در گفتگو با جی پلاس؛

ذوالفقار نسب: نمایش تیم ملی مقابل روسیه، امید به صعود را ارتقاء داد/ تیم نوجوانان ظرفیت بالای فوتبال ایران را نشان داد

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران عملکرد این تیم مقابل روسیه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با این نتیجه می توان نگاه مثبتی به مرحله بعدی جام جهانی داشته باشیم.

لینک کوتاه کپی شد

دکتر بیژن ذوالفقارنسب در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس؛ درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران اظهار کرد: دیدار مقابل روسیه بازی آماده سازی بسیار ارزشمندی بود. چون روسیه یک تیم خوب اروپایی و میزبان جام جهانی 2018  است. بازی با این تیم محک بسیار خوبی برای تیم ملی ما بود و نتیجه ای که بازیکنان کسب کردند، نتیجه ارزشمندی است. طبیعتا با برنامه ریزی، کار و تلاش بیشتر در جام جهانی می توان نتایج بهتری گرفت. البته تا اینجا هم بازیکنان تیم ملی نشان دادند که می توان نگاه مثبتی به مرحله بعدی جام جهانی داشته باشیم . 

وی درباره عملکرد بازیکنان و تعویض های نیمه دوم این دیدار گفت: بازیکنان به خوبی در زمین ظاهر شدند و از تمام توان خود استفاده کردند و نتیجه قابل قبولی گرفتند. بالاخره این بازی ها بهترین زمان  برای آزمایش و محک زن بازیکنان است. کی روش نیز در این دیدارها باید به نتایج فنی مشخصی دست یابد و بهترین زمان برای چیدمان های مختلف بازیکنان و جابه جایی آن ها است.  بهترین زمان برای کسب تجربه است برای اینکه بفهمد از چه بازیکنانی در چه پست هایی می توان بهترین استفاده را کرد.

کاپتان سابق تیم ملی درباره برگزاری دیدارهای تدارکاتی برای تیم ملی و حمایت فدراسیون نیز تصریح کرد: فدراسیون فوتبال باید به این مساله اهمیت زیادی دهد و تا حد ممکن هماهنگی ها لازم برای برگزاری بازی های مناسب را انجام دهد. ماه دیگر قرعه کشی جام جهانی است و حریفانمان در آنجا مشخص خواهند شد. آن زمان باید با یک منطق بهتر و دیدی روشن حریفان مناسبی را انتخاب و برای بازی های تدارکاتی مناسب برنامه ریزی کرد.

ذوالفقار نسب در پیش بینی اش درباره همگروهان ایران در مرحله بعد نیز به جی پلاس گفت: این یک روال معمول برای قرعه کشی در فیفا است. نمی توانند همه آفریقایی ها یا همه آسیایی ها در یک گروه باشند. به شکلی این انتخابات را برگزار می کنند که تیم های هم پاره ای با هم در یک گروه نباشند و سیاست مشخصی را برای این کار در نظر دارند. امیدوارم گروهی که ایران در آن قرار می گیرد، گروه مناسب و خوبی باشد.

وی درباره بازی تیم ملی نوجوانان که با پیروزی 4 بر صفر مقابل آلمان به پایان رسید هم اظهار کرد: بازی بسیار ارزشمندی بود و نتیجه فوق العاده ای کسب کردند . تیم ملی نوجوانان کادر فنی بسیار خوب ایرانی دارد و باید از آنها به بهترین شکل حمایت کرد. بازیکنان نوجوان ما به بهترین شکل در زمین ظاهر شدند و گل های بسیار دیدنی زدند. نتیجه آن بازی نشان داد فوتبال ما از ظرفیت های بالایی برخوردار است و به حمایت همه جانبه نیاز دارد.

ذوالفقار نسب در آخر به جی پلاس گفت: امیدوارم تیم ملی نوجوانان به مراحل بالاتر صعود کند و فدراسیون بستری برای پیشرفت و رشد آن ها فراهم کند تا این بازیکنان در تیم ملی جوانان و بزرگسالان نیز حضور داشته باشند و از تمام پتانسیل های آن ها برای فوتبال ایران بهره ببرند.

دیدگاه تان را بنویسید