معرفی بهترین تیم لالیگا پس از بارسلونا

والنسیا با هدایت مارسلینو نتایج درخشانی در این فصل لالیگا کسب کرده و پس از بارسلونا بهترین تیم این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مارسلینو توانست بهترین والنسیا تاریخ را در طول ۱۱ هفته‌ این فصل لالیگا نشان دهد. والنسیا به یک ماشین پیروزی تبدیل شده است. این تیم برای نخستین بار است که در ۸۳ فصل لالیگا با هدایت مارسلینو هفت پیروزی پی در پی در ۱۱ هفته‌ کسب می‌کند. آنها توانستند با رکورد والنسیا رافائل بنیتس در فصل ۰۲ – ۲۰۰۱ در شکست ناپذیری نیز برابر شوند. خفاش‌ها در آن زمان ۲۲ امتیاز کسب کرده بودند و پنج امتیاز کمتر از والنسیا کنونی به دست آوردند.

تیم مارسلینو از ۳۳ امتیاز ممکن ۲۷ امتیاز  کسب کرد و تنها سه بازی را با تساوی پشت سر گذاشت. آنها برابر رئال مادرید، اتلتیکومادرید و لوانته متوقف شدند. هشت بازی دیگر با پیروزی به پایان رسید. خیلی از این بازی‌ها با اختلاف سه گل یا بیشتر تمام شدند. مالاگا، رئال بتیس، سویا و لگانس، دروازه‌شان مقابل والنسیا گلباران شد. والنسیا در این ۱۱ هفته‌ ۳۰ گل به ثمر رساند. آنها توانستند از رکورد بهترین سال‌های خود در زمان مهاجم مشهورشان به نام "الکتریکا" در دهه ۴۰ پیشی بگیرند. در آن دوران والنسیا از بازیکنانی همچون اپی، آمادئو، موندو، آسنسی و گوروستیسا بهره می‌برد.

مارسلینو با حضورش در والنسیا باعث شد سیمونه زاتزا بهترین عملکرد خود را نشان دهد. مهاجم ایتالیایی تاکنون ۹ گل به ثمر رسانده است. همچنین رودریگو مورنو نیز در این شرایط قرار دارد و دیروز (شنبه) برابر لگانس هفتمین گلش را در رقابت‌های این فصل به ثبت رساند. همچنین در این فصل ۹ بازیکن توانستند برای این تیم گلزنی کنند و با توجه به داشتن ۲۰ بازیکن حرفه‌ای در تیم که دو عضو آن دروازه‌بان هستند آمار خیلی خوبی است.

مارسلینو در تابستان تیم را به کمک ماتئو آلمانی متحول کرد و از شروع پیش‌فصل، تیم را متعهد، متحد و منسجم کرد. در شروع فصل در مستایا درباره کسب سهمیه صحبت می‌شد چون والنسیا در دو فصل گذشته در جایگاه دوازدهم قرار گرفته بود. آنها حتی به سهمیه لیگ اروپا نیز راضی بودند اما با گذشت ۱۱ هفته‌ اکنون مستایا در رویا به سر می‌برد. گذشت زمان نشان خواهد داد که والنسیا در کدام جایگاه قرار خواهد گرفت. آنها تا امروز نشان دادند که برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا تمام تلاش خود را خواهند کرد.

اما باید دوباره گفت‌ که مستایا در یک رویا به سر می‌برد، چون والنسیا هدفمند است و یک تیم خوب دارد. آنها می‌توانند موفقیت دوران رافائل بنیتس را که با حضور بازیکنانی همچون پابلو آیمار، روبرتو آیالا، سانتیاگو کانیسارس، روبن باراخا، ویسنته و آلبلدا رقم خورد، تکرار کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید