلاف امتیاز با صدرنشین لیگ برتر فکر کند تا شاید در ادامه راه با لغزش پرسپولیس آماده این روزها بتواند به صدر جدول هم فکر کند اما پیکانی‌ها این شانس را دارند تا با پیروزی در این دیدار بالاتر از ذوب‌آهن و استقلال به رده چهارم جدول رده‌بندی بازگردند.

 

نفت تهران – سیاه‌جامگان

نفت تهران با روی کار آمدن مالکان جدیدش روزهای با آرامشی را پشت سر می‌گذارد و همین بی‌حاشیه بودن منجر شده تا نتایج این تیم در دو بازی اخیر خوب باشد. نفتی‌ها در دو دیدار آخرشان در لیگ برتر یک تساوی از پرسپولیس در ورزشگاه آزادی گرفتند و مقابل تیم مدعی تراکتورسازی به پیروزی دو بر صفر رسیدند. هم‌چنین آن‌ها توانستند تا عیسی آل کثیر، مهاجم زهردارشان که زننده هر دو گل نفت مقابل تراکتورسازی بود را حفظ کنند و اجازه خروج این بازیکن از نفت را ندهند. البته همه می‌دانند که دل آل کثیر به رفتن است و خود او هم این مساله را چند بار اعلام کرده است.

در آن سوی میدان سیاه‌جامگان در چهار بازی نیم فصل دوم با رضا عنایتی توانسته یک برد و دو تساوی کسب کند تا کمی وضعیت بدش در جدول رده‌بندی را بهبود ببخشد. البته سیاه‌جامگان این هفته شاهد جدایی رضا بادامکی مهاجم کهنه‌کار خودش بود تا یکی از مهره‌های تاثیرگذارش را از دست بدهد.

در حال حاضر نفت تهران با ۱۷ امتیاز در رده سیزدهم جدول رده‌بندی قرار دارد تا خودش را از منطقه سقوط جدا کرده باشد. سیاه‌جامگان هم با ۱۳ امتیاز در قعر جدول جای گرفته است. با توجه به تفاضل بد تیم‌های سیزدهم و چهاردهم جدول لیگ برتر، رسیدن آن‌ها به رتبه‌های بالاتر دور از ذهن است اما سیاه‌جامگان این شانس را دارد تا با پیروزی در این دیدار و شکست سپیدرود در آخرین دیدار روز جمعه،‌ خودش را از انتهای جدول جدا کند و به رده پانزدهم جدول رده‌بندی برسد. در هر صورت این دیدار برای هر دو تیم حکم یک دیدار ۶ امتیازی را دارد و هم سیاه‌جامگان و هم نفت می‌دانند که برد در این دیدار می‌تواند مهر ماندن این تیم‌ها را در لیگ برتر بزند.

سپیدرود – سپاهان

سپیدرود و سپاهان شاید دو تیمی باشند که به معنی واقعی در هفته‌های اخیر در بحران به سر می‌برند. سپیدرود که همانند نفت در این فصل با سه مالک مختلف حضور داشته، در حال حاضر با ترکیب تن‌زاده به عنوان مالک و علی کریمی به عنوان سرمربی به کارش ادامه می‌دهد. علی کریمی که جای امید روانخواه را در این تیم پرحاشیه گرفت یک تساوی و یک شکست را به همراه این تیم در کارنامه‌اش ثبت کرده است. سپیدرود در ۹ بازی اخیرش یک برد، یک مساوی و ۷ شکست را بدست آورده است!

سپاهان با این که بالاتر از سپیدرود قرار دارد اما باتوجه به افتخارات این تیم و بازیکنان و کادرفنی که در اختیار دارد، بحران زده ترین تیم لیگ برتر است. در حالی که همه فکر می‌کردند با پیروزی چهار بر صفر مقابل پدیده و تساوی خارج از خانه مقابل سپاهان،‌ نتایج سپاهان و کرانچار در نیم‌فصل دوم بهبود پیدا می‌کند اما شکست مقابل ذوب‌آهن در داربی اصفهان تمام معادلات را برهم ریخت. در حال حاضر جایگاه کرانچار به عنوان سرمربی و طاهری به عنوان مدیرعامل در متزلزل‌ترین حالت ممکن قرار دارد و شاید با نتیجه نگرفتن سپاهان در این دیدار خارج از خانه، اصفهانی‌ها حداقل شاهد رفتن یکی از این دو نفر از سپاهان باشند.

در حال حاضر سپیدرود با ۱۶ امتیاز در رده پانزدهم جدول رده‌بندی قرار دارد و شانس این را دارد با پیروزی در این دیدار به رده سیزدهم یا چهاردهم جدول رده‌بندی برسد. سپاهان هم با ۲۰ امتیاز در رده ۱۲ جدول رده‌بندی قرار دارد و می‌تواند با پیروزی در این دیدار و عدم نتیجه‌گیری پدیده و تراکتورسازی به رده دهم برسد.

برنامه کامل دیدارهای روز جمعه هفته بیستم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

‌سپیدرود رشت - فولاد مبارکه سپاهان - ورزشگاه سردار جنگل رشت- ساعت ۱۵

رضا عادل – سجاد طوری – ایوب غلامزاده – سعید رحیمی مقدم – ناظر: محمدجواد تقی‌پور

پدیده خراسان - استقلال تهران - ورزشگاه ثامن مشهد- ساعت ۱۵

اشکان خورشیدی – محمدرضا ابوالفضلی – مهدی عالیقدر – علی صفایی – ناظر: محمدرضا فلاح

نفت تهران - سیاه جامگان مشهد - ورزشگاه تختی تهران- ساعت ۱۵

حسین زرگر – رحیم شاهین – محمدعلی پورمتقی – علی احمدی – ناظر: علیرضا کهوری

فولاد خوزستان - پیکان تهران - ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت ۱۵

کوپال ناظمی – سعید قاسمی – حمید سبحانی – حسین زمانی – ناظر: ایرج نظری

 

دیدگاه تان را بنویسید