سلطانی‌فر: باید بخش خصوصی در ورزش را فعال و تقویت کنیم

اعضای هیات رییسه کانون مربیان فوتبال عصر امروز به دیدار وزیر ورزش و جوانان در محل این وزارتخانه رفتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سلطانی فر در دیدار با اعضای هیات رییسه کانون مربیان ایران ضمن تشکر از جامعه بزرگ ورزش جهت ثبت حماسه حضور درخشان در انتخابات ریاست چمهوری گفت: مسیری که مردم از خرداد ۱۳۹۲ شروع کردند در اردیبهش ۱۳۹۶ادامه پیدا کرد و دکتر روحانی با ۳۰ درصد رای بیشتر نسبت به دوره قبل مجددا رییس جمهور منتخب مردم شد. همچنین در انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی و انتخابات این دوره شورای شهر در تهران و اکثر کلان شهرها مردم نشان دادند حامیان اعتدال، عقلانیت و تدبیر هستند و امیدواریم این مشارکت در همه عرصه ها به خصوص ورزش ادامه داشته باشد. همچنین حمایت حدود ۲۶۰۰ نفره جامعه ورزش که بدون هیچ توقعی و به خاطر اعتقاداتشان به صحنه آمدند در این انتخاب بسیار موثر بود.

وزیر ورزش و جوانان سپس در خصوص بهبود پایه و اساس فوتبال گفت:جا دارد همین جا دارد یادی کنیم از مرحوم ناصر حجازی پیشکسوت و اسطوره تیم ملی فوتبال و باشگاه استقلال تهران که امروز سالروز درگذشت ایشان بود.ما در حال حاضر به جای باشگاه داری تیم داری داریم. اگرچه در بعد ملی حال فوتبال ما خوب است و به همین دلیل حال ورزش هم خوب است و دو تیم باشگاهی بزرگ ما هم حال و روز خوبی دارند اما در ساختارسازی و بحث پایه مشکلاتی داریم که با کمک شما باید از ریشه حل شود.

 سلطانی فر اقتصاد ورزش در دنیا را اقتصاد بزرگی دانست و گفت: بخش خصوصی همه جای دنیا در ورزش سرمایه گزاری میکند و طبیعی است که سود هم ببرند اما در ایران فقط عاشقان ورزش هزینه میکنند و سازوکار سوددهی فراهم نیست. باید خصوصی سازی در ورزش را فعال و تقویت کنیم و به همین منظور در ساختار جدید وزارتخانه در مرکز توسعه مشارکت ها که زیرمجموعه مستقیم وزیر است با منصوب کردن فردی مطلع برای ریاست این مرکز بنا داریم امنیت سرمایه گذاری را برای بخش خصوصی تضمین کنیم تا سوددهی برای آنها نیز فراهم شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تصویب قوانین مهم در برنامه ششم توسعه افزود: مهم ترین مصوبه ای که از این به بعد به عنوان یک قانون لازم الاجراست این بود که سرمایه گزاری در بخش خصوصی از این به بعد جزئ هزینه های قابل قبول مالیاتی محسوب می شود. همچنین استفاده از تسهیلات ارزانقیمت صندوق توسعه ملی جهت استفاده در پروژه های ورزشی کیور به فعال کردن بخش خصوصی کمک قابل توجهی میکند.

سلطانی فر سپس در خصوص کمیته صیانت از ارزش های اخلاقی در ورزش گفت: مجموع اقتصاد و سرماایه تیم های مختلف باشگاهی ما در فوتبال ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلیارد تومان است که به این نسبت فساد در آن کم است و نباید با هیاهو و جنجال خانواده ها را نگران کنیم. اما قطعا باید تلاش کنیم خلاف و فساد در فوتبال به صفر برسد.

وزیر ورزش و جوانان افزود: رویکرد کلی دولت آقای روحانی حضور پررنگ بانوان در تمامی عرصه هاست. در بسیاری از مسئولیت های مهم کشوری ما پاسخ اعتماد به مدیریت بانوان را گرفتیم. توانمندی های بانوان ما در مجامع جهانی هر روز بیشتر ظهور پیدا میکند و قطعا فوتبال بانوان ما هم با توجه بیشتر بسیار بالاتر خواهد رفت.

سلطانی فر در پایان خطاب به هیات رییسه کانون مربیان گفت: وزارت ورزش و جوانان خانه شماست. انتظار ما این است که این نشست ها به طور منظم و با موضوعات مشخص انجام شود و با کار کارشناسی که شما انجام میدهید نتایج آن در تصمیم گیری های ما لحاظ شود و ساختار اصلاح شود. حال فوتبال خوب است و امیدواریم روز ۲۲ خرداد اتفاق مهم صعود به جام جهانی در تهران رقم بخورد تا شاهد شور و غرور ملی باشیم.

شایان ذکر است در این دیدار پیشکسوتان شاخصی همچون بیژن ذوالفقارنسب، ناصر ابراهیمی، محمد پنجعلی، حمید درخشان، پرویز مظلومی، نادر فریاد شیران، نیما نکیسا و شهرزاد مظفر حضور داشتند.

 

دیدگاه تان را بنویسید