داورزنی: در کار هیچ فدراسیونی دخالت مستقیم نداریم

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: دخالت مستقیم در کار هیچ فدراسیونی نداریم و برای تدوین استراتژی های دراز مدت و رفع مشکلاتشان در کنار آنها هستیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمدرضا داورزنی در گفت و گوی زنده با شبکه ورزش به مناسبت هفته تربیت بدنی اظهار کرد: ورزش همگانی و قهرمانی لازم و ملزوم یکدیگرند.

داورزنی در این گفت و گوی تلویزیونی ورزش همگانی و قهرمانی را مثل دو بال یک پرنده لازم و ملزوم یکدیگر دانست و گفت: ورزش قهرمانی و همگانی باید به موازات توسعه داده شوند و اگر مسیر را درست برویم از دل ورزش همگانی هم قهرمانان بزرگی بیرون می آیند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان افزود: معیار ارزیابی ما از فدراسیون های ورزشی پیروزی و شکست در یک یا چند مسابقه نیست و ما فاکتورهای مختلفی برای بررسی عملکرد فدراسیون ها داریم. دخالت مستقیم در کار هیچ فدراسیونی نداریم و برای تدوین استراتژی های دراز مدت و رفع مشکلاتشان در کنار آنها هستیم. برای برخورد با فدراسیون های ضعیف تر راهکارهای تعاملی بسیاری وجود دارد و آخرین راه اصلاحات است.

داورزنی ادامه داد: در بازی های کشورهای اسلامی باکو و داخل سالن ترکمنستان فراتر از پیش بینی ها مدال کسب کردیم هرچند بعضی از فدراسیون ها کمتر از تصور ما ظاهر شدند.

داورزنی در خصوص سن مطلوب مدیریت در فدراسیون ها گفت: 55 الی 60 سال برای روسای فدراسیون ها سنی است که توانمندی و تجربه لازم را دارند اگرچه که برای ما معیار عملکرد است نه سن و سال. در کابینه اکنون وزیری داریم که زیر 40 سال سن دارد و در حوزه مدیریت شاخص های دیگری هم بجز سن مثل دانش و تجربه بین المللی مطرح است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره بر به موقع برگزار شدن مجمع انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: برنامه های پیش رو باید به موقع انجام شود تا در بازی های آسیایی 2018 و المپیک 2020 توکیو به ما آسیب نزند.

داورزنی در خصوص سهم ورزش از 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده گفت:‌تکلیف شده که این بودجه بیشتر صرف جانبازان و معلولین، ورزش بانوان و امور استان ها شود تا به توسعه زیرساخت های استان ها کمک کند. اراده عمومی دولت و وزارت ورزش حمایت از همه رشته ها از جمله فوتبال است. فوتبال در تمام رده های سنی موفق عمل کرده است و با اجرای برنامه ها به دنبال حضور قدرتمند در روسیه هستیم.

داورزنی در خصوص انتخابات فدراسیون والیبال و رئیس آینده آن گفت: برنامه والیبال تا 2020 به صورت دقیق بسته شده و ما در کنار رئیس بعدی برای اجرای آن هستیم. با وجود مسئولیتی که در وزارت ورزش دارم به دلیل سمتی که در فدراسیون جهانی و آسیایی دارم تا 2020 باید کار خود را در والیبال دنبال کنم. با توجه به میزبانی های خوب قبلی گزینه اول فدراسیون جهانی برای میزبانی مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال در سال آینده هستیم و مردم نگران جا به جایی های والیبال نباشند.

داورزنی در پایان ضمن تاکید بر جایگاه مهم پیشکسوتان در تمام رشته های ورزشی گفت: مشکل تعلیق فدراسیون شطرنج حل شده است. نفس میزبانی مسابقات مختلف بین المللی برای ما بسیار مهم است اما بر اساس برنامه ریزی مدون باید میزبانی را قبول کنیم که بتوانیم منابع آن را تقبل کنیم و وزارت ورزش و دولت را گرفتار نکنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید