مورینیو ؛ پرخرج ترین مربی تاریخ دنیای فوتبال

سرمربی شیاطین سرخ به اولین مربی دنیای فوتبال تبدیل شده که به حد یک میلیارد پوند هزینه در نقل و انتقالات دست یافته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، با خرید بازیکنانی نظیر روملو لوکاکو، نمانیا ماتیچ و ویکتور لیندلوف توسط منچستریونایتد، حالا ژوزه مورینیو اولین مربی در دنیای فوتبال است که به رکورد یک میلیارد پوند در بازار نقل و انتقالات رسیده است. این مربی ۵۴ ساله پرتغالی طی ۱۷ فصل حضور در باشگاه های اروپایی، هزینه های بسیار زیادی را برای جذب بازیکنان مختلف انجام داده و حالا پرخرج ترین مربی تاریخ دنیای فوتبال محسوب می شود.

پس از وی کارلو آنچلوتی حضور دارد که در طول ۲۲  فصل سرمربی گری در اروپا، ۹۷۰  میلیون پوند خرج روی دست باشگاه ها گذاشته و احتمالا او نیز به زودی وارد باشگاه یک میلیاردی ها بشود.

نکته قابل توجه در این میان اما حضور پپ گواردیولا در جایگاه سوم جدول است. مربی اسپانیایی با وجود آنکه تنها ۹ سال از عمر سرمربی گریش سپری شده است حدود ۸۶۰  میلیون پوند در تیم های بارسلونا، بایرن مونیخ و منچسترسیتی خرج کرده و به نظر می رسد این مربی به زودی با اختلافی قابل توجه رقبای خود را پشت سر بگذارد. درواقع میانگین نزدیک ۶۰ میلیون یورو در سال برای ژوزه مورینیو، بسیار کمتر از میانگین ۹۵ میلیون یورویی پپ گواردیولا در طول سال است که به نوعی نشان از پرخرج تر بودن مربی سابق بارسلونا دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید