واکنش کریم باقری به اتفاقات فرودگاه در تبریز

مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: این پرسپولیس و موفقیت‌هایش حاصل برنامه‌ریزی، ثبات باشگاه، تیم و حمایت هواداران در دو سال گذشته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کریم باقری درباره عملکرد پرسپولیس گفت: پرسپولیس در دو سال اخیر موفقیت‌های خوبی داشته است. این موفقیت‌ها حاصل تلاش، غیرت و تعصب بازیکنان تیم، تفکرات کادر فنی و سرمربی و ثبات باشگاه و تیم است که به حمایت همیشگی هواداران اضافه شد.

وی ادامه داد: این موفقیت‌ها بخاطر اینکه هواداران خوشحال هستند و اقتدار را به پرسپولیس برگرداندند باعث خوشحالی همه ما است ولی به طور قطع باعث غرور ما نخواهد بود چون کارهای زیادی وجود دارد که می‌خواهیم به انجام برسانیم و آنها به ما انگیزه زیادی می‌دهند. یکی از این موارد حضور در فینال آسیا و تلاش برای قهرمانی در لیگ قهرمانان است.

باقری خاطرنشان کرد: البته نیازی به گفتن نیست که از نظر امکانات و حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد بین پرسپولیس و رقیبان آسیایی‌اش چه فاصله زیادی وجود دارد. با این وجود آنچه باعث امیدواری می‌شود توانایی فنی و اراده قوی بازیکنان پرسپولیس است که با حمایت هواداران تا همین جا اتفاقات بزرگی را رقم زده است. ما همچنین در پرسپولیس فقط به کسب نتیجه فکر نمی‌کنیم بلکه بر اجرای فلسفه فوتبال پرسپولیس و ارائه بازی‌های زیبا هم می‌اندیشیم. نکته‌ای که همیشه خواست هواداران بوده و آقای ایوانکوویچ هم همواره روی آن تاکید داشته‌اند.

کاپیتان اسبق پرسپولیس در تیم ملی در ارتباط با حوادث تبریز تصریح کرد: قبل از هر چیز باید بگویم حساب مردم فهیم تبریز و آذربایجان و هواداران خوب و وفادار تراکتورسازی از افرادی که دست به رفتار و گفتار ناشایست در فرودگاه و ورزشگاه زدند جدا است. مردم تبریز و آذربایجان به میهمان‌نوازی معروف هستند و هواداران تراکتورسازی هم از این قاعده مستثنی نیستند. اتفاقاتی از آن نوع که در فرودگاه روی داد یا گهگاه در ورزشگاه‌های آنجا یا دیگر شهرها از عده‌ای محدود دیده می‌شود ریشه‌های نامعلومی دارد. این رفتارها و فحاشی‌ها قبل از اینکه به روح و روان تیم حریف لطمه بزند، مردم خوب تبریز و هواداران واقعی تراکتورسازی را متاثر می‌کند چرا که به وجهه آنها لطمه می‌زند.

وی تاکید کرد: تبریزی‌ها و آذری زبان‌ها مردم غیرتمندی هستند و قطعا این کار ضربه‌ای به همه آنهاست که چنین رفتارهایی به نام آنها نوشته شود. حتی شاید برخی افراد به عمد دست به تحریک احساسات گروهی اندک می‌زنند تا اعتبار و فرهنگ غنی و قوی مردم این بخش از کشورمان را دچار خدشه کنند، اما قطعا این اتفاق نمی‌افتد و من باز تاکید می‌کنم هواداران واقعی تراکتورسازی همان‌هایی هستند که در سخت‌ترین روزها هم تیم خود را رها نکردند و بدون دست زدن به این مسائل همواره تیم خود را در ورزشگاه‌ها تشویق و حمایت کردند و مایه افتخار همه ما و کل فوتبال ایران هستند و تراکتورسازی هم بخاطر حضور آنها در فوتبال ایران و آسیا اعتبار ویژه‌ای دارد. من امیدوارم با پیگیری‌هایی که صورت می‌گیرد اجازه داده نشود که عده‌ای با قصد و نیت نامعلوم در نقاط محتلف کشور به مردم و هواداران خوب و فرهنگ ایران لطمه وارد کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید