در گفت و گو با جی پلاس؛

علی کاوه: هواداران کشتی در ایران کم شده اند/ خوشحالم جام قهرمانی باشگاه های جهان در ایران ماند

مدیرفنی ایزی پایپ کاشان می گوید مخاطبان کشتی نسبت به سال های گذشته کمتر شده اما برگزاری رقابت های مانند قهرمانی باشگاه های جهان، به افزایش مخاطبان کمک می کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ چهارمین دوره مسابقات کشتی آزاد باشگاه های جهان در تهران برگزار شد و در حضور تیم های قدرتمندی مانند بیمه رازی، تایتان مرکوری آمریکا، ستارگان ساری، خیموری معولستان و ... تیم ایزی پایپ کاشان با ترکیبی از کشتی گیران مطرح ایران و جهان موفق به کسب مقام قهرمانی شد.

ایزی پایپ که با مدیریت فنی علی کاوه و حضور کشتی گیران مطرحی همچون گنو پتریاشویلی، ولادمیر خینچگاشویلی، ولادمیر بایتسایف، علیرضا کریمی، رضا اطری، محمد نادری، حسین شهبازی و ... در مسابقات حاضر شده بود و از پس تمامی تیم های حاضر برآمد و قهرمان جهان شد.

ایزی پایب در حالی به این مسابقات آمد که نسبت به سایر تیم ها دیرتر آماده شده بود و شانس کمتری در مقایسه با بیمه رازی و تایتان مرکوری برای کسب قهرمانی داشت. رقیب این تیم در فینال مسابقات کشتی آزاد جهان یعنی تایتان مرکوری با داشتن چهار قهرمان المپیک آماده قهرمانی این رقابت ها شده بود اما نماینده ایران توانست مدعی عنوان قهرمانی را از پیش رو بردارد.

علی کاوه، مدیر فنی ایزی پایپ کاشان که کمتر از یک ماه بالای سر این تیم بود و در مدت زمان اخیر تیمش با حواشی زیادی همراه شده بود، علاقه ای به صحبت درباره حواشی ندارد اما می گوید تیمش با قهرمانی در مسابقات جواب همه حاشیه سازان را داده است.

او در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ از دشواری های قهرمانی تیمش در مسابقات گفت و از ماندن جام قهرمانی در ایران ابراز خوشحالی کرد. او می گوید مصدومیت برخی از کشتی گیران تیمش از جمله گنو پتریاشویلی کار برای برا این تیم سخت کرده بود اما این کشتی گیر با وجود مصدومیت به میدان رفت و با انجام یک رقابت نفس گیر، موجب قهرمانی ایران شد.

جی پلاس: با عبور از تمام تیم ها مقام قهرمانی رقابت های کشتی باشگاه های جهان را به دست آوردید و با شایستگی قهرمان شدید.

 

کاوه: تیم های قدرتمندی از ایران و کشورهای مختلف جهان در این مسابقات حضور داشتند. سطح فنی این رقابت ها بسیار بالا است و کسب قهرمانی کار راحتی نیست. خوشحالم که با کسب عنوان قهرمانی جام در ایران باقی ماند و برای دومین سال اجازه خروج آن از ایران را ندادیم.

جی پلاس: دیدار پایانی با تایتان مرکوری چطور بود؟ بعد از یک شروع خوب مقابل این تیم در آستانه واگذار کردن بازی بودید؟!

کاوه: تایتان مرکوری کشتی گیران نامداری را در ترکیب خود داشت. سابقه و مدال های قهرمان کشتی گیران این تیم نشان می دهد که چه تیم قدرتمند و با کیفیتی بودند. در بازی فینال به دلیل مصدومیت ها و خستگی بازیکنانم تا حدی به مشکل خوردیم اما خوشبختانه توانستیم از پس حریف بربیاییم.

جی پلاس: در وزن 125 کیلوگرم شاهد مسابقه حساسی بودیم که کشتی گیر گرجستانی تیم تان توانست نماینده آمریکا ار مغلوب کند. در جایی گفتید او با مصدومیت به میدان رفته است.؟

کاوه: پتریاشویلی در مسابقات مسابقات امیدهای جهان از ناحیه دنده آسیب دیده بود اما این موضوع را به ما نگفت. تلاش تیم بر این بود کار را طوری پیش ببریم که نیازی به کشتی گرفتن او نباشد اما در اواخر بازی کار گره خورد و سرنوشت مسابقه در این وزن مشخص می شد. در نهایت با او صحبت کردیم و انگیزه او را بالا بردیم تا روی تشک برود. او هم با وجود مصدومیت کشتی خوبی گرفت و توانست ایران را به قهرمانی برساند.

جی پلاس: قهرمانی ایزی پایپ کم حاشیه نبود اما بی توجه به این مسائل راه خودتان را رفتید و قهرمان شدید.

کاوه: توجهی به مسائل حاشیه ای ندارم و درباره آن صحبت نمی کنم. فقط ما با قهرمانی خودمان نشان دادیم که شایسته این عنوان بودیم. اگر بخواهم درباره نحوه تشکیل تیم صحبت کنم، باید زمان زیادی را به این موضوع اختصاص بدهیم.

جی پلاس: چرا برخلاف انتظارات استقبال کمی از این مسابقات به عمل آمد؟

کاوه: در این سال ها بخشی از هواداران کشتی که برای تماشای بازی های به محل مسابقات می آمدند، کم شده اند و این موضوع دلایل مختلفی دارد. در گذشته کشتی، کشش بیشتری داشت. به نظر من برگزاری این قبیل مسابقات و افزایش برگزاری مسابقات بین المللی در ایران به افزایش هواداران کمک می کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید