داورزنی:

باید حرمت ورزشکار ما حفظ شود/ از طاهری حمایت می کنیم

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: آقای طاهری سفت و سخت کارش را انجام می‌دهد و وزارت ورزش و جوانان هم سفت و سخت از او حمایت می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمدرضا داورزنی در حاشیه مراسم تقدیر از ابراهیم صادقی، اظهار داشت: ابراهیم صادقی بعد از 17 سال حضور سایپا، حالا مربی این تیم شده است. باشگاه سایپا هم از او تقدیر کردند که این کار خیلی ارزشمند بود. این مراسم نشان دهنده این است که باشگاه سایپا کار فرهنگی خوبی انجام می‌‌دهد به اصول پایبند است و می‌تواند به عنوان باشگاه نمونه کارش را دنبال کند.

وی افزود: امیدوارم سایر باشگاه‌های ما هم به جای اینکه به دنبال دنبال نتیجه باشند، به دنبال چنین کارهای فرهنگی باشند و اصول اخلاقی را ترویج بدهند، بسیار خوب است، البته برخی از باشگاه‌های ما هم از این اقدامات فرهنگی انجام می‌دهند، اما سایپا یک الگوهای بسیار خوب و اخلاقی است، چون ما به این حرکت‌ها نیاز داریم.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در مورد وضعیت سالن افراسیابی، گفت: سالن افراسیابی 6،7 سال پیش جهت انجام تمرینات جودو به این فدراسیون داده شد، اما فرم این سالن به شکلی است که در مرکز شهر در کنار مجموعه ورزشی شیرودی قرار دارد. این سالن به انواع رشته‌های سالنی سرویس می‌دهد. مسابقات والیبال و بسکتبال در آنجا برگزار می‌شد. در اردیبهشت ماه ما بازدیدی از آنجا داشتیم و تشخیص دادیم که جای مناسبی برای تمرینات جودو در نظر گرفته، تجهیز و مجهز شود تا بتواند به همه رشته‌های ورزشی سرویس بدهد. الان 6 ساعت در روز در اختیار جودو است و کف برایش پهن شده. به خاطر اینکه نمی‌شود هر روز کف آن را پهن کزد و دوباره برداشت باید بتوانیم جای مناسبی در اختیار رشته‌های رزمی دیگر که نیازمند سالن هستند، قرار بدهیم و جودو در جای دیگری تمرین کند و این سالن برای سایر مسابقات در نظر گرفته شود.

داورزنی در خصوص اینکه آیا کاراته هم از سالن کبکانیان استفاده خواهد کرد یا نه، گفت: کاراته هم می‌تواند ساعاتی از روز از این سالن استفاده کند و مشکلی ندارد. ضمن اینکه سالنی نزدیک سالن 12 هزار نفری آزادی وجود دارد که آن را در اختیار کاراته قرار خواهیم داد تا امکانات برای آنها فراهم شود. این سالن را در اختیار کاراته قرار می‌دهیم، چون از آنها انتظار داریم که در بازی‌های آسیایی 2018 و المپیک 2020 وزن مدالی ما را بالا ببرند.

وی در خصوص اینکه ماجرای استراحت بازیکنان تیم ملی کاراته در لهستان در کنار خیابان چه بوده است، اظهار داشت: یک عکسی در فضای مجازی منتشر شده بود که من آن را پیگیری کردم. خود مسئولان فدراسیون گفتند که جای اسکان آنها بسیار مناسب است و عکسی که در ایستگاه قطار از آنها گرفته شده بود، بزرگنمایی بود. باز هم این موضوع را پیگیری می‌کنیم. فدراسیون کاراته و هر فدراسیونی که به مسابقات اعزام می‌شود، باید حرمت بازیکنان و ورزشکاران ما حفظ شود. خوب نیست که ورزشکار ما بخواهد کنار خیابان استراحت کند. من به محض دیدن عکس در فضای مجازی از فدراسیون کاراته توضیح خواستم که قرار شد در این خصوص توضیح بدهند. گویا آنها منتظر قطار بودند.

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره اینکه هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس چه زمانی معرفی خواهد شد، خاطرنشان کرد: باید اسامی در مجمع بررسی شود و سپس در این خصوص تصمیم‌گیری می‌شود و اسامی را اعلام می‌کنیم.

داورزنی درباره اینکه با توجه به بدهی‌های مالی پرسپولیس به ژوزه، دستیارانش و سایر طلبکاران آیا قرار است وزارت ورزش و جوانان در این خصوص به این باشگاه کمک کند، گفت: وزارت ورزش به هیچ باشگاه حرفه‌ای نمی‌تواند کمک کند. با توجه به وضعیتی که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دارند، مدیران این دو باشگاه تلاش خواهند کرد و در خصوص بدهی‌های پرسپولیس هم مطمئناً طاهری تلاش می‌کند تا مشکل را حل کرده و پولی را تهیه کند تا به طلبکاران بدهد. اسپانسر هم در این زمینه کمک می‌کند و این دغدغه وزارت ورزش و جوانان، آقای سلطانی‌فر و همه است. سعی می‌کنیم این مشکل حل شود تا پرسپولیس که نماینده ایران در آسیاست بدون دغدغه در آسیا نتیجه بگیرد و روی سکو برود.

وی درباره مشکل علیرضا رحیمی در فدراسیون هندبال و احتمال کناره‌گیری‌اش از ریاست این فدراسیون نیز گفت: فدراسیون هندبال بدهی 3.5 میلیاردی دارد. رحیمی با توجه به شرایطی که این فدراسیون به لحاظ بدهی‌ها دارد و جو سنگینی که برخی دوستان در مجمع فدراسیون هندبال ایجاد کردند و باعث کدورت رحیمی شده بود، اعلام کرد نمی‌تواند به این شکل کار کند. هم به لحاظ بدهی‌ها و طلبکارانی که به فدراسیون می‌آیند و هم در خصوص تأمین منابع مشکلاتی در هندبال وجود دارد. در این خصوص با آقای سلطانی‌فر جلسه داشتم و تلاش خواهیم کرد بخشی از بدهی‌های هندبال را پرداخت کنیم تا رحیمی هم در فدراسیون هندبال حفظ شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان در واکنش به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه کفپوش محل مسابقات فوتسال تبریز که میزبان مرحله انتخابی مسابقات جام ملت‌های آسیاست وضعیت مناسبی ندارد و در این زمینه AFC کمک خواهد کرد که صورت خوشی ندارد AFC به ایران در این زمینه کمک کند و مهدی تاج گفته در این خصوص از داورزنی سؤال کنیم، گفت: من در جریان این مسئله نیستم. آقای تاج گفتند از من سؤال کنید؟ این را باید پیگیری کنم. هم از اداره کل ورزش و جوانان استان و هم از فدراسیون فوتبال پیگیری خواهیم کرد و موضوعی که به وزارت ورزش ارتباط داشته باشد را انجام می‌دهیم.

داورزنی در خصوص ماجرای تغییر اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی و روند این ماجرا گفت: در خصوص اساسنامه فدراسیون‌ها باید بگویم تا فردا بعد از ظهر نظرات اصلاحی را از فدراسیون‌ها می‌گیریم و سپس تا روز چهارشنبه آنها را به دولت ارسال خواهیم کرد. پس از تأیید در هیئت دولت این اساسنامه‌ها دوباره باز می‌گردد و در مجامع فدراسیون‌ها بررسی می‌شود و پس از تأیید به فدراسیون‌های جهانی ارسال خواهد شد تا این اساسنامه مورد تأیید قرار بگیرد. این اساسنامه‌ها به دولت که برود دو سه ماه بیشتر طول نمی‌کشد و پس از آن هم برای وزارت ورزش و جوانان لازم الاجراست.

وی درباره ادامه همکاری علی‌اکبر طاهری با باشگاه پرسپولیس نیز تأکید کرد: آقای طاهری سفت و سخت کارش را انجام می‌دهد و وزارت ورزش و جوانان هم سفت و سخت از او حمایت می‌کند و ما همچنان در خدمت او هستیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید