دوراهی رامین رضاییان بر سر استقلال و سپاهان

رامین رضاییان مدافع ملی پوش پرسپولیس بدون شک جنجالی‌ترین بازیکن لیگ شانزدهم بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،  مدافعی که بعد از کوچ به ترکیه و بازگشت عجیب به اردوی پرسپولیس از ابتدا در برنامه‌های تاکتیکی و تیمی برانکو جایی نداشت و هفته‌ها روی نیمکت نشست تا فرصت بازی پیدا کرد. در نیم فصل دوم هم مثل نیم فصل نخست نتوانست جایگاهی که قبل از کوچ به ترکیه داشت را بازپس بگیرد و در نهایت به خاطر درگیری در اردوی آماده سازی تیم در امارات اخراج شد.

پادرمیانی‌ها برای بازگرداندن این بازیکن جواب نداد تا در نهایت رامین با پرداخت مبلغ مورد نظر باشگاه رضایتنامه‌اش را برای پیوستن به تیمی دیگر دریافت کند. تیمی که در ابتدا گفته شد ایرانی نیست و یکی از باشگاه‌های اروپایی خواهد بود تا دوباره شاهد اضافه شدن این بازیکن مورد علاقه کارلوس کی‌روش به جمع لژیونرهای ایران باشیم اما با گذشت هفته‌ها و ماه‌ها این گمانه زنی‌ها در حد حرف باقی ماند و خبر دقیقی از پیوستن این بازیکن به باشگاه موردنظر به بیرون درز نکرد.

رامین رضائیان که در سال منتهی به جام جهانی 2018 روسیه اصلا دوست ندارد جایگاهش در تیم ملی به خطر بیافتد خوب می‌داند در تابستان 96 باید بهترین تصمیم را بگیرد تا در فهرست سیاه سرمربی پرتغالی تیم ملی قرار نداشته باشد. مرد پرتغالی ثابت کرده تنها در مقطع زمانی کوتاه به بازیکنانی که نه تیم مشخصی دارند نه در رقابت‌های باشگاهی به میدان می‌روند، اعتماد می‌کند و بعد از آن با یافتن جانشین قید آنها را می‌زند درست مثل علیرضا حقیقی هیچ بعید نیست با رامین هم این رفتار را داشته باشد به خصوص که در دو بازی با قطر و چین تصمیم به سود بردن از وریا غفوری به جای رضائیان ناآماده گرفت.

از همین رو رضاییان باید خیلی زود تصمیم سرنوشت سازی برای آینده‌اش بگیرد. آینده‌ای که به نظر می‌رسد باید در همین لیگ برتر رقم بخورد چون  فعلا خبری از تیم‌های اروپایی و پیشنهادات آنها نیست. برای حضور در لیگ برتر هم گزینه‌های زیادی روی میز نیست که بتواند رضائیان را وسوسه و انتظارات او را برآورده کند مگر تنها یکی دو باشگاه مثل استقلال و سپاهان که از پتانسیل مد نظر این مدافع برای قرارداشتن در بورس اخبار برخوردار هستند. تیم‌هایی پرطرفدار و مدعی قهرمانی که همواره در تیررس رسانه ها نیز قرار دارند.

در خصوص استقلال در هفته‌های گذشته شایعات زیادی پیرامون رضائیان شنیده شد که هیچ کدام به تایید نرسید هم از طرف علیرضا منصوریان و مدیران باشگاه هم از سوی خود رامین. گرچه گفته می‌شود هر دو طرف هم تمایلاتی نسبت به رقم خوردن این اتفاق دارند . وقتی افتخاری مدیرعامل باشگاه به صراحت از رضائیان نام می‌برد و مدعی می‌شود تنها کافی است منصوریان درخواست بدهد تا مذاکرات جدی آغاز شود قطعا صحبت‌هایی پیش از این در باشگاه رقم خورده که مدیرعامل را وادار به چنین واکنشی کرده است. البته در این راه شنیده می‌شود سرمربی استقلال با وجود تایید فنی روی رامین هنوز به جمع بندی نرسیده به خصوص که وضعیت وریا غفوری با استقلالی‌ها نیز مشخص نشده است.

دیگر باشگاهی که می‌تواند در تابستان یکی از پرسروصداترین نقل و انتقالات را رقم بزند سپاهان اصفهان نام دارد. پرافتخارترین باشگاه لیگ برتر که با افتتاح نقش جهان حالا حمایت 30 تا 40 هزار نفری طرفداران را پشت سر خود می‌بیند می‌تواند انتقال جذابی برای رامین باشد. سپاهان همواره در سال‌های گذشته با جذب ستاره‌های فوتبال ایران خود را در حد قطب سوم نشان داده و با توجه به عزم این تیم برای بازگشت به جمع مدعیان با خرید چند ستاره هیچ بعید نیست شاهد حضور رضائیان در این تیم محبوب نصف جهان باشیم البته به شرط این که او در لیست نفرات مد نظر کرانچار(در صورت توافق) یا هر مربی که قرار است هدایت تیم را برعهده بگیرد، باشد.

در این که رامین رضائیان این اجازه را دارد که با تیم‌های داخلی مذاکره و قرارداد ببندد هم حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد چون پرسپولیسی‌ها در توافقی که با او برای فسخ قرارداد داشتند تاکید کردند تنها با اجازه باشگاه می تواند به تیمی ایرانی بپیوندد و رضایتنامه فعلی برای تنها برای باشگاه های خارجی خواهد بود. یکی از مسئولان پرسپولیس با تایید این موضوع گفت:« رضائیان اگر بخواهد به تیمی داخلی برود تنها با اجازه پرسپولیس می‌تواند تصمیم خود را عملی کند در غیر این صورت باید به همان تیم خارجی برود به همین خاطر حضور او در استقلال و سپاهان بعید است به تایید باشگاه برسد چون هیچ باشگاهی به راحتی اجازه قوی تر شدن به رقیب خود را نمی‌دهد». پرسپولیسی که بعید است تا زمان حضور برانکو حاضر به بازگرداندن رضائیان شود هنوز هم دل به صادق محرمی جوان در پست دفاع راست بسته و در کنار آن وضعیت مدافع ملی‌پوش را نیز در کنترل خود دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید