پلیس عاملان حادثه تورین را دستگیر کرد

عاملان حادثه تلخی که در شب فینال لیگ قهرمانان اروپا در تورین رقم خورد، دستگیر شدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، گزارش‌ها حاکی از آن است که شوخی احمقانه دو تن از هواداران جوان تیم فوتبال یوونتوس در میان جمعیتی که شنبه شب در یکی از میادین شهر تورین مشغول تماشای فینال لیگ قهرمانان اروپا بودند، مسبب ازدحامی بود که شکل گرفت و به موجب آن گروهی زیادی از هواداران زیر دست و پا ماندند و زخمی شدند.

ظاهراً این دو هوادار درست لحظاتی پس از گل سوم روال مادرید، بعد از صدای انفجاری که در نزدیکی میدان سن کارلوی تورین به گوش می‌رسد، به شوخی فریاد می‌زنند که «بمب‌گذاری انتحاری» و موجی از وحشت را در میان 20 هزار هوادار حاضر در محل به وجود می‌آوردند که نتیجه آن ازدحام و تلاش آنها برای فرار می‌شود.

هواداران به زعم اینکه برای آنها قرار است اتفاقی شبیه به انفجاری اخیر در شهر منچستر رخ دهد، به سمت درهای خروجی که با گیت‌های فلزی بسته شده بود، هجوم می‌برند و در این میان یک هزار و 527 نفر مجروح و البته به صورت سرپایی مداوا شدند.

با بررسی فیلم‌های گرفته شده از محل، پلیس دو هواداری که مسبب شکل گرفتن این حادثه بودند را شناسایی کرده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که این یکی از این دو نفر که یک کوله‌پشتی هم داشته است، طوری فریاد زده است که مردم تصور کنند او یک بمب‌گذار انتحاری است. نفر دوم بعد از تماشای از کنترل خارج شدن اوضاع ابتدا تلاش می‌کند که او را ساکت کند اما لحظاتی بعد هم او از محل متواری می‌شود.

طبق گزارش‌های محلی این دو نفر توسط پلیس دستگیر و در بازجویی‌هایی که از آنها صورت گرفته است، اعتراف کرده‌اند که کارشان صرفاً یک شوخی بوده است که تصور نمی‌کردند چنین تبعاتی داشته باشد.

گفته می‌شود حال سه تن از مجروحان حادثه تورین وخیم است که یکی از آنها یک کودک 7 ساله است. او در حالی که دچار ایست قلبی شده بود به بیمارستان منتقل شد و در حال حاضر به دلیل شدت ضربات وارد به سر و قفسه سینه‌اش در حالت کما به سر می‌‌برد.

 

دیدگاه تان را بنویسید