در گفت وگو با جی پلاس؛

دبیرکل کمیته المپیک: رژیم صهیونیستی به هر دری می زند با ما بازی کند/ نباید بگذاریم اسرائیل به هدف شیطانی اش برسد

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: اگر ما با هدف درست استکبارستیزی به صورت واضح اعلام کنیم برابر اسرائیل به میدان نمی رویم، با محرومیت رو به رو می شویم و اسرائیل را به اهداف شیطانی اش نزدیک می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

 شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک  در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس؛ ابتدا درباره اتفاقات رخ داده در جریان رقابت های کبدی قهرمانی آسیا در گرگان، اظهار کرد: بی شک برگزاری و میزبانی مسابقه های بین المللی دارای قواعد و روش های مشخصی است که قبلا به کشورهای میهمان و شرکت کننده طی دستورالعمل منظم به دعوتنامه مسابقه ها اعلام می شود.

 

شهنازی ادامه داد: از طرف دیگر کمیته برگزار کننده مسابقه ها توسط تیم اجرایی مربوطه، تقسیم کار کرده و اموری مانند استقبال، اسکان، حمل ونقل، تعیین کادر فنی، داوران، بلیت فروشی و بسیاری از نکات ریز و درشت را توسط افرادی که از قبل مشخص می شوند، مدیریت می کند. از جمله این موارد، مدیریت محل برگزاری مسابقه ها است که ورود و خروج تیم ها، تماشاگران، میهمانان، کادر فنی تیم ها، و سایر افراد و عناصر مربوطه را کنترل و هدایت می کند. اکنون در موضوع اخیر باید با دقت بررسی کرد که این سازماندهی چگونه انجام شده و مسئولیت مدیریت سالن محل برگزاری مسابقه ها به چه کسی واگذار شده است؟ باید بررسی کرد که این اتفاق عمدی بوده و یا سهوا رخ داده است. فقط در آن صورت می شود درباره آن قضاوت کرد.

او در پاسخ به این سوال که چرا با وجود میزبانی ایران، این رقابت ها پخش زنده تلویزیونی نداشت، اظهار کرد: پخش زنده مسابقه ها ذیل توافق مسئولان برگزاری با صدا وسیما قرار می گیرد که بستگی به درخواست آنها و موافقت صدا وسیما دارد. اما اصولا باید از اینگونه فرصت ها برای توسعه و اشاعه ورزش بطور اعم و و ایجاد نشاط و سرگرمی برای مردم بطور اخص استفاده کرد. البته اعطای حق پخش به کشورهای دیگر هم تابع ضوابط خاص صدا وسیما در اعطای سیگنال در قالب توافق با کشورهای هدف است؛ بنابراین برای امکانپذیر بودن آن باید همکاری های لازم صورت بگیرد وگرنه تحقق نمی یابد. 

دبیرکل کمیته ملی المپیک هم چنین درباره اتفاقات کشتی امیدهای جهان و باخت علیرضا کریمی برای روبه رو نشدن با حریف اسرائیلی گفت: شکی نیست رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل که با برنامه ریزی استکبار جهانی بعد از جنگ جهانی دوم بوجود آمد، پدیده ای نا مشروع است. سران جنایتکار این رژیم به دنبال کسب مشروعیت و رسمیت بخشیدن به رژیم خود هستند و به همین دلیل در عرصه های مختلف سعی دارند حضور فعال داشته باشند و مورد پذیرش جامعه بین المللی قرار گیرند. از جمله در جامعه جهانی ورزش با حضور در مسابقه های رشته های مختلف قصد تحمیل شخصیت پوشالی خود را دارند. بی شک با تکیه بر فلسفه عدم پذیرش متجاوز و حمایت از مظلوم، ما به عنوان یک انقلاب ارزشی و دینی که اسلام و تعالیم الهی آن را الگوی رفتاری و اعتقادی خود می دانیم نباید این رژیم پوشالی را به رسمیت بشناسیم لذا در مسابقه های ورزشی از روبه رو شدن با نمایندگان این رژیم شیطانی احتراز می کنیم.

شهنازی درباره قوانین نیز به جی پلاس گفت: از سوی دیگر چون خودمان عضو جامعه جهانی ورزش هستیم لازم است قواعد کلی آن را رعایت نماییم. در این قواعد که عمدتا از سوی کمیته بین المللی المپیک نشر و توسعه یافته است موضوع نژاد، قومیت، رنگ پوست، تعلقات اعتقادی، مسائل سیاسی و غیره نمی تواند باعث شود که بین ملل جهان فرق گذاشته شود. حال این رژیم غاصب توانسته است در خلال ۶۰ سال گذشته با حمایت استکبار جهانی به عنوان یک دولت پا بگیرد و به همین علت از حقوق بین المللی بهره مند و در واقع سوء استفاده کند. در این مواقع است  که برای ما مشکل به وجود می آید. زیرا از یک سو ما باید در جامعه جهانی زندگی کنیم و قواعد بازی را رعایت کنیم تا منزوی نشویم و از سویی به درستی باید این رژیم نامشروع را به رسمیت نشناسیم. در نتیجه بعضی از ساز وکارها و ضوابط موجود در مسابقه ها ما را دچار تنگنای اجرایی می کند.

وی افزود: برای مثال اگر رسما اعلام کنیم که با نمایندگان اسرائیل حاضر به مصاف ورزشی نیستیم حسب قوانین موضوعه موجود دچار تحریم یا محرومیت می شویم. در واقع اگر با نمایندگان این رژیم غاصب مسابقه ورزشی دهیم آنها به هدف شان یعنی کسب مشروعیت نزدیک تر می شوند و اگر امتناع کنیم خودمان دچار معضل می شویم. 

شهنازی تاکید کرد: من به عنوان فردی که سال ها در عرصه بین المللی فعالیت دارم عرض می کنم که علی رغم به وجود آمدن مشکلات برای ورزشکاران و تیم های ورزشی کشور، هنگامی که به طرق مختلف حاضر به رویارویی با اسرائیل نشده ایم، آنها چطور به شدت پریشان حال شده و دچار عصبیت می شوند و به هر کاری متوسل شده و به هر دری می زنند تا جمهوری اسلامی آن ها را به رسمیت بشناسد. مقامات بلند پایه ورزشی آسیا و جهان نیز حالا دیگر می دانند که واقعیت چیست، ولی چون مقررات و دستور العمل هایشان گریزناپذیر است ما را مجازات می کنند. لذا اگر به طور روشن اعلام کنیم که با اسرائیل روبرو نمی شویم و دچار محرومیت شویم، به آن ها در برآورده شدن اهداف شیطانیشان یعنی حذف جمهوری اسلامی از جامعه جهانی، کمک کرده ایم و این موضوع نهایت آمال و آرزوی این شیاطین است.

او در پایان صحبت های خود به جی پلاس گفت: ناگزیر باید همه جوانب و حدود و ثغور امر را بررسی کنیم و راه های برون رفت از این شرایط را پیدا کنیم تا کمترین آسیب متوجه ما شود و از طرفی در موضع خودمان باقی بمانیم. در این ارتباط می توان همه اجزا و حالات این رویارویی را بررسی کنیم و با اتخاذ تصمیمات با بصیرت کمترین ضرر را متوجه خود کنیم. یعنی بتوانیم در صحنه جهانی باشیم و اسرائیل را به رسمیت نشناسیم ولی برای تحریم و محروم شدن بهانه به دست آنها ندهیم. این امر به طور نسبی قابل اجراست و شرح حال گسترده و مفصلی دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید