واکنش رسانه های ایتالیایی به سرمربیگری علی کریمی در نفت

سایت ایتالیایی توتو کالچو استرو، انتخاب علی کریمی به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال نفت تهران را بازتاب داده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سایت توتو کالچو استرو، در گزارشی با تیتر «بازیکن سابق بایرن مونیخ سرمربی شد»، خبر مربیگری علی کریمی در نفت تهران را بازتاب داده و سوابقی از بازیکن سابق تیم ملی کشورمان ارائه کرده است.

این سایت می نویسد، علی کریمی به جهان فوتبال بازگشت ، این بار به عنوان مربی نفت تهران. پس از یک تجربه کوتاه به عنوان دستیار کارلوس کی روش در تیم ملی ایران، این اولین مربیگری واقعی او خواهد بود. جالب اینجا است که او تیمی را تمرین می دهد که تا همین چند ماه پیش توسط رقیب دیرینه اش یعنی علی دایی هدایت می شد.

نه به پروجا و اتلتیکو

کریمی در سال 1978 متولد شد و به عنوان یکی از بهترین و با استعدادترین هافبک های تاریخ فوتبال ایران خود را مطرح کرد.به خاطر مهارت هایش در دریبل زنی و ارسال پاس گل به او لقب «مارادونای آسیا» داده شده است.

کریمی ، پیش از این که لیگ فوتبال ایران حرفه ای شود،با پرسپولیس تهران دوبار به عنوان قهرمانی دست یافت و موفق شد نظر دو باشگاه اروپایی را به خود جلب کند: پروجا به ریاست لوسیانو گوچی در سال 2000 و یک سال بعد اتلتیکو مادرید به ریاست خسوس گیل.

شخصیت کریمی، که فردی رک و سرکش بود، باعث شد این دو پیشنهاد اروپایی را نپذیرد زیرا او تصور می کرد آنها نمی توانند حضور او را در ترکیب اصلی تضمین کنند. بنابراین ترجیح داد چهار سال در الاهلی دبی بازی کند.

سال های  حضور در آلمان

بازیکن سابق پرسپولیس در دوران مربیگری میروسلاو بلاژویچ و برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی ایران ،بازیکن اصلی تیم بود،نمایش خیره کننده او در دیدار دوستانه ایران و آلمان در تهران در سال 2004 باعث شد به تیم بایرن مونیخ به مربیگری فلیکس مگات بپیوندد و طی سال های 2005 تا 2007 زیر نظر او بازی کند که طی این دو سال کریمی به همراه بایرن فاتح بوندس لیگا و جام حذفی آلمان شد.

علی کریمی در جام جهانی 2006 هم بازی کرد .او که از آسیب دیدگی رنج می برد کمتر از حد انتظار ظاهر شد و به شدت با کاپیتان علی دایی اختلاف پیدا کرد. ایران در دور اول،پس از شکست مقابل مکزیک و پرتغال و تساوی در برابر آنگولا از دور رقابت ها حذف شد.

مارادونا روی نیمکت

همانطور که کریمی در زمین مسابقه درخشید ، انتظار می رود بتواند شگفتی هایی نیز در کنار میدان خلق کند: فصل 1397-1396 لیگ خلیج فارس از چند هفته دیگر آغاز خواهد شد و امروز رسانه های ایران به معنای واقعی کلمه بر روی او متمرکز هستند تا ببینند آیا بازیکن سابق پرسپولیس واقعا برای این پست ساخته شده است یا خیر. برخی از بازیکنان جوان نفت تهران گفته اند که بی صبرانه منتظرند تحت مربیگری کسی او را اسطوره فوتبال  ایران می دانند،به میدان بروند. 

همین اتفاق برای تیم ملی آرژانتین هم رخ داد،زمانی که مارادونا هدایت آلبی سلسته را بر عهده گرفت، قبل از شکست در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی و توهین به روزنامه نگاران و فدراسیون فوتبال.

علی اگر می خواهد تبدیل به یک مربی خوب شود، حداقل روی نیمکت باید از اتخاذ رویکرد دیگو مارادونا خودداری کند. اولین آزمون علی کریمی برای اثبات شخصیت مربیگری خود دیدار با سایپا به مربیگری علی دایی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید