بیانیه باشگاه پدیده در اعتراض به اشتباهات داوری

باشگاه پدیده خراسان در رابطه با اشتباهات داوری صورت‌گرفته در هفته‌های اخیر علیه این تیم بیانیه‌ای منتشر کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، پس از تکرار اشتباهات داوری علیه تیم فوتبال پدیده خراسان در دیدار مقابل تراکتورسازی در چارچوب رقابت‌های جام حذفی کشور، مدیریت این باشگاه بیانیه‌ای منتشر کرد. در این بیانیه آمده است:

به هیچ‌وجه دوست نداشتیم پس از گذشت تنها پنج هفته از آغاز لیگ برتر هفدهم فریاد تظلم‌خواهی خود را از طریق نگارش بیانیه انجام دهیم اما واقعیت این است که اشتباهات پی‌در‌پی داوران در همین هفته‌های اخیر علیه تیم فوتبال پدیده سبب شد تا نامه‌ای مملو از رنج را منتشر کنیم.

رقم خوردن سه اشتباه مهلک درحالی‌که تنها ۵ مسابقه از آغاز لیگ هفدهم و یک مسابقه در چارچوب جام حذفی برگزار شده، نشان‌دهنده شرایطی است که اگر همین امروز به آنها رسیدگی نشود مشخص نیست تا پایان فصل چه بلایی بر سر تیم‌ پدیده بیاورد. باشگاه پدیده خراسان به عنوان یکی از معدود باشگاه‌های خصوصی فوتبال ایران که با وجود تنگناهای شدید مالی و مشکلات اقتصادی گسترده با همت و مجاهدت فراوان چهارمین سال حضور متوالی خود را در لیگ برتر فوتبال ایران تجربه می‌کند، هیچگاه سعی بر تحت تاثیر قرار دادن داوران محترم فوتبال ایران نداشته و نخواهدداشت اما تمامی خانواده فوتبال ایران به نیکی می‌دانند که سوت‌های اشتباه چه بر سر سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های هر تیمی می‌آورد.

در این حضور چند ساله همواره ثابت کرده‌ایم که اخلاق و التزام به قانون سرلوحه باشگاه پدیده است، اما دوستان در کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال کشورمان بگویند چگونه پاسخ چشمان اشکبار هواداران را پس از هر سوت اشتباه داور بدهیم؟ تیم محترم داوری مسابقه پدیده و تراکتورسازی که پنجشنبه، شانزدهم شهریورماه در ورزشگاه ثامن مشهد برگزار شد، کاش پس از سوت پایان مسابقه سری به تماشاگران پدیده می‌زدند و چشمان اشکبار آنان را می‌دیدند. چگونه می‌توانیم نسبت به عاشقان و صاحبان حقیقی فوتبال بی‌توجه باشیم و از گریه و غم آنان، بی‌توجه بگذریم.

اشتباه داوری در هفته دوم زمینه‌ساز رقم خوردن گل دوم صنعت نفت آبادان شد. در هفته چهارم و برابر استقلال خوزستان نیز عدم تمرکز داور و البته جوسازی و بی‌قراری‌های عجیب نیمکت حریف سبب شد تا بازی به بیراهه کشیده‌ شود. اوج اشتباهات داوری اما در دیدار پدیده و تراکتورسازی در چارچوب جام حذفی رقم خورد، آنجایی که گل دوم حریف در شرایطی کاملا آفساید به ثمر رسید. گل مردودی که با تصمیم داور زمینه‌ساز حذف زودهنگام پدیده خراسان را فراهم کرد. این اشتباهات فارغ از پنالتی‌های گم‌شده پدیده و کارت‌های زرد و قرمزی است که در صحنه‌های مختلف در طول این چند هفته باید به بازیکنان رقیب داده می‌شد.

سوال اینجاست که چرا هر تیمی سر و صدا و حاشیه‌سازی بیشتری روی نیمکتش داشته‌باشد می‌تواند به اشتباهات داوری امیدوار باشد و هر تیمی که در برابر داور و قانون مطیع است، باید در نهایت متضرر شود؟! مگر نه اینکه قانون باید برای همه تیم‌ها یکسان باشد؟

چند هفته گذشته و در چند نوبت باشگاه پدیده متضرر شده، اما فردا چه می‌شود؟ آیا کمیته داوران فدراسیون فوتبال اصلا به دنبال کاهش اشتباهات داوران است یا صرفا اقدام به برگزاری مسابقات برای این مجموعه کفایت می‌کند؟ چگونه و با چه پشتوانه‌ای باشگاه خصوصی پدیده خراسان امیدوار باشد که در آینده شاهد کاهش اشتباهات داوری خواهیم‌بود؟ باشگاه پدیده خراسان در پایان باز هم تاکید می‌کند که هیچگاه به دنبال سود بردن از اشتباهات داوری و آشفته کردن جو نیست، بلکه تنها از داوران محترم و کمیته داوران فدراسیون می‌خواهیم که عدالت اجرا شود. عدالتی که دل هوادار را قرص کند که دیگر قرار نیست این هفته هم مثل هفته‌های قبل، پدیده را متوقف کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید