توصیه های منصوریان به علی کریمی

سرمربی استقلال می گوید نباید فضایی برای علی کریمی درست شود که او از سرمربیگری دلزده شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هم منصوریان هم علی دایی تجربه سختی در نفت تهران داشتند.

چه زمانی که زیر پوشش وزارت نفت بود و چه بعد از آن که مالکانی از بخش خصوصی قدم به باشگاه گذاشتند. هر دو آنها از اعتبار و نامشان خرج باشگاه کردند و بعد از مشکلات بسیار مجبور به ترک آن شدند. نفتی‌‌ها حالا سراغ علی کریمی رفته اسطوره محبوب پرسپولیسی‌ها که اتفاقا بدش هم نمی‌آید سر‌مربیگری را آغاز کند.  انتخاب هوشمندانه‌ای هم هست. چرا که با انتخاب او تمام نگاه‌ها به نفت جلب می‌شود و البته بازیکنان هم به احترام سرمربی خود صحبتی نخواهند کرد.

حالا علیرضا منصوریان توصیه‌هایی را به همبازی قدیمی خود کرد و البته آنچه بر سر خودش در این تیم آمد را به او یادآوری می‌‌کند: «نه برخلاف اینکه همه می‌‌گویند اشتباه کرد به نظر من باید به او کمک شود تا شکل بگیرد. می‌‌خواهم به علی کریمی بگویم در نفت تجربه تلخی داشتم اما کاری با او نکنند که از آمدن به فضای مربیگری دلزده شود و قید کار را بزند. من الان 24 ماه است کل قراردادم را از نفت طلب دارم و هزار تومان از این تیم نگیرم و نزدیک به 150 میلیون هم خرج کردم. علی دایی هم همین طور و در کلاس مربیگری گفت من هم خرج کردم و قطعا علی دایی با تیم سال گذشته‌‌اش دو برابر خرج کرده که قهرمان شده است. آن پول خرج  شده را که نگرفتم هیچ پول قراردادم را هم24  ماه است نگرفتم و این در فوتبال فاجعه است.

هیچ منبعی نیست که بگوید آقای فوتبالیست اگر پولت را نگرفتی رسیدگی می‌‌کنم. آنقدر راهکارهای حمایتی برای آدم‌‌هایی که پول شما را ندهند و حق الناس ندهند هست که می‌‌بینید تیم علی دایی را بستند و پولش را ندادند و امسال هم سراغ علی کریمی رفته‌اند.»

برخی می‌گویند نفت به این طریق اسطوره‌ها را خرج خودش می‌کند و این اعتبار آنها است که این تیم را سرپا نگه می‌دارد. منصوریان هم این ادعا را قبول دارد و معتقد است قرار است از علی کریمی سوءاستفاده تبلیغاتی شود:‌ «من سالی که نفت بودم جذابیت آبی بود. علی دایی که آمد جذابیت ملی بود و حالا گفتند علی کریمی را بیاوریم و حالا پول برایش نمی‌‌زاریم و پرسپولیسی‌‌ها فوق العاده دوستش دارند و از امکانات تبلیغاتی‌‌اش استفاده کنیم. به نظر من ما منبع نظارتی نداریم که یقه را بگیرد. به آقای تاج 100 بار گفتم و بازهم می‌‌گویم که اگر از تیم‌‌ها گارانتی نگیری مشکل حل نمی‌‌شود. شما وقتی می‌‌خواهید خرید کنید ضمانتنامه می‌‌گذارید و من به شما امکانات 30 میلیارد می‌‌دهم و ضمانت نامه در اختیار فدراسیون است . پول بازیکنان را می‌‌دهم و سال بعد هم نمی‌‌گذارم کار کنند. این کار را در آلمان، فرانسه، هلند و بقیه کشورهای اروپایی می‌‌کنند و هیچ مشکلی بابت پرداخت‌‌ها وجود ندارد. به همین خاطر است که ما هیچ وقت نمی‌‌توانیم روی پول این فوتبال حساب کنیم.»

 

دیدگاه تان را بنویسید