نادال و اندرسون راهی فینال تنیس اپن آمریکا شدند

مرد شماره یک جهان و تنیسور اهل آفریقای جنوبی به ترتیب با شکست خوان مارتین دل پوترو و پابلو کارنیو بوستا به فینال اپن آمریکا صعود کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بامداد شنبه دیدار های نیمه نهایی تنیس اپن آمریکا در بخش مردان برگزار شد. در مهمترین بازی رافائل نادال برابر خوان مارتین دل پوترو قرار گرفت و مرد شماره یک جهان سه بر یک پیروز شد.

در ست نخست نادال گیم اول را به خود اختصاص داد اما تنیسور آرژانتینی توانست بازی را مساوی کند. در ادامه بازی دو بر دو شد. در این شرایط دل پوترو دو گیم دیگر را به خود اختصاص داد تا بازی چهار بر دو شود. سپس هر یک از تنیسور ها یک به یک در گیم ها پیروز شدند تا دل پوترو به امتیاز ۶ رسید و ست اول را با نتیجه ۶ بر چهار به نفع خود به پایان رساند.  

شرایط در ست دوم کاملا متفاوت بود. مرد شماره یک جهان با قدرت این ست را شروع کرد و توانست ۶ بر صفر حریف آرژانتینی اش را شکست دهد. بازی ضعیف دل پوترو در این ست قابل توجه بود. او حتی نتوانست یک گیم را به نام خود ثبت کند.  

ست سوم نیز مانند ست دوم پیگیری شد. برتری نادال کاملا آشکار بود و او سه گیم پیاپی پیروز شد. در نهایت پس از ۹ گیم دل پوترو توانست پیروز شود. بازی سه بر یک شد. مرد شماره یک جهان اختلاف را بیشتر کرد و دل پوترو توانست بازی را چهار بر دو کند. گیم بعد نیز به نام نادال به ثبت رسید. در حالی که به نظر می رسید تنیسور اسپانیایی فاتح ششمین گیم خود شود دل پوترو پیروز شد. در نهایت این ست با نتیجه ۶ بر سه به نفع مرد شماره یک جهان پایان یافت.  

بالاخره دل پوترو یک ست را با پیروزی آغاز کرد. با این حال نادال پنج گیم بعدی را به نام خود ثبت کرد. در ادامه دل پوترو پیروز شد و بازی را دو بر پنج کرد. نادال در نهایت به ششمین گیم خود دست یافت و توانست با شکست دل پوترو به فینال این رقابت ها صعود کند.  

 

پیش از این بازی کوین اندرسون برابر پابلو کارنیو بوستا قرار گرفت و سه بر یک پیروز شد. ابتدا تنیسور اسپانیایی ست نخست را به خود اختصاص داد اما اندرسون توانست در یک رقابت نزدیک در ست دوم هفت بر پنج پیروز شود. برتری تنیسور اهل آفریقای جنوبی در ست های بعدی ادامه داشت، او توانست ۶ بر سه و ۶ بر چهار پیروز شود و به فینال آخرین گرند اسلم سال صعود کند.

دیدار نهایی بامداد دوشنبه برگزار می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید