معنوی‌نژاد: از حضور در تیم ورونا کاملاً راضی هستم/ دانته آمارال، الگوی ورزشی من است

معنوی‌نژاد در کنار هم تیمی آمریکایی خود در تیم والیبال ورونا تمرین می‌کند تا نشان دهد که ورزش، حد و مرز ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، آخرین شماره مجله «سوپر والی» چاپ ایتالیا در حالی منتشر شد که 3 صفحه از آن به تیم ورونا ایتالیا و بازیکن ایرانی جدید این تیم یعنی جواد معنوی‌نژاد، اختصاص دارد.

در مطلبی که توسط این مجله چاپ شده، آمده است:

محمدجواد معنوی‌نژاد، یکی از معدود بازیکنان ایرانی تاریخ سری A ایتالیاست. او تیم ورونا و نیکولا گربیچ را انتخاب کرد تا در والیبال خود پیشرفت کند. معنوی‌نژاد در کنار هم تیمی آمریکایی خود تمرین می‌کند تا نشان دهد که ورزش، حد ومرز ندارد.

نام کامل او «محمدجواد معنوی‌نژاد» است ولی هوادارن او را «معنوی» صدا می‌کنند.

بازیکن بزرگ ایرانی که متولد سال 1995 است و 2 متر قد و 84 کیلوگرم وزن دارد، تابستان به ورونا رسید تا خط حمله این تیم را تقویت کند.

معنوی در مدت کوتاه حضورش در ورونا به پیروزی‌های مهمی دست پیدا کرده است. استعداد، اراده و بالاتر از این‌ها، فروتنی از صفات بارز شخصیتی معنوی هستند. او که چند کلمه ایتالیایی هم یاد گرفته، می‌گوید: پیشرفت زیادی در یادگیری زبان ایتالیایی داشته‌ام ولی متاسفانه به شدت مشغول تمرین هستم و به نظرم مدت زیادی طول بکشد تا بتوانیم به این زبان صحبت کنم.

او در مورد آغاز علاقه‌اش به والیبال گفت: پدر من والیبالیست بود و من از وقتی که 12 ساله بودم با او به سالن می‌رفتم. من هرگز فکر نمی‌کردم که بتوانم روزی در سطح قابل قبولی، والیبال بازی کنم به همین خاطر به سراغ ژیمناستیک رفتم. باید اعتراف کنم که در نهایت به والیبال علاقمند شدم و تا سال 2014 پیشرفت خوبی هم داشتم. من در این سال به عنوان بهترین بازیکن مسابقات قهرمانی جوانان آسیا آنتخاب و سال بعد با تیم پیکان، قهرمان لیگ برتر ایران شدم. همین نتایج و عملکرد، درهای تیم ملی را به روی من باز کرد.

معنوی‌نژاد ادامه داد: اسلوبودان کواچ در سال 2015 مرا به تیم ملی دعوت کرد که واقعاً لحظه جالب و فراموش نشدنی برای من بود به ویژه اینکه نخستین بازی ملی من در مقابل تیم ملی آمریکا انجام شد. ما در این بازی شکست خوردیم ولی پوشیدن پیراهن تیم ملی در یک میدان رسمی، احساسی خاص و ویژه برای من بود.

ملی پوش ایرانی افزود: بدون هیچ شکی، دانته آمارال، الگوی ورزشی من و کسی است که از او الهام زیادی در والیبال می‌گیرم. او به اعتقاد من، قوی‌ترین و کامل‌ترین بازیکن جهان است.

 

بازیکن فصل گذشته پیکان ادامه داد: من همزمان با ایتالیا، پیشنهاداتی از ترکیه و لهستان هم داشتم. حضور در یک تیم بزرگ اروپایی همیشه برای من رویا و افتخار بزرگی بوده است. من در نهایت، تیم ورونا را انتخاب کردم چون معتقدم که نیکولا گربیچ، یکی از بهترین مربیان جهان است. من مطمئن هستم که نکات زیادی از وی خواهم آموخت و پیشرفت زیادی خواهم کرد. ورونا تیم بزرگی است و سازماندهی خوبی دارد. من از انتخابم کاملاً راضی هستم. بازیکنانی از کشورهای آمریکا، کانادا، اسلوونی و بوسنی در تیم ورونا حضور دارند و من عضو یک تیم چند ملیتی و البته هماهنگ شده‌ام. همه بازیکنان تیم تلاش می‌کنند تا به هم کمک کنند.

معنوی در مورد اینکه ورونا نخستین تیم باشگاهی جهان است که یک بازیکن ایرانی و آمریکایی را به صورت همزمان در اختیار دارد، تصریح کرد: ورزش باید در وهله نخست بتواند مرزهای فرهنگی، مذهبی و سیاسی موجود را از پیش رو بردارد. توماس (بازیکن آمریکایی ورونا) خیلی زود به یکی از دوستان خوب من تبدیل شد. نزدیکی منزل او به من هم دلیل دیگری برای رابطه دوستانه ما شد. ما دو هم تیمی هستیم که که برای موفقیت تیم تلاش می‌کنیم و به سایر مسائل اهمیت نمی‌دهیم.

 

بازیکن ایران ورونا در ادامه افزود: کشورهای ایران و ایتالیا، تاریخی غنی دارند و امپراطوری‌های ایران و روم که اغلب با هم در حال جنگ بودند، قدرتمندترین امپراطوری‌های جهان به حساب می‌آیند.

معنوی‌نژاد در مورد شهر ورونا نیز صحبت کرد: زیبایی‌های این شهر،‌ تمام نشدنی است و من تلاش می‌کنم تا کم کم آنها ببینم. آثار هنری این کشور در دنیا، بی‌نظیر و مشهور هستند.

وی ادامه داد: بیشتر اوقات فراغت من در ایران در کنار خانواده و دوستانم می‌گذشت ولی در ایتالیا به گردش در شهر، تماشای تلویزیون و استراحت می‌پردازم. هدف بعدی من دیدن شهر ونیز است. همه چیز برای من اینجا تازگی دارد و کمک می‌کند تا با فرهنگ جدیدی آشنا شوم. البته دوری از خانواده برای من سخت است ولی مادرم گفت چون برای والیبال و پیشرفت به ایتالیا می‌روم، کاملاً راضی است.

معنوی‌نژاد در مورد قهرمان فصل جاری لیگ ایتالیا گفت: سوال سختی است چون می‌دانم رقابت در سری A بسیار دشوار است. همه تیم‌ها تلاش خود را می‌کنند تا به عنوان باارزش‌ قهرمانی لیگ برسند و ما نیز مثل سایرین برای کسب بهترین نتیجه و کسب قهرمانی تلاش می‌کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید