پایان دور هشتم رقابت‌های شطرنج آسیا- چین/ سه پیروزی و یک شکست برای ایران

دور هشتم رقابت‌های شطرنج قهرمانی آسیا چین در حالی به پایان رسید که برای نمایندگان ایران با سه پیروزی و یک شکست همراه بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دور هشتم مسابقات شطرنج انفرادی مردان و زنان آسیا به میزبانی شهر چنگدو چین ۲۰۱۷ به پایان رسید. در این مرحله سه پیروزی و یک شکست حاصل کار نمایندگان ایران بود. پرهام مقصودلو، سارا خام الشریعه و محمد امین طباطبایی مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند. وصال حامدی‌نیا نیز مقابل حریف خود شکست خورد.

دور اول این رقابت‌ها با تساوی پرهام مقصودلو، شکست سید محمد امین طباطبایی و وصال حامدی نیا و سارا خادم الشریعه همراه بود.

در دور دوم هم پرهام مقصودلو و سیدمحمد امین طباطبایی مقابل حریفانشان به برتری دست یافتند و سارا سادات خادم الشریعه در مقابل حریفش به تساوی رسید. وصال حامدی‌نیا نیز نتیجه را به حریفش واگذار کرد.
دور سوم نیز با پیروزی پرهام مقصودلو، تساوی سارا خادم الشریعه و وصال حامدی‌نیا و شکست محمد امین طباطبایی همراه بود.
دور چهارم با دو تساوی حامدی‌نیا و طباطبایی و دو شکست سارا خادم و پرهام مقصودلو همراه بود.
دور پنجم نیز با ۲ پیروزی (خادم و طباطبایی)، یک تساوی (مقصودلو) و یک شکست (حامدی نیا) توام بود.
سه پیروزی برای خادم، مقصودلو و حامدی‌نیا و یک تساوی برای طباطبایی در دور ششم بدست آمد.
دو شکست برای خادم و مقصودلو، یک پیروزی برای حامدی‌نیا و یک تساوی برای طباطبایی در دور هفتم این رقابت‌ها بدست آمد.

مسابقات شطرنج قهرمانی انفرادی آسیا به میزبانی کشور چین از ۲۲ اردیبهشت ماه با برگزاری  مسابقات دور اول آغاز شد. ایران در این رقابت‌ها با دو نماینده در بخش آزاد و دو نماینده در بخش بانوان شرکت کرده است. این مسابقات جواز حضور در رقابت‌های جهانی را در بردارد که در بخش بانوان تنها قهرمان به مسابقات قهرمانی بانوان جهان راه می‌یابد، اما در بخش آقایان ۴ نفر اول به مسابقات جام جهانی فیده که شهریور ماه سال جاری در کشور گرجستان برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد. این مسابقات در مجموع بالغ بر  ۷۵۰۰۰ دلار جایزه نقدی خواهد داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید