آنچه در برنامه نود گذشت

پرسپولیس پرطرفدارترین تیم ایران شد

برنامه نود هجدهم اردیبهشت ماه از ساعت 23:01 روی آنتن رفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، برنامه نود دوشنبه شب این هفته هجدهم اردیبهشت ماه از ساعت 23:011 شروع شد. در این برنامه بازی‌های هفته آخر لیگ برتر فوتبال مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. همچنین بازی های پرسپولیس و ذوب آهن نیز در چارچوب هفته پایانی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا بررسی می شود. سروش رفیعی بازیکن پرسپولیس تهران مهمان نود است.

ابتدا سوال مسابقه پیام کوتاه درباره انتخاب پرطرفدارترین تیم ایرانی پخش شد.

خلاصه ای از آنچه در برنامه شب گذشته پخش شد که شامل بخش های زیر بود:
پایان دراماتیک لیگ شانزدهم و مرور اتفاقات مهم هفته آخر 
سقوط پرحاشیه صبا به لیگ یک و ماندن دراماتیک سیاه جامگان در لیگ برتر
گفت و گوی زنده با هافبک تکنیکی و فانتزی قهرمان لیگ، سروش رفیعی

 
ترین های هفته سی ام و پایانی لیگ برتر پخش شد که شامل بخش های زیر بود:
حرکات تکنیکی هفته: محمد پورمحمد، محمود داری زاده، مهرداد محمدی، سالار افراسیابی، علی قلی زاده، امید جهانبخش، بابک حاتمی، مهران درخشان مهر، رضا کرملاچعب، جری بنگستون، محمد نوری، حسن بیت سعید، مهدی مهدی پور، محمد ایران پوریان، مهدی مومنی، ایوب والی، ابوالفضل محمدحسنی، حمید بوحمدان، ارسلان مطهری، یوسف سیدی، سیامک نعمتی
تیر دروازه هفته: سیدمهدی حسینی مقابل استقلال خوزستان
کار تیمی برتر هفته: صنعت نفت آبادان مقابل گسترش فولاد
موقعیت از دست رفته هفته: محمد دانشگر مقابل تراکتورسازی
پاس گل برتر هفته: مهدی مومنی مقابل صبای قم
مهار برتر هفته: وحید شیخ ویسی مقابل صبای قم
گل برتر هفته: روح الله سیف اللهی مقابل پرسپولیس

۹۰ درجه با مرور طنز مسابقات هفته پایانی لیگ پخش شد که لحظات زیر را شامل می شد:
آیین مهرورزی به توپ جمع کن ها در لیگ ادامه دارد
کری خوانی اشتباه منصوریان در کنار زمین
لیدر شدن برانکو برای هواداران پرسپولیس در روزهای مشغولی لیدرهای باشگاه
غیرممکن بودن بالا انداختن میثاقیان به دلیل وزن بالا
ادامه خشونت داوران لیگ در هفته پایانی
نیمه کاره ماندن جشن نایب قهرمانی تراکتورسازی بعد از نیمه کاره ماندن جشن قهرمانی
خداحافظی غمبار در پایان لیگ شانزدهم با چهره های به یاد ماندنی

خلاصه مسابقه ذوب آهن ۲-۰ پدیده
نکته ها: چهارمین شکست پیاپی پدیده
ذوب آهن بدون شکست برابر پدیده

جری بنگستون مهاجم هندوراسی ذوب آهن در چهار بازی آخر این تیم آمار فوق العاده ای داشته و چهار گل، یک پاس گل و یک گرفتن پنالتی داشته است.

گزارش جذاب و همزمان از لحظات هفته پایان لیگ برتر همراه با سقوط صبای قم و بقای سیاه جامگان و سایپا پخش شد.

پس از گذشت مدت زمانی از برنامه عادل فردوسی پور اعلام کرد با وجود آماده شدن آیتم های مربوط به سروش رفیعی و آمادگی این بازیکن برای شرکت در برنامه اسپانسر باشگاه پرسپولیس با حضور این بازیکن در برنامه مخالفت کرده و حضور مهمان این هفته نود در برنامه منتفی شد!


تیم منتخب هفته ۳۰ لیگ برتر شامل بازیکنان زیر اعلام شد: رحمتی، کیانی، رابسون جانورایو، خانزاده، عاشوری، شیری، حسینی، سیف اللهی، بنگستون، کاوه رضایی و رضا جعفری

خلاصه و حواشی مسابقه استقلال ۲-۱ سپاهان
نکته ها: مهدی رحمتی بدون کلین‌شیت در سال ۹۶
پانصدمین گل تاریخ لیگ برتر استقلال گل فرشید باقری
استقلال پنج بازی بدون شکست برابر سپاهان
استقلال بهترین تیم نیم‌فصل دوم

مسعود مرادی کارشناس امشب به برنامه آمد و داوری مسابقه ذوب آهن - پدیده بررسی شد: پنالتی ذوب آهن درست بود و دروازه بان پای راست بنگستون را زد و باید کارت زرد می گرفت.

داوری مسابقه استقلال - سپاهان: سرنگونی مهاجم استقلال در محوطه جریمه خطا نبود و پنالتی رخ نداد، بازیکن استقلال به قصد پنالتی زمین خورد.

ویدیوی داوری دو مسابقه پخش شده


بیشترین پاس گل در لیگ شانزدهم توسط احسان حاج صفی، کاوه رضایی و ایمان مبعلی با ۸ پاس ارسال شد.

آنالیز این هفته نود درباره تحول در بازی و نتایج سپاهان بعد از روی کار آمدن زلاتکو کرانچار پخش شد.(ویدیو)

از ۹۰ تا ۹۰ با مرور حواشی هفته گذشته فوتبال کشور پخش شد که شامل خبرهای زیر بود:
پیشنهاد علی دایی برای برگزاری فینال جام حذفی در ورزشگاه آستان قدس مشهد
انتقاد شدید نعیم سعداوی از آنالیز برنامه نود
شکسته شدن شیشه اتوبوس تیم ها در اهواز
شکست تیم فوتسال بانوان ایران مقابل اسپانیا و روسیه
سومی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در جام جهانی
عیادت علی پروین و جمعی از پیشکسوتان فوتبال از حسن روشن پیشکسوت استقلال

 علیرضا منصوریان سرمربی استقلال روی خط تلفنی برنامه آمد و درباره بازی فردای این تیم با التعاون عربستان صحبت کرد.

سرمربی استقلال گفت: در ابتدای سعی می کنیم بازی را کنترل کنیم و تا آخر امشب تصمیم می گیریم سرگروهی برای صعود بیشتر کمک مان می کند یا دوم شدن، در طرف مقابل گروه العین اول شده و الاهلی عربستان دوم شده است، اگر با العین بازی کنیم بازی برگشت مهمان هستیم و اگر با الاهلی بازی کنیم هر دو بازی در خارج از کشوراست، یکی در عمان و دیگری در قطر خواهد بود. اگر می توانستیم با تیمی جز الاهلی عربستان بازی کنیم که بازی برگشت در زمین خودمان بازی کنیم خیلی بهتر بود. ابتدا با یک بازی منطقی صعود خود را قطعی می کنیم و بعد شرایط بازی را در نظر می گیریم.
منصوریان با اشاره به پیروزی پرسپولیس گفت: امروز همه خوشحال شدیم که پرسپولیس توانست صعود کند و برد این تیم را تبریک می گویم. من دوست دارم هر سه تیم ایرانی در جام باشگاه های آسیا صعود کنند چون به این ترتیب سهمیه سال آینده ایران حفظ می شود. امیدوارم به یاری حق برنده فینال جام باشگاه های آسیا یکی از سه تیم داخل کشور ما باشد.

نتایج نظرسنجی نود برای اولین بار پخش شد که پرسپولیس با ۵۸،۳ درصد اول بود و استقلال با ۲۸،۱ درصد دوم و تراکتورسازی با ۴،۳ درصد سوم بود.

 
خلاصه همزمان مسابقه سیاه جامگان ۱-۰ پرسپولیس و صبا ۱-۲ استقلال خوزستان منجر به بقای سیاه جامگان در لیگ و سقوط صبای قم پخش شد.
نکته ها: ۳۶ درصد گل‌های خورده پرسپولیس با شوت از بیرون محوطه جریمه بوده است
صبا بدون پیروزی برابر استقلال خوزستان


صبای قم و استقلال خوزستان بیشترین افت را در جدول رده بندی نسبت به لیگ قبل داشتند.

رکوردهای پرسپولیس در لیگ شانزدهم به شرح زیر است: 
بیشترین میانگین امتیاز ۲،۲
بدون باخت در خانه
بهترین خط دفاعی با ۱۴ گل خورده
بیشترین تعداد پیروزی ۲۰ برد
زودهنگام ترین قهرمانی هفته ۲۷
بیشترین فاصله با تیم دوم ۹ امتیاز
بیشترین هفته صدرنشینی ۲۵ هفته
بیشترین کلین شیت متوالی خانگی ۹ بازی
بیشترین پیروزی متوالی خانگی ۱۱ بازی

داوری مسابقه سیاه جامگان - پرسپولیس: خطای منجر به گل سیاه جامگان به اشتباه اعلام شد و خطایی رخ نداد. کشیدن بازیکن پرسپولیس توسط سیف اللهی باید باید با کارت زرد دوم و کارت قرمز جریمه می شد.

داوری مسابقه صبا - استقلال خوزستان: سرنگونی مهاجم صبا در محوطه جریمه خطا بود و به درستی پنالتی همراه با نمایش کارت زرد اعلام شد. گل صبای قم به اشتباه مردود اعلام شد و خطایی رخ نداد. شروع مجدد بازی بعد از مردود اعلام شدن گل خطا بود و توپ روی زمین ثابت نبود و همین توپ تبدیل به گل استقلال خوزستان شد. پنالتی دوم صبا درست بود و پای چپ مهاجم این تیم را زد.

ویدوی داوری دو مسابقه پخش شده

 
کشوری فرد مدیرعامل صبای قم پس از پخش بازی روی خط تلفنی آمد و گفت: سال گذشته عباسی مدیرعامل سیاه جامگان به ما گفت می خواهید با ملوان تبانی کنید تا تیم ما سقوط کند که ما رفتیم و جوانمردانه بازی کردیم و ملوان را بردیم و سیاه جامگان در لیگ برتر ماند اما امسال همه چیز برعکس شد. بعد از بازی به آقای پورموسوی تبریک گفتم که این قدر مقتدرانه با ما بازی کردید و برنده شدید.
وی با انتقاد از برگزاری جشن قهرمانی زودهنگام پرسپولیس گفت: یک ماه پیش با آقای تاج نامه نگاری کردم و گفتم این جام را الان ندهید و ما و سایپا لطمه می خوریم. بازی پدیده جام را دادند و پرسپولیس با ذوب آهن مساوی کرد و به سیاه جامگان هم باخت. البته من کاری به بازی پرسپولیس ندارم و ما اگر بازی خودمان را برده بودیم نیازی به این حرف ها نداشتیم. به داوری هم اعتراض داریم و سوال من این است هر داور در هفته چند بازی می تواند قضاوت کند در حالی که این داور سه بازی در این هفته داوری کرده است!
مدیرعامل صبا در پایان ادعایی عجیب مطرح کرد و گفت: صبا هنوز نیفتاده و قرار است کارهایی بکنیم که تیم در لیگ بماند و هر وقت در دسته یک بازی کردیم آن وقت بگویید صبا افتاده است!

 رضا عنایتی هم روی خط برنامه آمد و درباره سقوط صبا صحبت کرد.

کامرانی فر رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال روی خط آمد و درباره اشتباهات داوران در هفته پایانی لیگ توضیح داد.


خلاصه مسابقه تراکتورسازی ۱-۰ نفت تهران
نکته ها: نفت ۸ هفته بدون پیروزی
تراکتورسازی ۵ بازی بدون شکست مقابل نفت تهران

لوسیانو ادینیو بعد از ۱۷۳ بازی در لیگ برتر و زدن ۸۱ گل با تیم تراکتورسازی خداحافظی کرد. بهترین گلزن خارجی لیگ، 
بهترین گلزن تاریخ مس و دومین گلزن تاریخ تراکتورسازی در لیگ برتر از جمله عنوان های کسب شده وی بود.

رکورد بیشترین دقایق حضور در دو فصل اخیر در لیگ برتر به محمدرضا اخباری با ۵۴۰۰ بازی کردنر رسید و حسن بیت سعید با ۵۳۳۲ دقیقه دوم شد.

بررسی عملکرد لژیونرهای فوتبال کشور در هفته گذشته در ادامه روی آنتن رفت.

 خلاصه مسابقه سایپا ۱-۰ ماشین سازی

اکبر میثاقیان سرمربی تیم فوتبال سیاه جامگان روی خط تلفنی آمد و درباره بقای معجزه آسای تیمش در لیگ گفت:  این یک کار غیرممکن بود و خدا کمک کرد همه چیز دست به دست هم داد تا این اتفاق بیفتد.(ویدیو)


داوری مسابقه تراکتورسازی - نفت تهران: آفساید کرار جاسم در شرایط تک به تک به اشتباه اعلام شد. زمین خوردن کرار در محوطه جریمه خطا و پنالتی نبود و مدافع توپ را گرفت. خطای کف پای قاضی کنار صورت کیانی باید با کارت زرد جریمه می شد. تکل خطرناک ابراهیمی روی پای بازیکن نفت باید با کارت قرمز مستقیم جریمه می شد. 

داوری مسابقه سایپا - ماشین سازی: سرنگونی خلعتبری در محوطه جریمه خطا نبود و به درستی به دلیل شبیه سازی کارت زرد گرفت. دومین سرنگونی خلعتبری هم خطا نبود و پنالتی رخ نداد. آفساید خلعتبری در شرایط تک به تک اشتباه اعلام شد. فریدن عابدینی به دلیل تکل شدید به درستی با کارت قرمز مستقیم جریمه شد. زمین خوردن مهاجم سایپا در محوطه جریمه خطا و پنالتی نبود.

ویدیوی داوری دو مسابقه پخش شده

 
خلاصه مسابقه فولاد ۱-۲ پیکان

خلاصه مسابقه گسترش فولاد ۱-۰ صنعت نفت

مرتضی حسنی هاشمی برنده مسابقه پیش بینی سایت نود روی خط تلفنی آمد و پیش بینی کرد تراکتورسازی برنده فینال جام حذفی می شود.

مودعود بنیای فر و محمدرضا اکبریان با ۸ و امین حاج ملک با ۷ پنالتی، بیشترین پنالتی ها را در لیگ برتر گرفتند.

داوری مسابقه فولاد - پیکان: برخورد مهاجم فولاد با دروازه بان در محوطه جریمه خطا و پنالتی نبود و دروازه  بان برای توپ رفت و ناخودآگاه برخورد کرد. پنالتی فولاد به اشتباه اعلام شد و خطایی رخ نداد. پنالتی پیکان در صورتی که پای مدافع به صورت مهاجم خورده باشد درست بود. پنالتی دوم پیکان اشتباه بود و مدافع کاری انجام نداد.

خلاصه و حواشی مسابقه پرسپولیس ۴-۲ الوحده

خلاصه مسابقه ذوب آهن مقابل الاهلی عربستان در لیگ قهرمانان با شکست دو بر صفر این تیم آخرین بخش برنامه این هفته بود که پخش شد.

با پخش آخرین آمار نظرسنجی برنامه این هفته نود ساعت ۲:۲۲ بامداد سه شنبه به پایان رسید. در پایان این برنامه با شرکت سه میلیون و ۴۴۶ هزار نفر در نظرسنجی، پرسپولیس با ۵۷،۵ درصد آرا به عنوان پرطرفدارترین تیم انتخاب شد، استقلال با ۲۹،۲  درصد آرا دوم شد و تراکتورسازی با ۴،۲ و سپیدرود با ۲،۸ درصد آرا سوم و چهارم شدند.

 

دیدگاه تان را بنویسید