سوریان: به دلیل مشکلات شخصی نتوانستم مربیگری را ادامه دهم/ قصد مدیریت در فدارسیون را ندارم

قهرمان سابق کشتی فرنگی جهان و المپیک گفت: با توجه به سختی‌هایی که در ورزش قهرمانی متحمل شدم ترجیح می‌دهم مدت زمانی از این فضا دور باشم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حمید سوریان قهرمان کشتی فرنگی المپیک و جهان گفت:‌ روز یکشنبه اولین جلسه کمیسیون ورزشکاران برگزار شد و اعضای کمیسیون نقطه‌نظرات‌شان را گفتند و اتفاق اصلی که در این جلسه رخ داد بحث معارفه و آشنایی با دوستان بود و قرار شد آیین‌نامه داخلی تدوین شود و نهایتاً با استفاده از اتحاد و انسجامی که میان ورزشکاران وجود دارد بتوانیم تا حدودی مشکلات و دغدغه ورزشکاران را حل کنیم. امیدوارم این کمیسیونی که برای اولین بار از طریق انتخابات تشکیل شده بتواند مشکلات ورزشکاران را مرتفع کند و آینده خوبی را برای ورزش کشور ترسیم کنیم.

وی درباره وظیفه اصلی کمیسیون ورزشکاران عنوان کرد: یکسری شرح وظایف مشخصی را در داخل آیین‌نامه کلی مشخص شده یکی از اهداف اصلی کمیسیون این است که ورزشکارانی که با دغدغه‌های خیلی زیادی مواجه هستند مشکلات‌شان شنیده و رسیدگی شود و نهایتاً در انتخاب ریاست کمیته ملی المپیک تأثیرگذار باشد و در سیاست‌گذاری کلان ورزش کشور هم این کمیسیون می‌تواند تأثیرگذار باشد که همه این موارد فکر می‌کنم  از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

سوریان افزود: همیشه جای این کمیسیون در ورزش کشور خالی بوده است و ان‌شاءالله پرشورتر و با پشتوانه بیشتر و همدلی بچه‌ها این کمیسیون بتواند ورزش کشور را رو به جلو ببرد. با توجه به دغدغه‌هایی که امروز احساس می‌شود و اعتقادی که بین دوستان وجود دارد و همچنین تجاربی که در سال‌های اخیر به دست آورده‌اند بالاخره کمبودها و کاستی‌هایی احساس می‌شود و البته ورزشکاران مطالباتی داشته‌اند که من فکر می‌کنم این کمیسیون یک پیوندی بین مدیران و قهرمان ورزشی ایجاد کند و این ارتباط و تعامل دو سویه باعث می‌شود ان‌شاءالله ورزش کشورمان بیش از پیش موفق  باشد.

نابغه کشتی فرنگی جهان درباره وضعیت این روزهای کشتی اذعان داشت: مدت زمانی است که از کشتی فاصله گرفته‌ام و با توجه به سختی‌هایی که در زمان ورزش قهرمانی متحمل شدم ترجیح می‌دهم مدتی از این فضا دور باشم و اخبار کشتی را دورادور پیگیری می‌کنم و برای دوستان، عزیزان و نوجوانانی که در کشتی فعالیت می‌کنند آرزوی موفقیت دارم.

سوریان در پاسخ به این سؤال که شنیده می‌شود شما در باشگاهی در جنوب تهران مشغول مربیگری هستید، عنوان کرد: مدت کوتاهی در منطقه شاپور تهران مشغول به تمرین دادن و فعالیت در کشتی در عرصه مربیگری داشتم ولی به دلیل دغدغه‌ها و مشکلات شخصی خودم مثل مشکلات تحصیلی و کارهای شخصی خودم متأسفانه نتوانستم مربیگری را در آنجا ادامه دهم. امیدوارم فضایی به وجود بیاید تا بتوانم پیوندی با کشتی داشته باشم و بتوانم به کشتی خدمت کنم چون احساس می‌کنم در فضای کشتی تجارب زیادی دارم که می‌توانم آنها را به جوانان انتقال دهم.

قهرمان اسبق کشتی المپیک و جهان در پاسخ به این سؤال که جوانگرایی در تیم ملی کشتی فرنگی را چطور می‌بینید، تصریح کرد: این طبیعی است همه فدراسیون‌ها و همه کشورها و همه اشخاصی که برای المپیک هدف دارند برنامه‌ریزی می‌کنند و طبیعتاً بعد از المپیک برزیل کشتی فرنگی پوست‌اندازی کرد چون قهرمانانی مثل قاسم رضایی و امید نوروزی  دو یا سه المپیک را تجربه کرده بودند و بقیه عزیزان هم که از عرصه قهرمانی فاصله گرفتند کسانی بودند که تجربه حضور در دو یا سه المپیک را داشتند و این پوست‌اندازی طبیعی محسوب می‌شود و جوانان باید بیایند برنامه‌ریزی چهارساله داشته باشند تا بتوانند در المپیک ۲۰۲۰ برای کشورمان افتخار کسب کنند چون مردم نسبت به کشتی همیشه انتظار دارند و امیدوارم انتظاراتی که مردم دارند در مسابقات مهم جهانی و المپیک برآورده شود.

وی در پایان در خصوص حضورش در بحث مدیریتی فدراسیون خاطرنشان کرد: من فعلاً درگیر داستان‌های دیگری هستم و قصد مدیریت در فدارسیون را ندارم.

 

دیدگاه تان را بنویسید