حرف های مهدی زاده پس از کسب اولین مدال نقره در تاریخ کاراته

دارنده نشان نقره بازی‌های جهانی ورلدگیمز گفت: کسب مدال نقره در لهستان برای اولین بار در تاریخ کاراته ایران رقم خورد و خیلی با ارزش است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امیر مهدی‌زاده در مورد مسابقاتی که از ابتدای سال در آن حضور داشته، گفت: ابتدا با تیم ملی در مسابقات بازی‌های کشورهای اسلامی حضور پیدا کردم. در باکو به مدال برنز رسیدم در صورتی که تا ثانیه‌های آخر از حریفم جلو بودم اما در یک لحظه غفلت مدال طلایم به برنز تبدیل شد اما به لطف خدا دست خالی به کشور باز نگشتم. متاسفانه پس از بازگشت از بازی‌ کشورهای اسلامی اتفاق نادری برای من رخ داد و از ناحیه پا دچار سوختگی شدیدی شدم به همین دلیل یک ماه پس از بازگشت از مسابقات و در آستانه اعزام به مسابقات قهرمانی ‌آسیا خانه نشین بودم. سوختگی پای من به اندازه‌ای بود که راه رفتن برایم سخت بود.

وی در ادامه افزود: سوختگی به قدری شدید بود که در آن مقطع به ذهنم رسید از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا انصراف دهم به خاطر اینکه بازی‌های جهانی ورلدگیمز پیش رو بود به ذهنم رسید از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به خاطر زمان کمی که باقی مانده انصراف دهم چون نمی‌توانستم تمرین کنم اما پس از اینکه با اطرافیانم مشورت کردم از این تصمیم صرف نظر کردم و با تلاش و فشار زیاد تمریناتم را آغاز کردم و خودم را به مسابقات قهرمانی آسیا رساندم. تنها دو هفته فرصت برای تمرین کردن داشتم به خودم فشار آوردم و سختی‌های زیادی را متحمل شدم و به لطف خدا در قهرمانی آ‌سیا که هفته گذشته به پایان رسید وارد تاتامی شدم و مدال طلا کسب کردم. در واقع از مدال طلای قهرمانی آسیا در سال 2017 در قزاقستان دفاع کردم.

دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در ادامه خاطرنشان کرد: پس از پایان مسابقات قهرمانی آسیا ما برای حضور مسابقات جهانی ورلدگیمز فرصت کمی داشتیم، کار ما خیلی سخت بود به هر حال باید از یک تورنمنت سنگین خارج می‌شدیم و در یک سفر طولانی از قزاقستان به ایران بازمی‌گشتیم و پس از آن راهی یک سفر طولانی به لهستان می‌شدیم این واقعا کار سختی بود چرا که باید در عرض 10 روز دو بار وزن کم می‌کردم. من پس از مسابقات قهرمانی آسیا دو روز فرصت داشتم تمرین کنم؛ به هر حال با تمام تلاش خودم را آماده کردم و برای تمرین بدنسازی از سید محمد حسینی برنامه گرفتم. تمرین خوبی را پشت سر گذاشتم به سرعت ریکاوری کردم.

دارنده مدال طلای مسابقات جهانی اتریش در ادامه صحبت‌های خود، بیان کرد: برای رسیدن به محل برگزاری مسابقات ورلدگیمز ما یک سفر طولانی را تا لهستان سپری کردیم اینجا هم فرصت به گونه‌ای بود که دیگر ما نمی‌توانستیم تمرین کنیم و باید بلافاصله وزن‌کشی انجام می‌شد و بعد از آن مسابقات آغاز شد. روز گذشته مسابقات در وزن من شروع شد. من در گروه خودم در مرحله مقدماتی دوم شدم و به مرحله نیمه نهایی صعود کردم. نفر دوم با نفر اول گروه دوم (گروه بعدی) مسابقه می‌داد. من با نماینده اسپانیا قهرمان اروپا در سال 2016 مبارزه کردم و در نیمه نهایی این حریف را 7 بر صفر شکست دادم و به فینال راه یافتم.

مهدی‌زاده درمورد اتفاقاتی که در فینال مسابقات برای او رخ داد، گفت: در فینال شرایط تغییر کرد در صورتی که من مسابقه را از حریفم جلو بودم و مبارزه دستم بودم و می‌توانستم به راحتی به مدال طلا برسم به خاطر یک لحظه غفلت مدال را از دست دادم؛ نمی‌خواهم در مورد داوری صحبت کنم و باختم را توجیه کنم و شکستم را به گردن داوری بیندازم. نه این موضوع را دوست نه اینکه از این موضوع خوشم می‌آید. دوست دارم اگر شکستی بوده آن را به گردن بگیرم دوست ندارم مثلا باختم را با مثال به داوری پوشش دهم. اعتراضی هم به داوری ندارم.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر در مورد داوری صحبت کردم منظور من این نیست که داوری کاری کرده است. تصمیمات داوری تاثیرگذار بود اما من باید طوری مبارزه می‌کردم تا تاثیر خودش را نگذارد. واقعا می‌توانستم بهتر از ا ین عمل کنم حتی عوامل بیرونی هم نتواند تاثیرگذار باشد. به هر حال من اعتراضی در مورد این موضوع ندارم. حریفم بهتر از من نبود و فقط روی غفلت خودم این اتفاق رخ داد. این هم نشات می‌گیرد از خستگی و فشار بسیار زیاد که در این مدت داشتم به هر حال این فشارها و خستگی‌ها روی عملکرد و ذهن ورزشکار تاثیر منفی می‌گذارد.

دارنده نشان طلای بازی‌های آسیایی در ادامه صحبت‌های خود از کسب مدال تاریخی در بازی‌های ورلدگیمز لهستان گفت: به هر حال خدا را شاکرم که توانستم مدال نقره بازی‌های ورلدگیمز را کسب کنم. این اتفاق برای اولین بار در تاریخ کاراته ایران رخ داد که خیلی هم با ارزش است. امیدوارم سال آینده در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی این روند مدال‌آوری را حفظ کنم.

وی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: من هر چه در کاراته دارم و امروز این افتخاراتی را که کسب کرده‌ام و مدال‌هایی را که برای ایران به ارمغان آوردم همه آنها با تلاش و زحمات دباغیان بوده است. روزی که وارد باشگاه او شدم با یک کمربند سفید وارد شدم و امروز که افتخارات زیادی کسب کرده‌ام از زحمات مربی‌ام تشکر می‌کنم.

 

دیدگاه تان را بنویسید