دیدار دوستانه ایران و روسیه با رایزنی کی روش؟

روسها که هنوز خاطر تلخ باخت به تیم‌ملی ایران با مربیگری علیرضا منصوریان در سرشان مانده ، به ایران می‌آیند تا شاید تسویه حساب کنند!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، همان طور که کارلوس کی‌روش گفته بود ، بازی ایران و روسیه قطعی شده است. کی روش درست بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی در جمع خبرنگاران گفت:«اینجا می توانم این خبر خوب را به شما بدهم که با روابط شخصی خودم توانستم بازی با تیم میزبان جام جهانی را هماهنگ کنم. ما در ماه اکتبر با این تیم بازی می کنیم.»این بازی حالا قطعی شده و روسها اعلام کردند در اواسط ماه مهر به ایران می آیند تا با تیم ملی کشورمان بازی کنند. در آن بازه زمانی ، تیم ملی ایران اردویی دو هفته ای دارد که به بازی با روسیه ختم می شود. 

ایران دومین تیم راه یافته به جام جهانی است و حالا خیلی از تیم های بزرگ دنیا بدشان نمی آید ما را که تکلیف مان مشخص است برای بازی انتخاب کنند. ما یکی از سی تیم نخست دنیا هستیم و شاید برای اولین بار در ماه های آینده بتوانیم با رهبری کارلوس کی روش و از زمان تغییر شیوه نمره دهی در رنکینگ فیفا به پله زیر 20 دنیا هم برسیم. از یاد نبریم که کی روش می گوید برنامه ای چیده تا تیم ملی برای اولین بار یکی از 16 تیم برتر دنیا در جام جهانی باشد و برای این کار باید روند صعودی فوتبال مان شیب تندتری بگیرد .

مهدی تاج چندی قبل می گفت غیر از بازی با روسیه دنبال 3 بازی بزرگ دیگر برای تیم ملی است اما پولش را ندارد اما کارلوس کی روش درباره بازی های بزرگ غیر از مسئله مالی ، نکاتی دیگری را هم در نظر دارد.:«ایرادی ندارد. شما دوست دارید با برزیل بازی کنید یا اسپانیا؟ هر کدام از این بازی ها برای تان 1.5 میلیون دلار آب می خورد. تازه اصلا بازی کنیم. شما قبل از ما هم با برزیل بازی کردید و 3 گل خوردید و سرافکندگی و یاس حاصل آن مسابقه برای فوتبال تان بود. چه نکته مثبتی آن بازی برای تان داشت. ولی بازی با آرژانتین برای تان همراه با غرور شد. بیایید واقع بین باشید . من هم بازی بزرگ دوست دارم اما فوتبالی که به پیشرفت تیم کمک کند.»

او بازی با روسیه که خودش در برگزاری اش بیشترین نقش را داشته ، مسابقه ای تاریخی و مناسب برای تیم ملی می داند. حالا این بازی بزرگ قطعی شده است.

بعد از این اظهار نظر ابهاماتی در خصوص سفر میزبان جام جهانی به ایران رقم خورد به خصوص در پی انتشار علاقمندی هندی ها برای میزبانی از روسیه در تورنمنت چهارجانبه در همان تایم زمانی مد نظر فدراسیون فوتبال ایران که همین امر باعث شد تا برای از بین رفتن ابهامات رئیس اتحادیه فوتبال روسیه پیرامون مصاف با ایران صحبت هایی انجام دهد.

ویتالی موتکو با تاکید بر این که رویارویی با تیم قدرتمند ایران در دستور کار فدراسیون فوتبال روسیه است مدعی شد برنامه ریزی های این دیدار انجام شده و به زودی جزئیات آن در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت. رئیس اتحادیه فوتبال روسیه در مصاحبه با رسانه های روسی همچنین تلویحا از میزبانی تهران در این بازی سخن گفت اما مدعی شد جزئیات مصاف ایران و روسیه در مهرماه به زودی از جانب دو فدراسیون کشورها منتشر خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید