قول وزیر ورزش برای حل مشکل مالیاتی سرخابی های پایتخت

مسعود سلطانی فر از تعامل با سازمان امور مالیاتی برای کم شدن بدهی مالیاتی سرخابی گفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، وزیر ورزش و جوانان درباره مسدود شدن حساب سرخ‌آبی‌ها و سازمان لیگ بیان کرد: بخش  عمده‌ای از  بدهی‌ها مالیاتی است. مالیات بر عملکردی که منطقی نیست و مدیران گذشته استقلال و پرسپولیس باید اظهارنامه مالیاتی خود را سال به سال تحویل می‌دادند اما این کار را انجام ندادند. سازمان مالیاتی نیز طبق روالی که داشته، در برابر کسانی که اظهارنامه مالیاتی خود را ارسال نکرده‌اند، علی‌الراس اقدام کرده است.

او در ادامه افزود: هیچ سالی و هیچ گاه درآمدهای استقلال و پرسپولیس بیشتر از هزینه‌های آن‌ها نبوده است. بنابراین مالیاتی به آن‌ها تعلق نمی‌گرفته است اما به دلیل اینکه مدیران اظهارنامه‌های مالیاتی را تحویل نداده‌اند، سازمان مالیاتی حدود ۲۵ درص هزینه را برآورد کرده است.

سلطانی‌فر در ادامه اظهار کرد: در جلساتی که با سازمان امور مالیاتی داشته‌ایم، رییس سازمان و معاونان آن با رویکرد مثبتی به این قضیه نگاه کرده‌اند و به آن‌ها ثابت کردیم که بسیاری از این موارد به دلیل ندادن اظهارنامه مالیاتی بوده است، سازوکاری در قانون وجود دارد که بر اساس بررسی کمیسیون ماده ۲۵۱ مکرر  قانون مالیاتی، مجددا دستور گرفته شده است از طیب نیا  وزیر سابق، که همه این اسناد و مدارک باشگاه‌ها بررسی شود و مالیات واقعی آن‌ها برآورد شود که اگر این‌ها بررسی شود، از رقم‌های واقعی مالیاتی این دو باشگاه حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد بخشیده می‌شود.

او درباره بدهی سازمان لیگ نیز که ۱۷۵ میلیارد تومان عنوان شده، بیان کرد: در آن عدد سه صفر اشتباه گذاشته بودند. گاهی یک صفر اشتباه می‌کنند اما این بار سه صفر اشتباه شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید