مورینیو: آمادگی مورینیو برای همکاری بلند مدت با شیاطین سرخ

سرمربی شیاطین سرخ از علاقه‌اش برای ماندن در این تیم برای مدتی طولانی‌تر سخن گفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ژوزه مورینیو که در فصل اول حضورش در منچستریونایتد این تیم را به قهرمانی در لیگ اروپا، جام اتحادیه انگلیس و جام خیریه انگلیس رساند، حالا تیمش را این روزها برای حضوری قدرتمند در رقابت‌های فصل آینده در تور پیش‌فصل آمریکا آماده می‌کند، جایی که تا کنون تیمش در دو بازی دوستانه لس‌انجلس گلکسی و رئال سالت‌لیک به پیروزی دست یافته و در دیدارهای دوستانه دیگری هم باید به مصاف منچسترسیتی، رئال مادرید و بارسلونا برود.

مورینیو در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ESPN» در پاسخ به این پرسش که «تمایل دارید برای سال‌های بیشتری در منچستریونایتد بمانید؟» اظهار داشت: برای این کار آماده‌ام. می‌توانم بگویم که مایلم برای 15 سال دیگر در اینجا بمانم. چرا که نه؟ البته باید به این موضوع هم اشاره کنم که شدن این کار به خاطر فشارهایی که در شغل ما وجود دارد و انتظارات مردم برای قهرمانی، خیلی دشوار است، اما حقیقت این است که هر فصل تنها یک تیم به قهرمانی می‌رسد و هر سال شرایط سخت‌تر می‌شود.

وی افزود: کاری که اما من در منچستریونایتد سعی می‌کنم انجام دهم این است که نشان دهم که به دنبال چیزهایی فراتر از نتیجه هستم. از دید من کار من به عنوان سرمربی فراتر از نتایجی است که تیمم کسب می‌کند و فراتر از چیزی است که در زمین انجام می‌دهم.

آقای خاص با اشاره به حضور سرمربی پیشین و اسطوره‌ای شیاطین سرخ روی نیمکت این تیم بین سال‌های 1986 تا 2013 یادآور شد: سرالکس سال‌ها در باشگاه منچستریونایتد بود و مردم به ثبات در این باشگاه عادت کرده بودند. پس از دیوید مویس و آقای لوئیز فن‌خال، من حالا به سال دوم حضورم در منچستریونایتد رسیده‌ام و امیدوارم بتوانم با ماندن در این تیم، باشگاه منچستریونایتد را به ثباتی که می‌خواهد، برسانم. سعی خواهم کرد برای مدت طولانی تری در اینجا بمانم، اما پیش از آن باید شایستگی‌های خودم را نشان دهم.

وی با اشاره به آخرین دوره حضورش در چلسی که در نهایت منجر به اخراج او در ماه دسامبر 2015 آن هم یک فصل  بعد از به قهرمانی رساندن این تیم گفت: در لیگ برتر ممکن است یک سال به موفقیت بزرگی برسید و سال بعد موفقیتی کسب نکنید و از کار کنار گذاشته شوید. این اتفاق برای من در چلسی افتاد، سال گذشته هم برای کلودیو رانیری در لسترسیتی افتاد و ممکن است در آینده برای مربیان بیشتری بیفتد. این روزها مردم بیشتر به کوتاه‌مدت فکر می‌کنند.

مورینیو در پایان خاطرنشان کرد: به نظرم دوران حرفه‌ای سرالکس منحصر به فرد است و فکر هم نمی‌کنم بشود به چنین دوران‌ حرفه‌ای رسید. هر کسی برای سال‌ها در یک باشگاه و در یک لیگ نمی‌ماند. به نظرم آرسن ونگر آخرین کسی خواهد بود که شرایط مشابه به سرالکس دارد، اما کاری که من در فوتبال مدرن انجام دهد این است که سعی می‌کنم تا شایستگی ماندن در باشگاه منچستریونایتد را به دست بیاورم چون در حال حاضر موفقیت تنها به حساب می‌آید. برای ماندن در یک باشگاه باید به موفقیت رسید و اگر موفق نشوید، نمی‌توانید بمانید.

 

دیدگاه تان را بنویسید