انتقاد داورزنی به نحوه تمرین کیانوش رستمی در تیم ملی وزنه برداری

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: انتظار مردم این است که وزنه‌برداری همیشه یک پای مدال‌آوری باشد و باید توجه بیشتری نیز در رده‌های پایه صورت بگیرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمدرضا داورزنی پس از حضور در شورای عالی فدراسیون وزنه‌برداری در جمع خبرنگاران گفت: امروز وظیفه داشتم که در خدمت وزنه‌برداری باشم، انتظار مردم این است که وزنه‌برداری همیشه یک پای مدال‌آوری باشد و باید توجه بیشتری نیز در رده‌های پایه صورت بگیرد، اگر ما می‌خواهیم امیدوار به فتح سکو در المپیک 2020 باشیم باید از استعدادها بهره ببریم. 

وی افزود: مجموعا روندی که برای بازی‌های آسیایی و المپیک طی می‌شود مسیری است که باید مشکلاتش برطرف شود. البته دوستان در فدراسیون به دنبال اسپانسر هستند و وزارت ورزش هم در این باره برای رشته‌های مدال‌آور به ویژه وزنه‌برداری حساسیت بیشتری دارد. اگر هم فدراسیون مشکلی داشته باشد آن را در آستانه اعزام تیم‌های نوجوانان و جوانان برطرف می‌کنیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره عدم حضور کیانوش رستمی در اردوی تیم ملی و استعفای کادرفنی و مسائلی که پیرامون این موضوع به وجود آمد، گفت: ما در وزارت ورزش مسائل کلی در فدراسیون‌ها را رصد می‌کنیم تا مسیری که آنها تا المپیک و بازی‌های آسیایی دارند، موانع آن برطرف شود. اینکه کیانوش چگونه تمرین می‌کند مربوط به شورای فنی می‌شود، اعضای شورای فنی افرادی دلسوز و کارشناس و پیشکسوت این رشته هستند، اگر بخواهیم به صورت کلی صحبت کنیم منطقی این است که باید بگوییم نظم و انضباط همواره برقرار باشد و همه نیز از آن تبعیت کنند. در همه جای دنیا تنظیم تمرینات تابع سلیقه افراد نیست و همه باید نظم را شاهد باشیم. البته در برخی موارد نیز تصمیماتی گرفته می‌شود که مربوط به شورای فنی است و در واقع ظرفیت رسیدن به اهداف به صورت منعطف پیگیری می‌شود. اگر ما بخواهیم به سلیقه ورزشکاران رفتار کنیم این موضوع لطمه می‌زند، این مدل کار کردن شاید سخت باشد اما مجبوریم مدل مدیریتی را طوری انجام دهیم که به اهداف نزدیک شویم.

داورزنی در خصوص این موضوع ادامه داد: ما باید همه چیز را با هم ببینیم، چیزی که برای ما مهم است استفاده از همه ظرفیت است و تلاش فدراسیون نیز این است که کمتر کار سلیقه‌ای صورت گیرد. دوستان همه نکات را مدنظر قرار می‌دهند و البته طبیعی است که وزارت ورزش نیز این موضوع را دنبال می‌کند، ما موافق نظم در برنامه‌ها هستیم اما در برخی از موارد انعطاف به خرج داده می‌شود ضمن اینکه چاره‌ای جز اجرای نظم نیست.

وی در پاسخ به این سوال که اگر این شرایط در تیم ملی والیبال رخ می‌داد او چه واکنشی نشان می‌داد، تصریح کرد: در رشته‌های تیمی امکان ندارد که به صورت انفرادی عمل شود. همانطور که گفتم رویکرد کلی ما نظم و انضباط است، باید به این نکته نیز اشاره کنم که من از ریز مسائل مربوط به این موضوع خبر ندارم ولی باید بگویم که اگر می‌خواهیم موفق شویم باید نظم و انضباط داشته باشیم. 

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص لغو دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال در آلمان تاکید کرد: این یک فان دربی بود و فقط به دلیل درخواست دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در شورای برون‌مرزی با آن موافقت شد که بخشی از این موضوع نیز مربوط به مسائل اقتصادی بود. هماهنگی‌های این بازی در ایران انجام شد اما هماهنگی‌های مربوط به آلمان  با «ِانقُلت‌هایی» مواجه شد، از طرف دیگر من دیدم که انگیزه دوستان در دو باشگاه در خصوص این بازی متفاوت است، برگزاری بازی شاید در آلمان منتفی شده باشد اما برای برگزاری آن در داخل کشور باید ببینیم دو باشگاه موافق هستند یا خیر، برای ما در وزارت ورزش برگزاری این بازی فرقی نمی‌کند. 

داورزنی در خصوص مشکلات مالی سخت فدراسیون‌ها اظهار داشت: ما یکسری مشکلات جدی در برخی رشته‌ها داریم در واقع ما یک ظرف محدود داریم که از طرف دولت در اختیار ما قرار گرفته و ابتدای سال نیز با فدراسیون‌ها توافق می‌کنیم و به آنها می‌گوییم که تعهد مازادی نداشته باشند اما بعد از این توافق می‌بینیم که دولت را در عمل انجام شده قرار می‌دهند و اگر این موارد مالی را جمع بزنیم می‌بینیم که اندازه آن به اندازه کل پولی است که از دولت می‌گیریم. در حال حاضر یکی از مشکلات ما در هندبال است که از قبل از حضور رئیس جدید 3، 4 میلیارد تومان بدهی وجود داشته و باید به اینها هزینه‌های جاری را هم اضافه کرد. در تیراندازی هم طبق آخرین اخباری که به دستم رسیده این فدراسیون 12 تا 14 میلیارد تومان بدهی دارد. 

وی با اشاره به شرایط فدراسیون شطرنج و احتمال تعلیق آن از سوی فدراسیون جهانی گفت: ما به فدراسیون شطرنج نیز بابت میزبانی که داشتند 3-4 برابر بیشتر از آن چیزی که باید می‌دادیم پول پرداخت کردیم. فیده (فدراسیون جهانی شطرنج) گفته جوایز را بپردازیم تا شطرنج ایران تعلیق نشود، اگر فیده به خاطر پول خودش می‌خواهد فدراسیون را تعلیق کند باید این سوال را از آنها بپرسید. ما این توقع را از دوستان در شطرنج داریم که اینگونه برنامه ریزی‌ها در شأن ایران نیست. البته قرار بود اسپانسرها کمک کنند که این به صورت کامل انجام نشد، ما به فدراسیون گفتیم که این مدل برنامه‌ریزی نشانه بی‌توجهی و سوءمدیریت است و نباید از ابزاری به نام تعلیق استفاده شود. فدراسیون بحث تعلیق را به میان می‌کشد و اصرار دارد که وزارت ورزش این پول را که نزدیک به 700 میلیون تومان است پرداخت کند، ما به آنها گفتیم که بار دیگر به سراغ اسپانسرها بروند و از فیده هم فرصت بیشتری برای پرداخت بدهی خود بگیرند. در والیبال باید برای هر دوره از لیگ جهانی 350 هزار دلار بپردازیم که بعضا این اتفاق رخ نداده که این مبلغ تا 2 سال پرداخت نشده و تعلیق هم نشده‌ایم. به نظرم این اشکال هم در فدراسیون جهانی و هم در فدراسیون خودمان بوده است که ما باید موضوع را پیگیری کنیم. 

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره مشکلات برخی از روسای جدید فدراسیون‌ها که به هنگام ورودشان با بدهی‌هایی مواجه بودند اما پس از ورود به فدراسیون ابراز گلایه می‌کنند، گفت: ما به نامزدها می‌گوییم که با چشم باز جلو بیایند، در واقع هر کدام از کاندیداها باید مشکلات آن فدراسیون را بدانند، اینکه تصور شود بار این بدهی‌ها بر دوش وزارت ورزش است، باید بگویم که اینگونه نیست، ما در اساسنامه اصلاحی نیز قید کرده‌ایم که هیچ فدراسیونی نمی‌تواند برای آینده تعهد ایجاد کند. طی روزهای اخیر انتخابات 3 فدراسیون را برگزار کردیم و به همه آنها گفتیم که منابع را به شکلی تنظیم کنند که حتی بدهی‌های قبلی نیز تسویه شود. 

داورزنی در پایان در خصوص عدم پرداخت پول به کمیته ملی المپیک از سوی سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: من چندی قبل با کیومرث هاشمی صحبت کردم و این کمیته هنوز با مشکل مواجه است، امیدواریم پرداخت پول از سوی سازمان برنامه و بودجه زودتر صورت بگیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید