تصاویریی از بی‌خانمانی تیم ملی فوتبال دستی ایران در هامبورگ

خوشحال و سرمست بودیم از قهرمانی فوتبالیست‌های کشورمان در جام جهانی، البته نه در مستطیل سبز بلکه در فوتبال روی میز. اما این خوشحالی دیری نپایید وقتی فهمیدیم اخبار آنگونه که توسط انجمن فوتبال روی میزی در رسانه‌ها اعلام شده، نیست و غمگین‌تر شدیم زمانی که دریافتیم ملی پوشانمان در چه وضعیتی در مسابقات جام جهانی آلمان شرکت کرده بودند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، صحبت از بی‌خان‌مان بودن تیم ملی فوتبال روی میز ایران در آلمان است، آن هم علیرغم پرداخت کامل هزینه سفر. بعد از رسیدن به هامبورگ ساعت‌ها زیر باران در ایستگاه اتوبوس ماندند تا در نهایت به هتل بروند، البته برای یک شب. اما شب‌های بعدی را در لابی هتل و مساجد شهر خوابیدند. هیچکس هم پاسخگو نبود اگر اتفاقی برای یکی از این ورزشکاران رخ می‌داد. آیا شان و شخصیت ورزشکار ایرانی این است که در خیابان بخوابد؟

پیگیری ورزشکاران برای گرفتن مابقی هزینه و مطالبات‌شان با مسئولان انجمن فوتبال روی میز نه تنها جوابی نداشت بلکه منجر به تغییر برخی از روسای کمیته‌های این رشته در استان‌ها از جمله اصفهان شد، رئیس هیاتی که خود در تیم پیشکسوتان است و فرزندانش ملی پوش.

منصور زیدی در خصوص واکنش به برکناری‌اش توسط رییس انجمن گفت: این مساله نتیجه اعتراض ملی پوشان در عملکرد و نحوه اعزام تیم ملی فوتبال دستی به مسابقات جهانی بوده است.

رئیس کمیته فوتبال روی میز اصفهان گفت: تیم ملی فوتبال روی میز به دلیل عدم حضور حدوداً دو سال در مسابقات جام جهانی از گروه یک به گروه دوم سقوط کرده بود و در مسابقات جام جهانی این دوره که در آلمان برگزار شد در گروه دوم مسابقات شرکت کرد و با قهرمانی در این گروه توانست جواز حضور در گروه یک را به دست آورد. در واقع اخباری که بر روی خروجی‌ها رفته بود ناقص بود و تیم آمریکا و فرانسه قهرمان و نایب قهرمان فوتبال دستی جهان شدند!

وی افزود: اتفاقی که برای بازیکنان و تیم ملی ایران رخ داد این بود که برای حضور در این مسابقات، انجمن به بازیکنان اعلام کرده بود که با هزینه شخصی می‌توانند در مسابقات شرکت کنند و بازیکنان هر کدام حدود 6 میلیون تومان هزینه دادند. زمانی که تیم به آلمان رسید ساعت‌ها زیر باران در خیابان سرگردان بودند و خبری از رزرو هتل نبود و در نهایت به هتل رفتند اما روز بعد که از مسابقه برگشتند با چمدان‌های خود در بخش لابی هتل روبرو شدند و مسئولان هتل اعلام کردند برای یک شب اقامت در هتل هماهنگی شده است.

زیدی ادامه داد: بازیکنان تیم ملی یک شب را نیز در لابی هتل صبح کردند و چند شب نیز به مسجد هامبورگ رفتند. آیا شان و شخصیت ورزشکاران ملی پوش در این است که در خیابان در ایستگاه اتوبوس یا در لابی هتل اقامت داشته باشند؟ لباس و هزینه رفت وآمد و تغذیه را خودشان در جریان مسابقات پرداخت کنند در حالی که از قبل هزینه داده‌اند.

وی تاکید کرد: بعد از بازگشت تیم ملی از آلمان با توجه به وضعیتی که برایشان به وجود آمده با مسئولان انجمن تماس‌های زیادی می‌گیرند تا مابقی هزینه‌ای که برای اعزام داده‌اند را پس بگیرند، چرا که بر اساس جمع بندی که داشتند در نهایت از 6 میلیونی که آنها به انجمن داده‌اند حدود سه میلیون و پانصد هزار تومان هزینه شده است، اما کسی پاسخگوی آن‌ها نمی‌شود. این مساله موجب می‌شود تا 4 بازیکن ملی پوش اصفهان به همراه بازیکنان تهران به محل دفتر انجمن بروند که بازهم با بی توجهی و عدم پاسخگویی مسئول انجمن روبرو می‌شوند که حتی حاضر به صحبت با آن‌ها نمی‌شود.

 وی افزود: در نتیجه این گروه از ملی پوشان به وزارت ورزش رفته و نامه‌ای در این خصوص ارایه می‌دهند که این مساله موجب ناراحتی مسئول انجمن فوتبال روی میز فدراسیون انجمن‌های ورزشی می‌شود و طی تماسی که با بنده داشتند ایشان من را مسئول این برخورد دانستند.

رییس کمیته فوتبال روی میز استان اصفهان خاطر نشان کرد: از دیدگاه ایشان، بنده به دلیل قصور در کار، ضعف  مدیریت و عدم همکاری با انجمن برکنار شدم و فرد دیگری از سوی ایشان جایگزین من شده است. اما اینها به دلیل توجیه و سرپوش گذاشتن بر اتفاقی که رخ داده بود است. چطور ممکن است استانی که بیشترین آمار ملی پوش را دارد و بیشترین مدال‌های جهانی را ورزشکارانش به دست آورده‌اند و همواره در برنامه‌های انجمن نقش پررنگی داشته با انجمن همکاری نکرده باشد یا ضعف مدیریت داشته باشد.

وی اظهار کرد: بعد از این جا بجایی رئیس هیات استان اصفهان بلافاصله مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرد و  در نامه‌ای که به ریاست فدراسیون انجمن‌های ورزشی داشتیم این نکات را متذکر شده‌ایم. در حال حاضر منتظر پاسخ فدراسیون در این خصوص هستیم. 

زیدی تصریح کرد: ایشان به جای اینکه جواب قانع کننده و منطقی بدهند دست به تغییر مسئولان کمیته در استان‌ها  زده‌اند در حالی که این مساله درست نیست. من تاکنون با وجود صرف هزینه‌های زیادی که در این رشته داشته‌ام حرفی نزدم چرا که رشته مورد علاقه‌ام است، اما در خصوص ملی پوشان که نماینده یک کشور هستند نمی‌توان چشم خود را ببندیم و حرفی نزنیم باید این مسائل برای مسابقات آتی از بین برود و ورزشکاران در کمال آرامش و امنیت به مسابقات اعزام شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و چگونگی رسیدگی به این مساله تماس‌های زیادی با علیپور رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی و همچنین غریب لو رئیس انجمن فوتبال روی میز داشتیم که متاسفانه هیچ کدام پاسخگو نبودند.

تنها از روی غیرت رقبا را شکست دادیم

یکی از ورزشکاران اعزامی به مسابقات آلمان نیز که دوست نداشت نامی از وی برده شود گفت: شرایط اعزام و حضور در این دوره از مسابقات بادوره‌های گذشته بسیار فرق داشت، هرچند همانند بسیاری از مسابقاتی که اعزام می‌شدیم هزینه را خودمان پرداخت کردیم اما حداقل اسکان وتغذیه و امنیت داشتیم.

  وی ادامه داد: اما در این دوره در شرایطی بسیار سخت و تنها از روی غیرت توانستیم رقبای خود را شکست دهیم، اگر به این مسابقات نمی‌رفتیم زحمات چند ساله‌ای که داشتیم هدر می‌رفت، دوسال به دلیل نبود بودجه به مسابقات نرفتیم و همین مساله موجب سقوط تیم از گروه یک به گروه دو شد. نمی‌خواستیم شرایط بدتر شود. اما خودمان در شرایط بسیار بدی قرار گرفتیم در واقع پول دادیم اما هیچ امکانات و تسهیلاتی را در اختیار نداشتیم.

تیم ملی فوتبال دستی در هامبورگ

این ملی پوش فوتبال روی میز تاکید کرد: امیدوارم مسئولان با بررسی مستندات تصمیم گیری درست و منصافانه ای داشته باشند و تدابیری بیندیشند تا این مساله برای بار دیگر تکرار نشود.

اجازه نخواهیم داد فعال ترین افراد حاضر در هیئت را این گونه از دست دهیم

در ادامه طی تماسی که با حمیدرضا غزنوی، رئیس هیات انجمن‌های ورزشی اصفهان داشتیم وی ابتدا اظهار بی‌اطلاعی از جریان اولیه این مساله کرد و گفت: به هرجهت اتفاقی است که رخ داده، گویا از قبل انجمن فوتبال روی میز با کمیته اصفهان اختلافاتی داشتند و مساله اخیر آن را تشدید کرده و منجر به برکنار زیدی شد.

وی افزود: البته این تغییر مسئولان کمیته‌ها از سوی انجمن‌های زیر مجموعه فدراسیون انجمن‌های ورزشی کار درستی نیست ما در بیس بال که چند ماه پیش رخ داد و به احترام فدراسیون علیرغم اعتراضی که در ابتدا داشتیم کوتاه آمدیم و ضربه بدی خوردیم، این بار نیز اعتراض کردیم و تماس های متعددی با رئیس فدراسیون داشتیم و متذکر شدیم که این روسای هیات‌های استانی هستند که در انتخابات فدراسیون نقش دارند نه مسئولان انجمن‌ها بنابراین هیات‌های استانی باید حاشیه امنیت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد رئیس هر انجمنی بدون هماهنگی و از روی غرض ورزی تغییراتی در هیات‌های استانی داشته باشد این به معنای دخالت در کار هیات‌های ورزشی است و بنابراین باید در این خصوص فکری کرد البته با رئیس فدراسیون صحبت کردیم تا دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

غزنوی با اشاره به جلسه‌ای که رییس کمیته انجمن فوتبال روی میز داشته است، گفت: البته با غریب لو رئیس انجمن فوتبال روی میز طی جلسه‌ای که داشتیم، ایشان نیز مستنداتی داشتند که منکر برخی از قضایای عنوان شده از سوی ورزشکاران شدند و قرار است با بررسی تمام اسناد و مدارک و جمع بندی و ارائه آن به فدراسیون به نتیجه نهایی برسیم. اما آنچه مهم است اجازه نخواهیم داد یکی از مهم‌ترین و فعال ترین افراد حاضر در هیئت را این گونه از دست بدهیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید