عزم جدی وزارت ورزش برای ساماندهی تماشاگران فوتبال

وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال برای تحقق رویای ساماندهی ورزشگاه‌ها و برقراری نظم در بین تماشاگران، دست به اقدامات اجرایی و عملیاتی قابل توجهی زده‌ است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در روزهای اخیر تلاش‌های موثری برای تحقق آرزوی دیرینه‌ی سامان بخشیدن وضعیت تماشاگران در استادیوم‌های ورزشی خصوصا بازی‌های فوتبال برداشته شده است، اقدامی که در یک پرسه تعریف شده می‌تواند علاوه شناسنامه‌دار کردن کلیه هواداران فوتبال حاضر در ورزشگاه‌ها، نظم و انضباط را نیز به سکوهای ورزشگاه‌ها بیاورد.

اکنون با اراده جدی وزیر ورزش و جوانان و رییس فدارسیون فوتبال در کنار محوریت و حمایت یک نهاد نظارتی، شرایط برای پیاده‌سازی این پروژه ملی فراهم شده است.

بر این اساس تاکنون چندین جلسه برای تعیین تکلیف قرارداد فروش بلیت مسابقات ورزشی که دارای اشکالات حقوقی و قانونی متعددی است تشکیل شده است. هدف نهایی این پیگیری‌ها، فسخ و یا اصلاح قراردادهای پراشکال سابق در حوزه بلیت فروشی رقابت‌های فوتبال و همچنین واگذاری آن به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است.

هم‌چنین از مهمترین محورهای مورد بحث در این نشست‌ها، بررسی درباره فروش بلیت الکترونیکی بر اساس شماره صندلی و با ثبت هویت افراد در سامانه مربوطه است، موضوعی که اجرای آن مستلزم همکاری سایر بخش‌های دخیل در برقراری نظم در استادیوم‌های ورزشی، من جمله نیروی انتظامی است.

در صورت تحقق این مهم شاهد تغییرات فراوان در فضای فرهنگی حاکم بر ورزشگاه‌ها و رفع مشکلات و رفتارهای خلاف مقررات خواهیم بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید