فورفورتو: جهانبخش یکی از ۱۰ پدیده احتمالی جام جهانی

نشریه انگلیسی فورفورتو، هافبک تیم ملی فوتبال ایران را جزو بازیکنانی می‌داند که احتمال درخشش آنها در روسیه وجود دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سایت فورفورتو به معرفی 10 پدیده احتمالی جام جهانی 2018 روسیه پرداخته است که علیرضا جهانبخش هم جزو آنهاست.

این نشریه انگلیسی، که از لئو گورتزکا (آلمان)، گونکالو گوئدس (پرتغال)، کارول لینتی (لهستان)، دنیس ذکریا (سوئیس)، ایروینگ لوسانو (مکزیک)، رودریگو بنتانکور (اروگوئه)، پیونه سیستو (دانمارک)، سرگی میلینکوویچ ساویچ (صربستان) و آمین هاریت (مراکش) به عنوان دیگر پدیده‌های احتمالی جام جهانی 2018 روسیه نام برده درباره جهانبخش نوشته است: زیر نظر کارلوس کی‌روش، ایران پیش از هر چیز و بیشتر از هر بخش دیگری، دفاعش را تقویت کرده و بر اساس تاکتیک‌های تدافعی ساخته شده است اما در عین حال این تیم دو سلاح هجومی انفجاری هم دارد.

فورفورتو در ادامه می‌نویسد: سردار آزمون ماشین گلزنی این تیم در مرحله انتخابی بود و انتظار می‌رود که در روسیه هم بازیکن بسیار مهمی باشد اما او اکنون در روستوف (سایت فورفورتو به جای تیم روبین کازان به اشتباه روستوف نوشته است!)، نیمکت نشین است در حالی که هم‌تیمی او در هلند می‌درخشد. جهانبخش در فصل 17-2016 برای آزد آلکمار 11 گل زد و در ابتدای فصل جاری هم 4 گل دیگر به آمارش اضافه کرد. با این حال تأثیرگذاری او در گلزنی خلاصه نمی‌شود و نقش او فراتر از این‌هاست و این بازیکن چند‌پستی 24 ساله در هر قسمتی از خط حمله می‌تواند بازی کند. بازی او در جام جهانی 2014 برزیل در سه حضور کوتاهش به عنوان بازیکن تعویضی چندان به چشم نیامد اما تابستان سال آینده انتظار می‌رود که توجه خیلی‌ها را جلب کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید