حمید استیلی: تیم ملی در جام جهانی 1987 تنها یک بازی تدارکاتی داشت و هیچ لژیونی نداشتیم

حمید استیلی در برنامه " فرمول یک" حاضر شد و حرف های جالبی زد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سید علی ضیا مجری برنامه «فرمول یک» دوشنبه شب میزبان حمید استیلی، بازیکن سابق تیم ملی بود و با او درباره حضور تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 و خاطرات جام جهانی 1987 گفت‌وگو کرد.

استیلی با بیان اینکه همراهی بسیار مردم ایران زمانی که ما در سال 1987 پس از 20 سال به جام جهانی رفتیم، دیدنی بود، از خاطرات آن سال اینطور گفت: نیمه دوم بازی با استرالیا بود که همه بچه ها با یکدیگر هم قسم شدیم و تصمیم گرفتیم بیشتر از توان‌مان بگذاریم. آن زمان تمام مردم با تمام وجود دعایمان می‌کردند.

وی افزود: بعدها سفیر ایران در فرانسه به ما می‌گفت شما کاری کردید که همه ایرانی‌ها در سراسر دنیا پرچم ایران را به تن کنند و یکدل شوند. آن یک روز فراموش نشدنی بود و در تمام تاریخ جام جهانی ما یک برد داشتیم که مقابل آمریکا بود.

این فوتبالیست با اشاره ما حس می‌کردیم مردم با چه دلهره‌ای ما را نگاه می‌کنند، عنوان کرد: بعد از انقلاب دو بار مردم به خیابان‌ها ریختند و خیلی شادی کردند. یکی بازی با آمریکا بود و یکی بازی با استرالیا. همه مردم آمدند و فرقی بین چپ و راست و شمال و جنوب نبود. همه تیم ملی‌شان را دوست داشتند و افتخار می‌کردند که ایرانی هستند.

تیم ملی در جام جهانی 1987 تنها یک بازی تدارکاتی داشت و هیچ لژیونی نداشتیم

استیلی در پاسخ به سوال علی ضیا درباره شرایط فعلی تیم ملی توضیح داد: ما آن زمان فقط یک بازی تدارکاتی با تیم ملی داشتیم اما تیم ملی ما بالای 20 بازی تدارکاتی انجام داده و ترس بچه‌ها ریخته است. آن زمان اصلا لژیونری نداشتیم اما حالا لژیونرهای مختلفی در کشورهای گوناگون داریم.

کی‌روش به تیم ملی ثبات و به جوان‌ها میدان داده است

وی تاکید کرد: کی‌روش کاریزمای خیلی زیادی دارد. امسال شاید اولین سالی بود که تیم ما بدون دغدغه به جام جهانی رفت. امکانات خوبی در دست او هست. تیم ما با گذشت 6 سال به ثبات رسیده است. میدان به جوان‌ها داده شده و تغییرات خوبی اتفاق افتاده است.

بازیکن سابق تیم ملی تصریح کرد: امسال گروه سختی داریم اما فشار از روی بچه‌ها برداشته شده. چون مردم دیگر توقع برد در بازی با اسپانیا و پرتغال را ندارند و شاید متوقع برد مراکش هستند.

استیلی یادآور شد: در فوتبال هیچ چیز از قبل مشخص نیست. در جام جهانی قبلی هم دیدیم که دقیقه آخر مسی به ما گل زد و نایب قهرمان جهان شد. حالا با تجربیاتی که مربی و بازیکنان ما دارند نمی‌شود گفت آنها خیلی از ما سر هستند. آنها هم دو پا دارند و ما هم دو پا داریم.

همه می‌گفتند از یوگسلاوی و آلمان 6 گل می‌خوریم

وی با یادآوری خاطرات جام جهانی 1987 گفت: آن دوره همه می‌گفتند از یوگوسلاوی و آلمان 6 تا می‌خوریم و به آمریکا هم می‌بازیم. ما هیچ بازی تدارکاتی نداشتیم. در یک ضربه ایستگاهی به یوگسلاوی خوردیم و آمریکا را هم بردیم.

ما حالا سه چهار تیم ملی داریم

مربی سابق پرسپولیس در پاسخ به سوال علی ضیا درباره شرایط تیم ملی افزود: کی‌روش در مصاحبه آخرش گفت در خط حمله چهار پنج بازیکن خیلی خوب داریم و من نمی‌دانم کدام را در زمین بگذارم. ما شاید سه چهار تیم ملی داشته باشیم. انتخاب این نفرات در خط حمله خیلی سخت است. سیستم کی‌روش 1-3-2-4 یا 2-4-4 است. به نظر من فوروارد تیم نوک سردار آزمون است که هم در زمین و هم هوا خوب است و استانداردهای لازم را دارد.

استیلی تاکید کرد: به نظر من طارمی اگر در اروپا خوب بازی کند، پتانسیل این را دارد که شرایط بهتری داشته باشد. رضا قوچان نژاد تمام کننده خوبی است و هیچ کس مثل او نیست اما دوندگی‌اش مثل آزمون نیست. سعید عزت اللهی هافبک خوبی است و سن کم و بدن خوبی دارد. او می‌تواند نقش خوبی داشته باشد و امید ابراهیمی هم همینطور.

وی با بیان اینکه ما باید در جام جهانی خیلی خوب دفاع کنیم و ضدحمله بزنیم، گفت: کی‌روش می‌گوید در بازی با اسپانیا و پرتغال باید نقش موش را بازی کنیم اما وضعیت‌مان در مقابل مراکش بهتر است. خداراشکر این اولین بازی ما است و اگر برابر مراکش بتوانیم سه امتیاز بگیریم با اعتماد به نفس بهتری بازی‌های بعدی را انجام می‌دهیم.

این پیشکسوت فوتبال در پاسخ به سوال علی ضیا درباره فعالیت‌هایش در کرمانشاه و یاری مردم زلزله زده گفت: شرایط مردم کرمانشاه خیلی خوب نیست اما جا دارد از تمام مردم تشکر کنیم که سنگ تمام گذاشته اند.

باید از نظر روحی و روانی در کنار مردم کرمانشاه باشیم

استیلی تصریح کرد: خیلی‌ها در کرمانشاه اوضاع روحی‌شان خوب نیست بسیاری از اعضای خانواده‌شان را از دست داده‌اند و به سمت نا امیدی و خودکشی می‌روند. ما باید اینها را به زندگی برگردانیم، فقط کمک مالی کافی نیست، باید از نظر روحی و روانی در کنارشان باشیم. مردم کرمانشاه دوست دارند ما آنها را از یاد نبریم.

وی همچنین در پایان گفت: مردم خیلی کمک کردند، 35 استان به یک استان کمک کرد اما نحوه توزیع خوب نبود. مردم باید به یک فرد یا ارگان اعتماد کنند و کمک هایشان را به آنجا بدهند.

«فرمول یک» با اجرای سیدعلی ضیاء به تهیه کنندگی افشین حسین خانی، شنبه تا چهارشنبه ها بین ساعت 17:45 تا 19 از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.

 

دیدگاه تان را بنویسید