دربی برگزار نشده در آلمان برای سرخابی‌ها دردسر‌ساز شد/ جریمه ۴۰۰ هزار یورویی در انتظار سرخابی ها

دربی برگزار نشده در کشور آلمان برای سرخابی‌ها دردسر‌ساز شده و این در حالی است که اسپانسر پیشین پرسپولیس و استقلال بدون توجه به روال اداری و انجام هماهنگی‌ها سعی در برگزاری این بازی داشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در تاریخ 10 جولای (19 تیرماه 96)  با ارسال نامه‌ای از طریق فدراسیون فوتبال ایران به فدراسیون فوتبال آلمان خواهان برگزاری بازی دوستانه در ورزشگاه بیله‌فلد شدند که با خواسته آنها موافقت شد. با توجه به این قضیه باشگاه آلمانی منتظر میزبانی از این مسابقه ماند اما مدیران دو باشگاه سرخابی قید برگزاری دربی را زدند تا باشگاه بیلفد خواستار خسارت شود.

در واقع دو باشگاه سرخابی با فشار اسپانسرشان به دنبال این بودند که در تابستان دربی دوستانه‌ای را در ورزشگاه بیله‌فلد برگزار کنند که دولت آلمان بنا به دلایل مسائل امنیتی ابتدا اجازه برگزاری این مسابقه را در آن مقطع نداد و بعد از این قضیه مدیران دو باشگاه سرخابی از طریق فدراسیون فوتبال از فدراسیون آلمان خواهان برگزاری دربی دوستانه شدند که با این خواسته‌ موافقت شد.

 باشگاه بیله‌فلد در تاریخ 31 تیرماه آماده میزبانی از سرخابی‌ها بود و حتی این بازی در سایت این باشگاه آلمانی بلیت فروشی شد اما دو باشگاه سرخابی بنا به دلایلی قید این بازی دوستانه را زدند. نکته مهم این بود که برای برگزاری این بازی دوستانه هیچ‌گونه هماهنگی خاصی صورت نگرفته بود. اسپانسر پرسپولیس و استقلال ابتدا 25 تیر را برای برگزاری این بازی پیشنهاد داد و رسما اعلام کرد در این تاریخ دربی در آلمان برگزار می‌شود اما از آنجایی که هماهنگی‌ها انجام نشده بود، تاریخ بازی تغییر کرد و به روز 31 تیر موکول شد. این در حالی است که 30 تیر باید پرسپولیس در سوپرجام به مصاف نفت تهران می‌رفت. هر چند اسپانسر پرسپولیس تلاش کرد دیدار سوپرجام را لغو کند اما در نهایت فوتبال ایران تسلیم زیاده‌خواهی یک نفر که تاریخ اولیه را تغییر داده بود، نشد.

اسپانسر وقت پرسپولیس و استقلال در شرایطی قصد برگزاری این بازی در آلمان را داشت که با وزارت امور خارجه هماهنگی نشده بود. بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه همان زمان گفت که هماهنگی برای برگزاری این دیدار با آنها انجام نشده، ضمن اینکه همان موقع اعلام شد برخی نهادهای امنیتی با برگزاری این مسابقه مخالفت کرده‌ و به صورت رسمی این موضوع را به اطلاع فدراسیون فوتبال رسانده و اعلام کرده‌اند برگزاری بازی در آلمان از لحاظ امنیتی با مشکلاتی مواجه است.

با توجه به این اتفاق حالا این باشگاه آلمانی خواهان غرامت شد و در چند ماه اخیر نیز نماینده این باشگاه چند بار به مدیران پرسپولیس و استقلال پیغام داد تا به صورت دوستانه و پرداخت مبلغی در حدود 100 هزار یورو این قضیه را حل کنند که با بی‌توجهی آنها مواجه شد.

باشگاه بیله‌فلد  در نظر دارد رسما از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به فیفا شکایت کند و خواهان 400 هزار یورو غرامت شود که اگر این اتفاق رخ دهد باز هم باید شاهد جریمه سنگینی برای این دو باشگاه و پرداخت پول بیت‌المال باشیم. شاید اگر فشار اسپانسر برای برگزاری این بازی نبود، این اتفاقات هم رخ نمی‌داد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید