بهره برداری از نخستین پیست فرمول یک ایران + عکس

نخستین پیست فرمول ۱ ایران در ۳۵ کیلو متری جاده تهران-ساوه، به طول پنج کیلومتر و ۱۸ پیچ، ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دیروز (سه‌شنبه) در مراسم بازدید از نخستین پیست فرمول یک ایران که با حضور رئیس فدراسیون اتومبیل رانی و موتورسواری و به دعوت مجموعه سرزمین ایرانیان صورت گرفته بود، مسئولان و اصحاب رسانه از نزدیک روند آماده سازی مراحل پیست را مشاهده کردند. با توجه به روند پیشرفت پروژه و اظهارات مهندسان قرار است پیست تا ماه آینده به بهره برداری برسد.

نخستین پیست فرمول یک ایران در مجموعه سرزمین ایرانیان و مطابق با استاندارد های فدراسیون جهانی(FIA) در حال گذراندن مراحل نهایی آماده سازی است. این پیست در ۳۵ کیلومتری آزاد راه تهران-ساوه و در فاصله هفت کیلومتری فرودگاه امام خمینی احداث شده است. پیست در حدود پنج کیلومتر طول دارد و دارای ۱۸ پیچ است. یکی از نقاط قوت در طراحی این پیست الهام گرفتن از شش پیچ جذاب دنیا است که در نوع خود پیست فرمول ایران را در زمره برترین‌ها قرار می‌دهد.

از دیگر نکات مثبت در مهندسی پیست فرمول یک ایران دو طرفه بودن آن است. غلاوه بر این این پیست قابلیت تبدیل شدن به ۱۶ پیست مختلف را دارد که با توجه به دو طرفه بودنش این تعداد تا ۳۲ پیست معکوس قابل طراحی است. از دیگر ویژگی‌ها که این پیست را می‌تواند در زمره بهترین‌ها در نوع خود قرار دهد قابلیت تبدیل شدن آن به سه پیست مختلف است که در یک زمان می‌تواند میزبان تیم‌های حرفه‌ای و آماتور و آموزشی باشد.

مهندسان این مجموعه خط مستقیم پیست را ۱۲۰۰ متر در نظر گرفته‌اند که با این شرایط می‌تواند میزبان مسابقات درگ نیز باشد. این پیست توسط مشاورین تراز اول جهانی و مهندسان ایرانی طراحی شده و در حال حاضر تمامی فعالیت‌های زیر ساخت و زیر سازی پیست انجام شده و مراحل آسفالت پیست نیز در حال اجرا است.

علاوه بر این برای حمایت از ورزش‌های موتوری، یکی از مجهزترین مجموعه‌های کارتینگ و چهار پیست آفرود در حال حاضر در مجموعه سرزمین ایرانیان میزبان علاقه‌مندان است. از دیگر کاربری‌های این مجموعه می‌توان به زمین گلف ۱۸ حفره‌ای، مجموعه سوارکاری، شهربازی، پارک آبی، پیست موتو جی پی و مجموعه خودرو شهر اشاره کرد.

با اتمام نخستین پیست فرمول یک امید است در آینده بسیار نزدیک میزبان مسابقات فرمول یک و ورزشکاران مطرح این رشته در ایران باشیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید