وحید امیری: پرچم کشورم نباید مقابل لخویا پایین بیاید/ پیشنهاد دارم اما قراردادم دوساله است

مهاجم پرسپولیس اکنون شرایط حساسی را پیش رو دارد. حضور گادوین منشا و البته ترافیک خط میانی باعث می‌شود تا نگرانی‌هایی در خصوص آینده او وجود داشته باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، نقش انکارناپذیر وحید امیری در ترکیب پرسپولیس که با دوندگی و سرعت بالا و همچنین قدرت پاسوری خود در خیلی از بازی‌ها گره‌گشای این تیم شده بود، بر کسی پوشیده نیست. وینگری که از سوی برانکو ایوانکوویچ در پست مهاجم به کار گرفته شد و گزینه مدنظر منصوریان در ابتدای فصل نیز بود. با این حال او تصمیم گرفت از سرمربی دو فصل اخیر خود فاصله گرفته و برخلاف صحبت‌های سرمربی استقلال در تصمیم‌گیری‌اش برای آینده بی‌توجه به درخواست او راهی اردوگاه پرسپولیس شود. خصوصیات مثبت اخلاقی و دوری از حواشی باعث شد محبوب هواداران این تیم نیز شود و البته اکنون با چالش بزرگی مواجه است؛ حضور گادوین منشا باعث می‌شود تا حضورش در خط حمله به طور کلی در فصل آینده منتفی شود اما در سمت دیگر بازگشت او به خط میانی با توجه به ترافیک این پست که با حضور سروش رفیعی، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده و احتمالا امید عالیشاه همراه خواهد شد او را با نگرانی مواجه کرده است. وحید امیری در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص پاسخ و همچنین رویاپردازی‌های پرسپولیس در آسیا توضیح می‌دهد.


در ابتدای حضورم همه چیز علیه‌ام بود
زمانی که به پرسپولیس آمدم شرایط کاملا سخت، خاص و علیه من بود. هجمه زیادی علیه من هم از سوی استقلالی‌های عصبانی بابت عدم عقد قرارداد با آنها و هم از سوی پرسپولیسی‌ها که انتظار داشتند در نقش یک ستاره برای آنها ظاهر شوم، وجود داشت.
یک سال تمام هر شب زمان خواب تمام ذهنم درگیر این بود که آیا توانستم به تعهداتی که داشتم و کیفیتی که مدنظرشان بود را به نمایش بگذارم یا خیر. نگران این بودم که شرایط علیه من شود و همه بابت اتفاقات ابتدای فصل آن را یک ناکامی برایم بدانند. همه چیز را به خدا سپردم و کار و تلاش کردم تا روی همه اتفاقات بد احتمالی خط بکشم. 


بی‌توجهی به انتقادات برای باور موفقیت
شرایط حضورم در تیم ملی و کمک هم‌تیمی‌هایم باعث شد تا بر حواشی غلبه کنم و بتوانم انتظارات را تا حدود زیادی برآورده کنم. یک سری نقطه نظرات منفی وجود داشت اما به آنها بی‌توجه بودم تا روی عملکردم تاثیر نگذارد. بدون توجه به ایت اتفاقات سعی‌ام بود تا در زمین تمام وجودم را به کار بگیرم تا زمانی که بیرون آمدم به این باور برسم که بیشتر از این از دستم برنمی‌آمد و تمام کیفیت خودم را در بازی به کار برده‌ام.


از درد مصدومیت شب‌ها نمی‌خوابیدم
خدا را شکر که توانستیم به قهرمانی در فصل دست یابیم. هنوز کارمان به اتمام نرسیده و این تنها بخشی از انتظاراتی بود که از خودمان داشتیم. امیدوارم با صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان به همراه پرسپولیس و صعود تیم اول و قدرتمند آسیا به جام جهانی یک فصل فوق العاده را به پایان برسانیم تا زجرها و خستگی‌ها در این مسیر را فراموش کنیم و به لذت آن فکر کنیم. فقط کسانی که فوتبال بازی می‌کنند و در تیم ملی هستند می‌توانند درک کنند که چه فشاری روی ما وجود دارد. تا وقتی که این پیراهن مقدس را بر تن دارم با قلب و قوت پیش می‌روم و تمام قدرتم را به کار می‌گیرم که هم پرسپولیس و هم تیم ملی موفق باشد. از هیچ اتفاقی نمی‌ترسم و سر و پایم را برای موفقیت می‌دهم و ترسی از مصدومیت ندارم. باور کنید در برخی بازی‌ها از درد مصدومیت تا صبح خوابم نمی‌برد اما امید به اتفاقی خوب در ادامه مسیر انگیزه دوباره به من می‌داد.


باخت دربی بدترین خاطره فصلم بود
اگر بخواهم سوای تیم ملی در خصوص این فصل و خاطره بد آن صحبت کنم باید به باخت در دربی اشاره کنم. اتفاقاتی رقم خورد که نتوانستیم به نتیجه برسیم. بازی ذوب آهن و صنعت نفت هم اینچنین بود و بد باختیم. بعضی اوقات می‌بازی و باور آن سخت است. بازی با الریان هم همین شکل را داشت. یک زمانی لیاقت باخت را نداری و شکست می‌خوری و این خیلی سخت است. یک روز هم تمام توانت را می‌گذاری و وجدانت راحت است و می‌بازی و نگاه می‌کنی تیم حریف قدرتمند و باکیفیت بوده و این از درد شکست کم می‌کند اما برای ما اینطور نبود و بدشانس بودیم. زیبایی فوتبال به همین اتفاقات است و امید به آینده داریم و باید تلاش، تلاش و تلاش کنیم. 


پول و پاسپورت قطر هنوز فاصله زیادی با کیفیت بازیکنان ایرانی دارد

تیمی که با امتیاز قاطع به این مرحله آمده و قهرمان قطر است مطمئنا حریف سختی برای ما خواهد بود. با این حال من لیاقت استقلال خوزستان چه از نظر فنی و چه فوتبالی بهتر از این تیم می‌دانستم. حق استقلال خوزستان باخت برابر این تیم نبود و روی اتفاقات شکست خوردند. ما دو بازی برابر این تیم داریم و باید نشان دهیم که از نظر فوتبالی فراتر از کشوری هستیم که با پول و پاسپورت و هزینه هنگفت و امکانات به دنبال موفقیت است. آنها راهی برابر غیرت و تعصب و کیفیت فنی فوتبالیست‌های ایرانی جز باخت نخواهند داشت و باید در آزادی یک نتیجه قاطع کسب کنیم.


پرچم کشورم نباید مقابل لخویا پایین بیاید
می‌توانیم صعود کنیم و کار نشدنی نیست. سخت است اما نشدنی نیست. صعود از گروه فوق العاده بود و ما مقابل تیم‌های خوبی قرار گرفته بودیم. اکنون نیز این جدال برابر ما مرگ و زندگی خواهد بود. در وهله اول نباید در زمین خودمان گل بخوریم و باید با نتیجه قاطع به برتری برسیم و حریف را با شکست بدرقه کنیم. انتظار داریم تمام پیشکسوتان فوتبال ایران با توجه به ملی بودن این دیدار در کنار ما باشند. امیدوارم تمام نمایندگان ایران به مراحل بالاتر صعود کنند و پرچم کشورم مقابل هیچ کشوری پایین نیاید. باید باعث سرافرازی پرچم کشورمان شویم و امیدوارم توام با خوشحالی و امید بین تمام مردم کشورم باشد. با حمایت هواداران همه چیز شدنی است و امیدوارم آنها در این جدال یک بار دیگر ما را شرمنده حضورشان کنند و با حمایت آنها به یک برد شیرین برسیم. 


رویای صعود به فینال لیگ قهرمانان؟
نظر مسوولان باشگاه، کمال کامیابی نیا و برانکو ایوانکوویچ قابل احترام است اما یک چیزهایی به هدف نیست و باید امکانات و شرایط آن نیز فراهم باشد. ما بازیکنان باکیفیت و باتعصبی در ترکیب خود داریم که داشتن آنها برای خیلی از تیم‌ها آرزوست. اما کادرفنی و بازیکن یک بخش فوتبال است و در فوتبال حرفه‌ای از مسائل مالی گرفته تا زمین و استراحت و تغذیه و نحوه سفر و ریکاوری و خیلی چیزهای دیگر همگی در موفقیت سهم دارند. از یک جا ببعد تعصب تنها مولفه موفقیت نیست و باید ابزار حرفه‌ای نیز فراهم شود. تیم‌های روبروی ما با امکاناتی باورنکردنی در همین مراحل ابتدایی برابرمان قرار گرفتند و مطمئنا در مراحل بعدی کار سخت‌تر می‌شود. ما اما در همین مرحله از نظر فنی از آنها سرتر نشان دادیم و میزان دوندگی و پاس و ایجاد موقعیت برتری نسبت به همه داشتیم. امیدوارم در بازی با لخویا نیز در اوج آمادگی روحی – روانی قرار داشته باشیم و مطمئنا آرزو و هدف همگی ما صعود به فینال خواهد بود. من با تمام وجود در خدمت تیم و پرچم کشورم هستم و همه چیز را باید در عمل و تلاش نشان دهیم.


اگر خودخواه بودم آمار گلزنی‌ام متفاوت بود
به عنوان کسی که در خط هجومی بازی می‌کند انتظار گلزنی زیادی را متوجه خودم می‌دیدم. ولی چیزی که مشخص است من هیچ وقت برایم گلزنی مهم نبوده و اولویتم موفقیت تیم است. اگر خودخواه بودم و اولویتم گلزنی شخصی بود مطمئنا آمار متفاوتی را به جا می‌گذاشتم. همیشه تلاش داشتم چه در تیم ملی و چه پرسپولیس عملکرد مثمرثمری داشته باشم و به موفقیت تیم کمک کنم. ان شاالله خدا کمک کند و با همین نیت فوتبالم را شروع کرده‌ام و با همین نیت خاتمه دهم. موفقیت شخصی هیچ وقت نیتم را تغییر نخواهد داد. درست است که گلزنی از نظر روحی تاثیر زیادی روی بازیکن دارد اما همین که تیم موفق باشد برایم کافی است و من درآمدم از فوتبال است و تمام تلاشم را برای موفقیت جایی که حقوق دریافت می‌کنم به کار خواهم گرفت.


پیشنهاد دارم اما قراردادم دوساله است
قراردادم با پرسپولیس دوساله است و یک فصل دیگر از آن باقی مانده است. پیشنهاد که دروغ چرا، دارم. باید ابتدا ببینم شرایط باشگاه به چه نحوی است. من سرباز پرسپولیسم و باید ببینم شرایط باشگاه چگونه می‌شود. باشگاه از نظر جذب بازیکن موفق عمل کرده و شرایط بهتر شده است. انتظار همیشه این است که پرسپولیس و بازیکنانش بهترین عملکرد را داشته باشد و انتظار از کسی که پیراهن این تیم را برتن می‌کند بالاست و آن را تجربه کرده‌ام و می‌دانم و امیدوارم کسانی که می‌آیند نیز این اهمیت را زود درک کنند و شکی هم وجود ندارد و امیدوارم با قهرمانی فصل گذشته که انتظارات را بالاتر برده در فصل آینده نیز عملکرد موفقی داشته باشیم.


در موقعیت حساس تصمیم گیری قرار دارم

موقعی که لباس تیم ملی را به دست آوردم انگیزه‌هایم افزایش یافت و خوشحالم تداوم این موفقیت با حضورم در پرسپولیس همراه بوده است. اکنون باید تصمیم حساسی بگیریم. روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم و اکنون در آستانه حضور در جام جهانی قرار داریم. تصمیمی که باید منتهی به تداوم حضورم در تیم ملی باشد و در سال جام جهانی قرار داریم و نمی‌خواهم با تصمیم اشتباه آن را از دست بدهم. بهترین اتفاق برای هر فوتبالیست حضور در جام جهانی است و آرزوی هر کسی است و نمی‌خواهم آن را از دست بدهم.


فینال آسیا و حضور در جام جهانی؛ اهداف بعدی زندگی‌ام
شرایط حساس است و ان شالله هر اتفاقی می‌افتد به سود همه باشد. من به هر سرنوشتی که خدا در سر راهم قرار دهد راضی هستم. امیدوارم نتیجه و اتفاقی رقم بخورد که در نهایت هم تیم ملی و هم پرسپولیس موفق باشد و در نهایت موفقیت شخصی خودم باشد. من از خیلی از لذت‌های زندگی‌ام عبور کردم تا به این جایگاه برسم و همه آن را از لطف خدا و تلاش خودم می‌دانم و باید به اهدافم دست پیدا کنم. حضور در جام جهانی و ان شاالله فینال لیگ قهرمانان آسیا. 


حضور منشا و ترافیک خط میانی؟
در حال حاضر هیچ صحبتی در خصوص آینده‌ام نکرده‌ام و در برهه حساسی قرار داریم. دیدار با لخویا بازی سرنوشت‌سازی برای ما خواهد بود. باید در هر دو جناح تیم ملی و باشگاهی موفق عمل کنیم. باعث افتخارم بوده که پیراهن پرسپولیس را برتن کرده‌ام و خوشحالم که در حد توانم خدمتی برای آن انجام دادم. امیدوارم این همکاری ادامه داشته باشد و بعد از دیدار با لخویا حتما با برانکو ایوانکویچ در خصوص آینده‌ام و پست بازی‌ام صحبت خواهم کرد و باید ببینم شرایط چه می‌شود. همانطور که گفتم من اصلا پست تخصصی‌ام مهاجم نبود که بخواهم نگران آمدن منشا باشم اما اینکه ترافیک در خط میانی وجود دارد و امکان رقم خوردن اتفاقی باشد باید بعد از این جدال حساس صحبت کرد. همانطور که گفتم هم جام جهانی را در پیش داریم و هم اینکه پیشنهاد دارم اما من سرباز پرسپولیس هستم و تابع نظر این باشگاه.

 

دیدگاه تان را بنویسید