تاج: شهرداری اراک حق تیم‌فروشی ندارد/ تیم ملی نوجوانان در مسابقات جام‌جهانی شگفتی‌ساز شد

رییس فدراسیون فوتبال گفت: تیم ملی نوجوانان ایران در مسابقات جام‌جهانی شگفتی‌ساز شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مهدی تاج، رییس فدراسوین فوتبال ظهر چهارشنبه در مجمع فوتبال استان مرکزی که در شهرستان خمین برگزار شد، گفت: خوشبختانه فیفا گزارش خوبی از جایگاه فوتبال ایران در دنیا ارائه کرده که این موفقیت با همت و مشارکت مسوولان، باشگاه‌ها، بازیکنان و... محقق شده است.

او بیان کرد: تیم ملی نوجوانان نیز در مسابقات جام جهانی شگفتی‌های زیادی را آفرید و اعضای تیم ملی نوجوانان باید با پرهیز از غرور تلاش کنند تا به مراحل بالاتر برسند.
رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به این که توسعه فوتبال بانوان یکی از مسائل مورد توجه در کشور است، افزود: نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و بر همین اساس باید تلاش کنیم تا این قشر از جامعه در ورزش حضور پیدا کنند.
تاج خاطرنشان کرد: مجمع فوتبال بانوان استان مرکزی نیز باید فعالیت خود را آغاز و با جدیت ادامه دهد و با توجه به این که تیم فوتبال بانوان در کشور خیلی فعال است باید استان در این زمینه گام‌های مؤثری بردارد.
وی با اشاره به این که عملکرد استان مرکزی در رده‌های جوانان و نوجوانان بسیار خوب بوده است، ادامه داد: تیم‌های پایه فردای فوتبال کشور هستند و باید به آن‌ها توجه شود و نگاه ما به این تیم‌ها باید تغییر کند، زیرا فرآیند آنها به تیم بزرگسال متصل خواهد شد.
او ادامه داد: در کشور با شرایط اقتصادی خوبی مواجه نیستیم، اما فدراسیون فوتبال و استان مرکزی فعالیت خوبی را در حوزه ورزش داشته‌اند.
تاج با بیان این که فدراسیون فوتبال ایران در مقایسه با کشورهای همسایه از منابع مالی ناچیزی برخوردار است، ادامه داد: فدراسیون فوتبال ایران با اعتباری حدود ۴۷ میلیارد تومان فوتبال کشور را اداره می‌کند اما برخی از همسایگان ما اعتباری بیش‌تر از ۲ هزار میلیارد تومان دارند، اما نباید به بهانه بی‌پولی دست روی دست بگذاریم و از ورزش کناره‌گیری کنیم.
او ادامه داد: ارزیابی‌ها از استان مرکزی برای حضور در لیگ برتر بسیار مناسب است، اما صنایع از این حوزه حمایت نمی‌کنند و همین امر به بروز مشکلات بسیاری در این حوزه منجر شده است.
تاج گفت: حداقل‌ترین کمک صنایع استان به فوتبال این است که زمین‌های چمن خود را که بدون استفاده مانده و بیت‌المال را ضایع می‌کند در اختیار تیم‌های استان قرار دهند.
وی با اشاره به این که شهرداری اراک حق تیم‌فروشی ندارد، افزود: تیم‌های ایجاد شده در هر شهر و هر منطقه برای مردم است و ناتوانی برای اداره آن به معنای فروش تیم‌های ورزشی نیست.
رییس فدراسیون فوتبال در پایان گفت: شهرداری باید از تیم‌های ورزشی حمایت کند، زیرا ما به مردم متعهد هستیم و باید زمینه‌های ورزش را برای آنان فراهم کنیم. 

 

دیدگاه تان را بنویسید