درخشان: : تصمیم کی‌روش برای برقراری مینی‌کمپ بهترین ایده بود/ این اتفاق به نفع سرخابی ها است

پیشکسوت فوتبال ایران از برنامه های کارلوس کی روش برای در نظر گرفتن بازیکنان بعد از مسابقات لیگ برتر حمایت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حضور بازیکنان ملی پوش در ریکاوری یک و نیم روزه ای که کارلوس کی روش در نظر گرفته سر و صداهایی ایجاد کرده است. البته حالا اکثر پیشکسوتان و مربیان از تصمیم کی روش حمایت می کنند و خواهان تداوم برنامه های او هستند.

حمید درخشان سرمربی سابق پرسپولیس درباره برنامه های کی روش برای ریکاوری بازیکنان عنوان کرد: تصمیم جدید کارلوس کی‌روش برای دراختیارگرفتن بازیکنان ملی‌پوش بعد از پایان مسابقات لیگ، یکی از بهترین تدابیری است که او برای آماده‌سازی تیم‌ملی در راه جام‌جهانی گرفته است. متاسفانه باشگاه‌ها و فوتبالیست‌های ایرانی هنوز نمی‌دانند فوتبال حرفه‌ای چه فاکتورهایی دارد و باید چه مواردی را رعایت کنند. آنها با اصولی که باید در فوتبال حرفه‌ای رعایت شود تا بازیکن آمادگی خود را حفظ کند و مصدوم نشود، بیگانه هستند. به همین دلیل کی‌روش بهترین تصمیم را برای بازسازی بازیکنان گرفت و اعلام کرد؛ ملی‌پوشان باید بعد از پایان بازی‌های لیگ برتر به مدت یک‌روزونیم در اختیار کادر فنی تیم‌ملی باشند تا ریکاوری مناسب را انجام دهند.

وی ادامه داد: فوتبالیست‌های ما با زمان مناسب ریکاوری و استراحت بیگانه هستند و حتی تغذیه مناسب هم ندارند. البته نمی‌توان در این زمینه ایرادی به مربیان گرفت، چون نسل جوان مربیان شاغل در لیگ برتر با چنین مسائلی به خوبی آشنا هستند اما به دلیل کمبود امکانات در باشگاه‌ها نمی‌توان چنین مسائلی را در تیم‌ها پیاده کرد. کدام‌یک از باشگاه‌های ما این امکانات را دارند که ٢٤ساعت بعد از بازی بازیکن را در اختیار بگیرند و در طول هفته هم شرایطی را مهیا کنند که آنها حداقل نیمی از روز را در باشگاه سپری کنند و خورد و خوراکشان زیرنظر کادر فنی باشد؟

پیشکسوت فوتبال در بخش دیگری از حرف هایش بیان کرد: این مسائل درحالی برای فوتبال ایران غریبه است که در اروپا به یک امر عادی تبدیل شده است. به همین دلیل بیشترین مصدومیت‌ها در فوتبال ایران رخ می‌دهد و بازیکنان زیادی هستند که هزینه زیادی برای جذب آنها می‌شود اما به دلیل رعایت‌نکردن مسائل حرفه‌ای فوتبال مصدوم می‌شوند و سرمایه باشگاه را بر باد می‌دهند.

درخشان در پایان افزود: تصمیم کی‌روش برای برقراری مینی‌کمپ بعد از بازی‌های لیگ برتر بهترین ایده بوده که می‌تواند منجر به افزایش آمادگی بازیکنان و جلوگیری از مصدومیت آنها شود. این‌که یک فوتبالیست ٢٤ساعت در فضایی بسته تحت ‌نظارت کادرفنی باشد و ریکاوری کند هم به نفع خودش است هم به نفع باشگاهش. به همین دلیل است که مربیانی مثل شفر و برانکو با وجود داشتن بیشترین بازیکن در تیم‌ملی به این مینی‌کمپ اعتراض نکردند، چون می‌دانند این اتفاق به نفع آنها هم هست.

دیدگاه تان را بنویسید