گزارش جی پلاس

تمام ایرانی هایی که حاضر به نبرد با رژیم صهیونیستی نشدند/ آخرین رقابت چه زمانی بود؟!

حدود 35 سال است ورزشکاران ایرانی با سیاست ضدصهیونیستی در هیچ رقابتی حاضر به رویارویی با اسرائیلی ها نشده اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛  سال هاست که رقابت ورزشی میان ایران و نماینده های رژیم صهیونیستی انجام نشده است و ورزشکاران ایرانی در هیچ رویدادی حاضر به دیدار با نمایندگان این رژیم نمی شوند.

این اتفاق به دلیل به رسمیت نشناختن اسرائیلی ها توسط ایران است که گاهی به مانند ماجرای علیرضا کریمی در کشتی امیدهای جهان کار به اتحادیه های جهانی نیز کشیده می شود.

اما این سوال برای برخی وجود دارد که آخرین بار چه کسی از ورزشکاران ایرانی با نماینده این رژیم مسابقه داد؟

کیف اوکراین آخرین جایی بود که نمایندگان ایران و اسرائیل با هم رقابت کردند. بیژین سیف خانی ورزشکار تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت های جهان سال 1983 اوکراین به مصاف "رابینسون کوناشویلی" نماینده رژیم صهیونیستی رفت. البته کوناشویلی اسرائیلی نبود و در آن زمان این رژیم برای حضور در رقابت های ورزشی بسیاری از ورزشکاران کشورهای دیگر را به استخدام خود در می آورد.

بعد از آن که سیف خانی برابر حریفش به برتری رسید، تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی به ایران بازگردانده شدند. تیم ملی آزاد بدون آن که در رقابت ها حاضر باشد به ایران برگشت. سیف خانی بعد از بازگشت به ایران گفت که او از چندتن از مسئولان درباره حضورش در برابر رقیب اسرائیلی سوال کرده و آن ها اعلام کردند  خودت می دانی و اگر فکر می کنی می توانی این حریف را شکست بدهی با او مبارزه کن!

بعد از این اتفاق دیگر هیچ رقابتی میان ورزشکاران ایران و رژیم اشغالگر قدس برگزار نشد. پس از آن نیز در رقابت های متفاوت 31 بار ورزشکاران اسرائیلی حریف ورزشکاران ایران شدند اما در هیچ یک از آن ها ایرانی ها بخاطر سیاست پسندیده ضدصهیونیستی حاضر به مسابقه دادن با آن ها نشدند.

صالح میرزایی شطرنج باز نونهال ایرانی اولین کسی بود که در رقابت های بین المللی حاضر به مسابقه دادن با حریف اسرائیلی نشد.  احسان قائم مقامی هم دو بار در سال های 94 و 96 در همین رشته و در رقابت های سویس و فرانسه با شطرنج باز اسرائیلی دیدار نکرد.

تیم ملی فوتسال دانشجویان در رقابت های جهانی، تیم ملی گلبال در رقابت های بین المللی، تیم ملی بسکتبال امیدها در رقابت های جهانی جوانان، تیم ملی فوتبال کارگری در رقابت های جهانی از جمله تیم هایی هستند که برابر نمایندگان اسرائیلی رقابت نکردند.

آرش میراسماعیلی، علیرضا محجوب، امیر قاسمی نژاد، علیرضا خجسته (2 بار در سال 95) در جودو، وحید هاشمیان و اشکان دژاگه در فوتبال, عباسعلی اکبری در طناب کشی, غلامحسین ذوالقدری، محمد خمسه در تکواندو, فرخنده سلیمانی، افشین نوروزی، امین احمدیان در تنیس روی میز,محمد علیرضایی در شنا, حامد صداقتی، حسین عابدی، محمد حسین ابراهیمی، حامد سیاد قنبری، علی پاکدامن در شمشیربازی، بشیرباباجان زاده، پیمان یار احمدی، علیرضا کریمی (دو بار در سال های 92 و 96)، عرفان آیینی، سید مهدی هاشمی در کشتی از جمله ورزشکارانی هستند که در سال های اخیر حاضر به رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی نشدند.

 

دیدگاه تان را بنویسید