داورزنی: حالا بهترین موقع برای تغییرات در استقلال و پرسپولیس است

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش می‌گوید تصمیمات داخلی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ارتباطی به این وزارتخانه ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در خصوص شرایط والیبال بانوان، شرایط سرخابی‌ها و انتخاب هیأت مدیره این دو باشگاه صحبت‌هایی را مطرح کرد.

انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید، چه زمانی قرار است در خصوص اعضای هیأت مدیره استقلال و پرسپولیس تصمیم بگیرید؟

ترمیم هیأت مدیره قبل از عید در دستورکار بود، برخی از اعضا استعفا کردند، بنابراین باید جایگزین مشخص شود. این بحث برای الان نیست، با توجه به اینکه ما نمی‌خواستیم در روند اجرایی باشگاه‌ها زمانی که در اوج بودند و در قله نتیجه گرفتن قرار داشتند، ورود کنیم، در کوتاه‌ترین زمان ممکن در این باره تصمیم می‌گیریم. تلاش وزارت ورزش این بود که آرامش دو باشگاه را حفظ کند.

حالا که لیگ به پایان رسیده، تصمیمی برای ترمیم دارید؟

الان که لیگ تمام شده بهترین زمان برای وزارت هست تا اقدام کند و تصمیمات درست را بگیرد.

آقای گلزاده در حال حاضر ایران نیست، او که عضو هیأت مدیره پرسپولیس است، این عدم حضور به چه معناست؟

دوستانی که در پرسپولیس هستند از جمله طاهری، گرشاسبی و کاشانی کارها را دنبال می‌کنند، اما به‌هرحال هیأت مدیره باید کامل شود تا باشگاه‌ها بتوانند وظایف قانونی خود را انجام دهند، البته قرار نیست وزارتخانه در هر موضوعی دخالت کند، اینکه چه کسی می‌رود، چه کسی می‌آید در باشگاه تصمیم‌گیری می‌شود. نقش وزارت ورزش سیاست‌گذاری کلی است. هم آقای افتخاری و هم طاهری زحمت کشیده‌اند و وزارت ورزش هم هر کمکی آنها بخواهند انجام می‌دهد.

شنیده شده شما از طاهری به دلیل اینکه او با یکی از اسپانسرهای باشگاه به اختلاف خورده ناراضی هستید و حتی او چند روزی است که به باشگاه نرفته است...

از چه کسی شنیده‌اید؟ ما به امور داخلی باشگاه ورود نمی‌کنیم، استقلال و پرسپولیس مدیرعامل دارند و کارهایشان را انجام می‌دهند. با توجه به اینکه مردم روی این دو باشگاه حساس هستند، برخی می‌خواهند با این صحبت‌ها، این دو باشگاه را به مسائل مختلف ربط دهند. این باشگاه‌ها هیأت مدیره دارند و هر کس باید نقش خودش را انجام دهد. وزارت ورزش هم نظارت خود را انجام می‌دهد، اما تصمیمات داخلی باشگاه ارتباطی به وزارت ورزش ندارد و جزو وظایف وزارتخانه هم نیست. آنها هرجایی که کمک خواستند، ما در کنارشان بودیم. این مسائل دم‌دستی نباید مطرح شود و اینکه اسپانسر چه گفته یا نگفته، خوب نیست. من این حرف‌ها را تکذیب می‌کنم.

تکلیف فدراسیون والیبال چه می‌شود؟ انتخابات را برگزار می‌کنید؟

فدراسیون کارش را انجام می‌دهد، ما هم تلاش می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان مجمع را برگزار کنیم.

برای نایب رئیسی و سرمربی تیم ملی بانوان چه برنامه‌ای دارید؟

ما همه موارد را بررسی می‌کنیم، اما این را بگویم هیچ‌کدام از برنامه‌های بانوان متوقف نیست. سعی می‌کنیم حداکثر تا هفته آینده برای بانوان سرپرست معرفی کنیم تا امورات با سرعت بیشتری دنبال شود، البته ما نمایندگان بانوان را در کمیته‌های مختلف داریم، بنابراین کارهایی که در فدراسیون انجام می‌شود عمومی است، حتی می‌توانم بگویم رئیس هم کارهای نایب‌رئیس را انجام می‌دهد.

پرسپولیس‌ها گفته‌اند از وزارت ورزش به آنها دستور داده شده در نقل و انتقالات بازیکن نگیرند؟

بازیکن گرفتن یا نگرفتن پرسپولیس به وزارت ورزش چه ارتباطی دارد؟ استقلال و پرسپولیس نیز مثل سایر باشگاه‌ها و طبق مقررات کارشان را انجام می‌دهند. ما فقط به آنها گفته‌ایم برنامه جدید خود را به ما بدهند که این هم مربوط به دو هفته قبل است و نقل و انتقالات پرسپولیس را متوقف نکردم.

 

دیدگاه تان را بنویسید