احسان حدادی: پس از 8 ماه هنوز نتوانستم وزیر ورزش را ملاقات کنم!/اگر بولت هم شرکت کند لیگ دوومیدانی رونق نمی‌گیرد

نایب قهرمان المپیک لندن گفت: دو بار به فدراسیون رفتم که پاداش خودم و مربی‌ام را بگیرم اما نمی‌دانم به چه دلیل به من نمی‌دهند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، احسان حدادی نایب قهرمان المپیک لندن گفت: خدا را شکر مرحله دوم لیگ هم برگزار شد و من هم توانستم با رکورد ۶۵ متر و ۶۶ سانتی‌متر توانستم رکورد چهار ساله خودم را تغییر دهم. چهار سال بود که رکوردم را تغییر نداده بودم و توانستم پس از چهار سال این نتیجه را به دست آورم. البته ۱۰ روز قبل مسابقات لیگ طلایی را داشتیم که آنجا هم ۶۵ متر انداختم که خدا را شکر این چند وقت بعد از آن همه آسیب‌دیدگی که داشتم توانستم به مسابقات برگردم و دو بار توانستم در این مدت بالای ۶۵ را پرتاب کنم که امیدوارم مرحله بعدی لیگ هم بالای ۶۵ متر پرتاب کنم و پرونده لیگ امسال را ببندیم تا سال آینده.

حدادی افزود: آخرین بار کیهانی را در مسابقات جهانی دیدم و پس از آن هیچ تماس و ملاقاتی با من نداشته‌اند. حتی بعد از اینکه بالای 65 متر پرتاب کردم همه تبریک گفتند اما رئیس فدراسیون این کار را نکرد. شاید هم انتظار دیگری داشتم.

وی درباره پایین بودن قرارداد ورزشکاران در لیگ برتر دوومیدانی اذعان داشت: متأسفانه دوومیدانی خیلی مظلوم واقع شده و همیشه قرارداد دو و میدانی‌کاران خیلی پایین است. من فکر می‌کنم ورزشکاران دوومیدانی اگر با باشگاه‌ها صحبت کنند و به تعامل برسند که قراردادهای بیشتری را ببندند و در مسابقات بیشتری شرکت کنند خیلی شرایط برای ورزشکاران بهتر خواهد شد. وقتی ورزشکاران با سالی ۱۰ میلیون یا ۷ میلیون تومان قرارداد می‌بندند، خوب به مراتب باشگاه هم وقتی می‌بیند ورزشکاران با این مبالغ قرارداد می‌بندند خوب با همین مبالغ آنها هم تیم‌شان را جمع می‌کنند ولی اگر یک یا دو سال ورزشکار با این مبالغ قرارداد نبندند و در لیگ شرکت نکند و به جای آن در مسابقات جایزه بزرگ و یا مسابقاتی که جایزه دارند شرکت کند، بالاخره شرایط برایشان بهتر خواهد شد. من شنیده‌ام که قرارداد پینگ‌پنگ بازان حدود ۱۰۰ میلیون تومان است ولی رشته‌ای که در المپیک مدال گرفته و مادر همه رشته‌ها است، قرارداد ورزشکارانش بسیار پایین است که من فکر می‌کنم این وظیفه فدراسیون است که باید یک هم فکری کند و با باشگاه‌ها صحبت کنند مبالغ قرارداد ورزشکاران دوومیدانی را افزایش دهند.

حدادی درباره عدم استقبال تماشاگران از مسابقات لیگ گفت: این مسائل دیگر به مدیریت ورزش برمی‌گردد و به مدیریت رشته دوومیدانی برمی‌گردد. شما رؤسای فدراسیون‌های دیگر مثل کشتی یا والیبال را ببنید و رشته‌های دیگر را ببینید که چقدر تماشاگر به ورزشگاه‌ها می‌رود ولی در مسابقات دوومیدانی کسی استقبال نمی‌کند. البته من فکر نمی‌کنم دوومیدانی رشته جذابی نباشد. اگر تبلیغات شود و اگر مدیریت درست انجام شود، ۱۰۰ درصد تماشاگر از مسابقات دوومیدانی همانند سایر کشورهای جهان استقبال خواهد کرد. البته ورزشگاه آفتاب انقلاب که مسابقات لیگ در آن برگزار می‌شود در منطقه ای از تهران واقع شده که تراکم جمعیت بسیاری دارد و یک تبلیغ کوچک حدود ۱۰ هزار نفر تماشاگر را می‌تواند به این استادیوم بکشاند اما متأسفانه هیچ‌وقت چنین اتفاقی نیفتاده. بیشترین تماشاگری در این استادیوم آمده، زمانی بوده که بنده با پرسپولیس قرارداد داشتم و آن هم به خاطر تیم پرسپولیس طرفداران این تیم برای دیدن مسابقات من به این ورزشگاه می‌آمدند که انشاءالله امیدوارم در لیگ‌های بعدی فکری شده و راه چاره‌ای اندیشیده شود که این اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: رکوردهای دوومیدانی زمانی افزایش می‌یابد که تماشاگر در ورزشگاه باشد و اگر تماشاگری در ورزشگاه نباشد شور و هیجانی در استادیوم نیست و به طبع رکوردها هم بالا نخواهد رفت.

نایب قهرمان المپیک لندن در خصوص مبلغ قراردادش اذعان داشت:‌ مبلغ قرارداد من زیاد نیست و فقط کمی از مبلغ قرارداد دیگر ورزشکاران بیشتر است و من بیشتر به خاطر رشته دوومیدانی در لیگ امسال شرکت کرده‌ام تا مسابقات رونق بگیرد که البته رونقی هم نگرفت. البته در لیگ ما اگر بولت هم  شرکت کند لیگ ما رونق نمی‌گیرد و تا کسی در استادیوم حضور نداشته باشد قطعاً لیگ ما رونق نمی‌گیرد. البته من به خاطر خودم شرکت کردم تا بلکه رکوردهایم را بتوانم افزایش دهم که برای من خیلی خوب بود.

حدادی درباره پاداش قهرمانی‌اش هم اظهار داشت: همه بچه‌ها پاداش‌شان را گرفتند ولی من هنوز نگرفتم البته مربی من هم نگرفته است. چون در آن مراسمی که پاداش بچه‌ها را دادند من حضور نداشتم که البته در آن مراسم وزیر هم بود و من خیلی دوست داشتم در آن مراسم باشم تا با وزیر صحبت کنم و ایشان را ببینم. چون حدود هفت یا هشت ماه است که می‌خواهم شخص وزیر را ملاقات کنم که متأسفانه نمی‌شود نمی‌دانم چرا، و دوست داشتم در آن مراسم با ایشان صحبت کنم که متأسفانه مشکلی پیش آمد و نتوانستم به آن مراسم بروم. هنوز پس از چند ماه درخواست ملاقات، سلطانی فر را ندیده‌ام تا با پدر خانواده ورزش صحبت کنم. مگر دوومیدانی چند مدال‌آور المپیکی یا فینالیست داشته است که یک دیدار آنقدر طول کشیده است؟ 10 ورزشکار که نبوده؟ فقط یک مورد است. امیدوارم هرچه زودتر این اتفاق بیفتد. البته من دو بار هم به فدراسیون رفتم تا پاداشم را بگیرم ولی چیزی به من ندادند که باید این را باید از رئیس فدراسیون پرسید که چرا پاداش من را نمی‌دهند. شاید می‌خواهند پاداش من را سال آینده با بازی‌های آسیایی یکجا بدهند. (با خنده) احتمال همه چیز در فدراسیون دوومیدانی وجود دارد.

حدادی در مورد اینکه برخی در دوومیدانی یک مدال معتبر آسیایی ندارند اما امکاناتی در سطح حدادی می‌خواهند، نظرش چیست، گفت: به هر حال مشکلات یک جامعه یا یک فدراسیون باید مدیریت آنجا هندل کند. اگر مدیر مجموعه یک خورده اشتباه کند و یا کارهایی که باید انجام ندهد توقعات بی‌جا به وجود می‌آید. یکسری بالا می‌روند و یکسری پایین می‌آیند. اگر جایگاه همه افراد ارزش‌گذاری شود دیگر این مشکلات به وجود نمی‌آید. البته در سایر رشته‌ها اینطور نیست و فقط دو ومیدانی از آن رنج می‌برد.

وی در مورد اینکه آیا پس از انتخاب مربیانش توسط فدراسیون باز هم با حسین توکلی ادامه خواهد داد یا خیر،‌گفت: بله با او ادامه می‌دهیم.  چون او در این مدت کمک زیادی به من کرده است. 

 

دیدگاه تان را بنویسید