رقابت های داخل سالن آسیا- ترکمنستان

4 مدال طلا و 9 برنز حاصل تلاش کاروان ایران در روز دهم+ جدول

دهمین روز از بازی‌های داخل سالن آسیا در ترکمنستان درحالی به پایان رسید که تیم ایران موفق به کسب ۱۳ مدال شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در دهمین روز از این بازی‌ها ورزشکاران کشورمان به رقابت با حریفان خود پرداختند و موفق به کسب 4 مدال طلا و 9 مدال برنز شدند.

نتایج ورزشکاران ایران در این روز به‌شرح زیر است:

فوتسال:

تیم فوتسال بانوان ایران در دیدار رده‌بندی مسابقات با برتری 5 بر یک مقابل چین مدال برنز این بازی‌ها را از آن خود کرد.

کشتی:

*در وزن 125 کیلوگرم که 16 کشتی‌گیر حضور دارند، یدالله محبی در دور نخست به مصاف احمد الجامی از عراق رفت و با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی رسید. وی در دیدار دوم مقابل حریف ازبکستانی خود با نتیجه 2 بر یک شکست خورد. محبی در صورت حضور حریفش در دیدار فینال شانس کسب مدال برنز را بدست می آورد. وی در دیدار شانس مجدد 14 بر 4 کشتی‌گیر تاجیکستانی را شکست داد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. وی در دیدار رده‌بندی با نتیجه 10 بر 6 مقابل کشتی‌گیر قزاقستانی به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.

*در وزن 86 کیلوگرم عزت الله اکبری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با لین زوشن از چین کشتی گرفت و با نتیجه 13 بر 3 به برتری رسید. وی در دیدار دوم مقابل نماینده پاکستان با نتیجه 6 بر 2 به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. اکبری در نیمه‌نهایی هم عملکرد خوبی داشت و با برتری 16 بر 8 مقابل نماینده قزاقستان گام به دیدار نهایی گذاشت. اکبری در دیدار نهایی مقابل کشتی‌گیر ازبکستانی با نتیجه 9 بر 2 به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت.

*در وزن 70 کیلوگرم که 12 کشتی‌گیر به روی باسکول رفته‌اند، سعید داداش‌پور در دور نخست با گولومجان شریپوف از تاجیکستان کشتی گرفت و با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید. وی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل روسی‌الاصل بحرین شکست خورد. وی در صورت حضور حریفش در دیدار فینال شانس کسب مدال برنز را بدست می آورد. وی در شانس مجدد مقابل حریفی از ساموآ با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید و به دیدار رده‌بندی راه یافت. وی در کشتی رده‌بندی مقابل نماینده افغانستان درحالی که 10 بر صفر جلو بود، حریفش را ضربه فنی کرد و صاحب مدال برنز شد.

*در وزن 61 کیلوگرم ایمان صادقی در دور اول ساندیپ تومار قهرمان آسیا از هند را با نتیجه 4 بر 2 مغلوب کرد، وی در دور مقابل با رستم رمضان اف از تاجیکستان به برتری رسید و راهی دیدار نیمه‌نهایی شد. صادقی در دیدار نیمه‌نهایی مقابل کشتی‌گیر قزاقستانی با نتیجه 7 بر 2 پیروز شد و به دیدار نهایی راه یافت. وی در دیدار پایانی مقابل کشتی‌گیری از ترکمنستان با نتیجه 11 بر صفر به برتری رسید و طلایی شد.

کیک‌بوکسینگ:

*عاطفه بالین‌پرست پس از استراحت در دور نخست در مرحله یک چهارم نهایی سه بر صفر مغلوب مغولستان شد و حذف شد.

*محمد پورفرج در وزن -79 کیلوگرم پوینت فایت در دور اول استراحت داشت و در دور دوم مقابل نماینده ترکمنستان با نتیجه 12 بر 9 به برتری رسید و ضمن راهیابی به نیمه‌نهایی مدال برنزش را قطعی کرد. وی در دیدار نیمه‌نهایی مقابل نماینده تاجیکستان 6 بر 4 پیروز شد و فینالیست شد.

*مصطفی پورفرج در وزن 69- کیلوگرم پوینت فایت در دور اول استراحت داشت و در دور دوم مقابل نماینده تاجیکستان به برتری رسید. وی در دیدار نیمه‌نهایی مقابل حریفی از قرقیزستان با نتیجه 7 بر 4 به برتری رسید و فینالیست شد. وی در دیدار نهایی مقابل نماینده عراق با نتیجه 11 بر 2 به برتری رسید و طلا گرفت.

*امید احمدی صفا در وزن 51- در دیدار نیمه‌نهایی مقابل حریفی از اردن به برتری رسید و فینالیست شد. وی در دیدار پایانی مقابل نماینده عراق با نتیجه 2 بر یک به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.

*محمود ستاری در وزن 81- در دیدار نیمه‌نهایی مقابل حریفی از اردن به برتری رسید  فینالیست شد.

*علی بنی اسد در وزن 71- کیلوگرم و در دیدار نیمه‌نهایی مقابل حریفی از ترکمنستان با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد و به مدال برنز رسید.

*میرداوود موسوی در دیدار نیمه‌نهایی وزن 74- مقابل نماینده ترکمنستان با نتیجه 2 بر یک شکست خورد و به مدال برنز رسید.

*زینب جباری در دیدار نیمه نهایی وزن 60- مقابل نماینده تاجیکستان با نتیجه 2 بر یک شکست خورد و به مدال برنز رسید.

*حمید امنی در دیدار نیمه نهایی وزن 67- مقابل نماینده ترکمنستان با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد و به مدال برنز رسید.

*حسین کرمی در دیدار نیمه‌نهایی 75- کیلوگرم مقابل نماینده پاکستان 3 بر صفر به برتری رسید و فینالیست شد.

سامبو:

*میلاد شیری حاجی بابا در وزن 100+ در مرحله یک چهارم نهایی مقابل نماینده تایلند به برتری رسید و به نیمه‌نهایی صعود کرد. وی در دیدار نیمه‌نهایی مقابل نماینده ترکمنستان شکست خورد و به شانس مجدد راه یافت. وی در دیدار رده‌بندی نماینده قزاقستان را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و به مدال برنز رسید.

*یوسف کریمیان در وزن 74- کیلوگرم در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل حریف ازبکستانی شکست خورد.

*علیرضا چراغی در وزن 62- در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 8 بر یک مغلوب قرقیزستان شد و به جدول شانس مجدد رفت.وی در دیدار دوم خود مقابل نماینده قزاقستان شکست خورد و حذف شد.

*کمال علی‌خواه آذر در مرحله یک چهارم نهایی مقابل نماینده ترکمنستان 5 بر صفر شکست خورد و به جدول شانس مجدد رفت. وی در شانس مجدد 4 بر صفر به ازبکستان باخت و حذف شد.

شطرنج:

*تیم شطرنج بانوان ایران در بخش سریع با ترکیب آتوسا پورکاشیان و میترا حجازی‌پور در نخستین دیدار خود به مصاف تاجیکستان رفت و با 2 پیروزی و کسب نتیجه 2 بر صفر از سد این حریف گذشت. تیم ایران در دور دوم 1.5 بر نیم از چین شکست خورد. تیم ایران در دور سوم نیز با قزاقستان به تساوی یک-یک رسید. تیم ایران در دور چهارم با نتیجه 1.5 بر نیم مقابل هند شکست خورد.

*تیم شطرنج مردان ایران در بخش سریع با ترکیب احسان قائم‌مقامی و پویا ایدنی در نخستین دیدار خود به مصاف امارات رفت و با نتیجه 1.5 بر نیم مقابل این تیم به برتری رسید. تیم ایران در دور دوم مقابل ترکمنستان به تساوی یک-یک رسید. تیم ایران در دور سوم با نتیجه 1.5 بر نیم از سد اندونزی گذشت. تیم ایران در دور چهارم مقابل هند به تساوی یک-یک رسید.

* تیم شطرنج زیر 23 سال ایران در بخش سریع با ترکیب پرهام مقصودلو و مسعود مصدق‌پور مقابل اردن به تساوی یک-یک رسید. تیم ایران در دور دوم 2 بر صفر مقابل تاجیکستان به برتری رسید. تیم ایران در دور سوم با چین به تساوی یک-یک رسید. تیم ایران در دور چهارم مقابل هند با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد.

* تیم شطرنج زیر 23 سال بانوان با ترکیب سارا خادم‌الشریعه و مبینا علی‌نسب با نتیجه 2 بر صفر مقابل امارات به برتری رسید. تیم ایران در دور دوم 1.5 بر نیم ازبکستان را شکست داد. تیم ایران در دور سوم با نتیجه 1.5 بر نیم مغلوب تیم چین شد. تیم ایران در بازی چهارم به قزاقستان با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد.

شنا:

*در ماده شنای 100 متر مختلط انفرادی مردان، مهدی  انصاری در دسته پنجم با زمان 55:60 اول شد و به فینال راه یافت و جمال چاووشی‌فر در همین دسته با زمان 58:13 پنجم شد و از صعود به فینال بازماند. مهدی انصاری در فینال با زمان 55:58 در رده چهارم قرار گرفت و از کسب مدال بازماند.

*بنیامین قره‌حسنلو در ماده 100 متر آزاد مردان در دسته پنجم با زمان 51:35 پنجم شد و از صعود به فینال بازماند.

* سینا غلامپور در شنای 100 متر آزاد مردان و در دسته ششم با زمان 49:11 اول شد و به فینال راه یافت. وی در فینال با زمان 49:04 در رده ششم قرار گرفت.

* تیم شنای 4 در 100 متر مختلط مردان ایران با زمان 3:40:87 به مقام نخست دسته دوم رسید و فینالیست شد. تیم ایران با زمان 3:38:38 در فینال در رده پنجم قرار گرفت.

اسنوکر:

*حسین وفایی، اسنوکر باز کشورمان در ماده «اسنوکر 15 توپ انفرادی» با پیروزی 4 بر صفر مقابل حریف تایلندی به جمع 8 نفر برتر راه یافت. وی در مرحله یک چهارم با نتیجه 4 بر 2 مقابل نماینده افغانستان به برتری رسید و به جمع 4 بازیکن برتر مسابقات راه یافت.

*پریسا منگلی در ماده اسنوکر 10 توپ زنان با نتیجه 6 بر یک مغلوب حریفی از فیلیپین شد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

*سهیل واحدی در مرحله یک هشتم نهایی 4 بر 3 حریفی از کره جنوبی را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 4 بر 3 از سد حریفی از هند به برتری رسید و به نیمه نهایی راه یافت.

وزنه‌برداری:

در آخرین روز از رقابت‌های وزنه برداری بازی های داخل سالن آسیا، وزنه برداران دسته فوق سنگین به رقابت پرداختند و برای ایران همایون تیموری وزنه زد. تیموری با ثبت رکورد 195 یک ضرب، 235دوضرب و مجموع 430کیلوگرم مدال برنز بازی‌های داخل سالن آسیا را به دست آورد.

اسامی مدال‌آوران ایران تاکنون:

طلا: مسعود جلیلوند (جوجیتسو)، مهدی اسحاقی (تکواندو)، مهدی جلالی (تکواندو)، تیم دوچرخه‌سواری (تیم اسپرینت)، سروش احمدی (تکواندو)، سعید رجبی (تکواندو)، حسن تفتیان (دوومیدانی)، پریسا جوادی (تکواندو)، عرفان ناظمی (تکواندو)، بهزاد وحدانی (کوراش)، علی زرین‌فر (موی‌تای)، کیوان سلیمانی (موی‌تای)، مجید هاشم‌بیگی (موی‌تای)، محمد نادری (کشتی پهلوانی)، ارشک محبی (کشتی پهلوانی)، احمد میرزاپور (کشتی پهلوانی)، مرجان سلحشوری (پومسه انفرادی بانوان)، زهرا یزدانی (کشتی آلیش کلاسیک)، سهراب مرادی (وزنه‌برداری)، بیلیارد (تیم اسنوکر)، شهناز میرحیدری (کیک‌بوکسینگ)، مجتبی گلیج (کشتی آزاد)، مصطفی پورفرج(کیک‌بوکسینگ)، امید احمدی صفا(کیک‌بوکسینگ)، ایمان صادقی(کشتی آزاد)، عزت الله اکبری(کشتی آزاد)

نقره: مسعود حسن‌زاده (جوجیتسو)، حامد میرزاپور (کشتی سنتی)، زهرا یزدانی (کشتی با کمربند)، مسعود حسن‌زاده (جوجیتسو)، هادی تیران‌ولی‌پور (تکواندو)، کیوان قنبرزاده (پرش ارتفاع)، فاطمه یاوری (موی‌تای)، سعیده غفاری (موی‌تای)، سهیل واحدی (بیلیارد)، تیم پومسه مردان، محمد دانشور (دوچرخه‌سواری اسپرینت)، کامران رستمی (کوراش)، مجتبی نیک‌بین (کوراش)، مجتبی زمانی‌مقدم (کوراش)، الهه رضایی (آلیش کلاسیک)، حسین الیاسی (کشتی آزاد)، فاطمه علیزاده (کیک‌بوکسینگ)، علی‌هاشمی (وزنه‌برداری)

برنز: فاطمه مداحی (تکواندو)، اسماعیل امیری (کشتی سنتی)، قاسم دازی (کشتی سنتی)، حبیب‌الله ترابی (کشتی سنتی)، لیلا سیاوشی (کشتی سنتی)، ریحانه شیخیان (کشتی سنتی)، داوود عوض‌زاده (کشتی با کمربند)، سعیده رحیمی (کشتی با کمربند)، زهرا مجدی (کشتی با کمربند)، یاسر محمدی (کشتی با کمربند)، سوده کمندانی (جوجیتسو)، حسین کیهانی (دوومیدانی)، زهرا محمودی (کشتی با کمربند)، مسعود جلیلوند (جوجیتسو)، رضا قاسمی (دومیدانی)، لیلا سیاوشی (کشتی با کمربند)، آسیه شجاعی (کشتی با کمربند)، یاسر محمدی (کشتی با کمربند)، رضا احمدنژاد (موی‌تای)، زهرا بوربور (موی‌تای)، امیرحسین کمری (موی‌تای)، امیر مرادی (دوی 800 متر)، زهرا باقری (کوراش)، طیبه پارسا (تکواندو)، قنبرعلی قنبری (کوراش)، امید تیزتک (کوراش)، الیاس علی‌اکبری (کوراش)، عبدالله ایری (کشتی کمربند ــ آلیش آزاد)، سعید رحیمی (کشتی کمربند ــ آلیش آزاد)، مریم احمدی (کشتی کمربند ــ آلیش آزاد)، تیم پومسه بانوان، کوروش بختیاری (پومسه انفرادی مردان)، لیلا سالاروند (کشتی کمربند ــ آلیش آزاد)، شایان خیراندیش (کوراش)، علی میری (وزنه‌برداری)، آسیه شجاعی (کوراش کلاسیک)، محمود پروانه (کوراش کلاسیک)، ریحانه شیخیان (کوراش کلاسیک)، عبدالواحد محمدی (کوراش کلاسیک)، محمد غلامی (کوراش کلاسیک)، داوود پوررضایی (اسب‌سواری)، سحر غنی‌زاده (کشتی آلیش کلاسیک)، محمد دانشور (دوچرخه‌سواری)، بیلیارد(ناین‌بال)، سعید مدنی (سامبو)، نادر حاجی‌آقانیا  (کشتی آزاد)، فرزاد خلیلی (کشتی آزاد)، ایرج امیرخانی (سامبو)، ایرج مرادی (کیک بوکسینگ)، علی بنی‌اسد(کیک‌بوکسینگ)، میرداوود موسوی(کیک‌بوکسینگ)، زینب جباری(کیک‌بوکسینگ)، حمید امنی(کیک‌بوکسینگ)، تیم فوتسال بانوان، میلاد شیری حاجی بابا(سامبو)، سعید داداش‌پور(کشتی آزاد)، همایون تیموری(وزنه‌برداری)، یدالله محبی(کشتی آزاد)

جدول مدالی 10 تیم برتر این بازی‌ها در پایان روز نهم به شرح زیر است:

 

دیدگاه تان را بنویسید