گزارش جی پلاس از فصل جدید مدیریتی در فدراسیون والیبال

مدودف- پوتین و این بار زوج ضیایی - داورزنی!

در انتخابات فدراسیون والیبال کاندیداهایی که پیش از این گمان می شد صندلی ریاست را به دست می آورد، با اختلاف توانست برنده باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ انتخابات فدراسیون والیبال 7 دی در آکادمی ملی المپیک برگزار و سرانجام سید احمد ضیایی به عنوان رئیس جدید این فدراسیون انتخاب شد.

در مجمع انتخاباتی این فدراسیون ضیایی از مجموع 44 رای، 43 رای را به خود اختصاص داد و محمد تقی حسن زاده نیز یک رای را به دست آورد.

پیش از برگزاری مجمع نفراتی هم چون بهنام محمودی، امیرحسین منظمی و کریم فروزان هم کاندیداها بودند که هرکدام در شرایطی خاص انصراف دادند.

بعد از پایان مجمع و خداحافظی محمدرضا داورزنی از والیبال آن هم با اشک! بسیاری این خداحافظی را موقتی قلمداد کردند و عده کمی بودند که باور کردند داورزنی از والیبال رفته است. شاید این موضوع به پیشینه حضور داورزنی در معاونت وزارت ورزش برگردد.

زمانی که زمزمه های معاونت محمدرضا داورزنی در وزارت ورزش آغاز شد و همه این اتفاق را قطعی می دانستند، پیش بینی می کردند که اگر داورزنی از فدراسیون برود، نایب رئیس او یعنی احمد ضیایی جانشینش شود.

بعد از مدت ها این پیش بینی قطعی شد و همه می دانستند که ضیایی جانشینی برای صندلی داورزنی است.

اما علت این پیش بینی و حدس هایی که رنگ واقعیت به خود گرفت چه بود؟ محمد رضا داورزنی که از سوی سایت فدراسیون "معمار والیبال نوین ایران" است؛ سال ها در والیبال ایران بوده و همه می دانند او احتمالا این ذهیت را دارد که به راحتی بچه خود (فدراسیون والیبال) را به غیر نمی سپارد! اما داورزنی برای رسیدن به پستی بالاتر و در رسیدن به اهدافش، مجبور شد صندلی را رها کند.

او اما پوتین وار، صندلی ریاست خود را به احمد ضیایی واگذار کرد. پوتین سال 2008 با حمایت از دمیتری مدودف، او را به ریاست جمهوری روسیه رساند و عده ای هم عقیده دارند دلیل اصلی پیروزی مقتدرانه ضیایی در انتخابات فدراسیون کسی نیست جز داورزنی!

البته وزارت ورزش در همه انتخابات ها خود را بی طرف اعلام می کند اما شاید این بار ضیایی نه گزینه وزارت، بلکه گزینه داورزنی برای فدراسیونی بود که شاید نمی خواهد به این زودی ها دست از آن بکشد.

به نظر می رسد ضیایی در ادامه راه، همچنان نایب رئیس باشد و موقتا برای چند سال صندلی ریاست داورزنی را قرض گرفته باشد و در عین حال از رئیس فدراسیون پیشین مشورت می گیرد. این شاید دوره جدیدی از ریاست داورزنی در والیبال باشد.

اما بهتر از گمانه زنی ها و پیش بینی ها زمان مشخص می کند که آیا پوتین والیبال دوباره صندلی خود را پس می گیرد یا خیر؟

دیدگاه تان را بنویسید