تکواندو قهرمانی جهان- کره جنوبی

نقره قهرمانی جهان بر گردن میرهاشم حسینی

میرهاشم حسینی با شکست مقابل حریف چینی حسرت کسب نشان طلا را در بیست و سومین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان به دل تیم مردان ایران گذاشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، میرهاشم حسینی در فینال این مسابقات در وزن 63 - کیلوگرم مقابل «شوآی ژائو» تکواندوکار چینی با نتیجه 11 بر 5 باخت و به مدال نقره رسید. او آخرین شانس تیم ایران برای نشان طلا بود که نتوانست به این مهم دست پیدا کند.

حسینی با غلبه بر نماینده آذربایجان راهی فینال وزن 63- کیلوگرم رقابت های قهرمانی جهان شد. حسینی در نخستین گام رودرروی «عمر حجامی» از مراکش قرار گرفت و با پیروزی مقتدرانه (25 بر 5) از شیاپ‌چانگ خارج شد. 

نماینده وزن سومی کشورمان در دومین دیدار به مصاف «آلجاندرو چانگ» از آمریکا رفت و با نتیجه 21 بر 10 این مبارزه را به نفع خود به پایان رساند. هوگوپوش وزن 63- کیلوگرم در مبارزه سوم مقابل «هاکان رسبر» نماینده ترکیه دارنده مدال طلای قهرمانی اروپا 2017 و طلای قهرمانی نوجوانان جهان 2016 با نتیجه 20 بر 6 پیروز و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. او در چهارمین پیکار مقابل «چیا هسین هو» از چین تایپه قرار گرفت و با پیروزی (21 بر 7) توانست به مرحله نیمه نهایی برسد.

پیش از این هادی‌پور نقره و حجی‌زاوره برنز گرفته بودند تا کار تیم مردان ایران در مسابقات قهرمانی جهان با دو نقره و یک برنز به پایان برسد. تیم کشورمان در دوره قبلی در سال 2015 قهرمان این مسابقات شده بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید