تاج: تغییرات در فدراسیون حق من است

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اگر می‌خواستیم به انتقادها توجه کنیم باید کی‌روش را یک سال پیش برکنار می‌کردیم و اگر این کار را می‌کردیم تیم ملی به جام جهانی نمی‌رفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مهدی تاج در مراسم تقدیر از داوران فوتبال گفت: وضع ما در داوری خوب است. 9 داور و 9 کمک داور الیت داریم که این سقف توفیقات در آسیا است. آسیا در تسخیر ایران و ایرانی است و این موضوع در همه رشته‌ها دیده می‌شود.در بخش بانوان 6 الیت و در فوتسال، 4 داور الیت داریم که این روند خیلی خوبی است. ما در فدراسیون فوتبال هدف‌گذاری داریم.

وی ادامه داد: روزی که با آقای کامرانی‌فر صحبت داشتیم، پلن ما این بود که بهترین باشیم. الان در تیم‌های ملی هدف‌گذاری کرده‌ایم و در داوری هم خوشبختانه به اهداف‌مان رسیده‌ایم. در سازمان لیگ که بودم با نظر آقای کفاشیان اولین ست داوری را خریداری کردیم. بعد این را گسترش دادیم و الان همه لیگ برتر از این امکانات بهره می‌برند.

تاج عنوان کرد: به خودمان می‌بالیم که با همین ارقام فعلی آقای آسیا هستیم. این تلاش مدیران فدراسیون در همه سطوح را می‌رساند. وقتی می گوییم اول آسیا هستیم، این آمار قابل اندازه‌گیری است و آمار این را ثابت می‌کند. یک استراتژی داریم که تغییرات‌مان بر اساس این است. قبلا چند تغییر دادیم، در بخش داوری، مالی، حقوقی و سازمان لیگ تغییرات دادیم. خیلی هم عجله نداشتیم. نه خیلی کند و نه خیلی تند پیش رفتیم. با تدبیر عمل کردیم و هر زمان لازم بود تغییر دادیم. تغییر دبیرکل فدراسیون فوتبال هم بر اساس یک سیاست بود و در راستای آینده بهتر فوتبال این تغییر رقم خورد. امیدوارم فضا به سمتی پیش برود که بهترین ظرفیت را بهره‌مند شویم. حق رئیس فدراسیون این است که تغییر ایجاد کند. ممکن است برخی از این تغییرات برای برخی آدم‌ها در گاهی اوقات مناسب نباشد. تغییر امروز هم مسیرش را مدت‌ها طی کرده است.

وی افزود: پس از رفتن اسدی 2-3 سایت از ما انتقادهایی کردند که اگر می‌خواستیم به این انتقادها توجه کنیم باید کی‌روش را یک سال پیش برکنار می‌کردیم و اگر این کار را می‌کردیم تیم ملی به جام جهانی نمی‌رفت اما ما تصمیم منطقی گرفتیم، تصمیمی که مناسب فوتبال ایران باشد. 

تاج یادآور شد: اسدی در موضوع داوری‌ها کمک‌های زیادی به ما کرده بود و در این باره به کفاشیان جلسه داشت و قرار شد به عنوان نماینده فدراسیون فوتبال روز چهارشنبه در جلسه CAS شرکت و از حق فوتبال ما در ماجرای ایران و عربستان دفاع کند. امیدوارم در این زمینه برنده باشیم. اگر AFC و فیفا اعلام کنند ما برنده هستیم فدراسیون عربستان باید خسارت دو سال اخیر را به ما پرداخت کند. جدا از پرداخت جریمه و خسارت بازی با نمایندگان عربستان باید در ایران که امن است برگزار شود.

رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: داوری ما داوری سالم و پاکی است. البته من هر موضوعی را دریافت کنم بلافاصله به کمیته اخلاق ارجاع می‌دهم. با این وجود با اطلاعات می‌گویم که یکی از پاک‌ترین بخش های فدراسیون فوتبال، بحث داوری است. پولی که ما به داوری می‌دهیم در آسیا کمترین است و فکر می‌کنم این را همه تأیید کنند. با کمترین پول، بیشترین بهره‌وری را داریم. بهترین داوری‌ها را انجام می دهیم. زمانی در حضور خود ما داور دربی را از خارج از کشور می‌آوردیم اما الان داوران ما در قله آسیا هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید