خسروی‌وفا: ورزش پارالمپیکی ایران تلاش می‌کند جزو ۱۰ کشور برتر جهان باشد

رئیس کمیته ملی پارالمپیک ابراز امیدواری کرد روند رو به رشد ورزش پارالمپیکی ایران به نحوی باشد که در زمره ۱۰ کشور برتر جهان قرار بگیرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، «سر فیلیپ کریون»، رئیس کمیته بین المللی  پارالمپیک، بامداد امروز وارد کشور شد و در نخستین روز حضور خود در ایران با مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، دیدار و پس از این جلسه نیز در نشست مشترکی که در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، شرکت کرد.

مسعود اشرفی، دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک، اعضای هیئت رئیسه کمیته ملی پارالمپیک و تعدادی از مدال آوران پارالمپیکی ایران و روسای فدراسیون‌های ورزشی نیز در این جلسه حضور داشتند.

خسروی‌وفا با مثبت ارزیابی کردن سفر کریون به ایران، خطاب به او اظهار داشت: شما برای بار پنجم و یا ششم است که در 24 سال گذشته به مناسبت‌های مختلف به ایران سفر می‌کنید. افرادی که در این جلسه حاضر هستند همگی واقف هستند که شما چه خدماتی به ورزش پارالمپیک جهان کرده اید. شما پیش از این در عضویت فدراسیون جهانی بسکتبال با ویلچر بوده اید و سمت ریاست کمیسیون آموزش کمیته بین المللی المپیک را نیز در اختیار داشته اید.

وی افزود: حساسیت‌های شما نسبت به ورزش پارالمپیک بر کسی پوشیده نیست و اینکه شما همواره تلاش کرده اید ایران را به عنوان کشوری فعال در عرصه ورزش پارالمپیکی معرفی کنید. ما هم تلاش کرده ایم تا با توجه به فرصت های قانونی که در اختیار داشته ایم به رشد ورزش پارالمپیک در کشور کمک کنیم و اکنون فرصت های پایداری فراهم شده است. دولت ایران نگاه عمیقی به ورزش پارالمپیک دارد و همواره کمک های ویژه ای به ما داشته است. دولت ایران تیم های مختلفی در سراسر کشور دارد که از ظرفیت های بالایی برخوردار هستند.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک افزود: در ضمن ما به طور همزمان از کمک های اهالی رسانه از جمله روزنامه ها، خبرگزاری ها، صدا و سیما برخوردار بوده ایم و به خوبی به جامعه معرفی شده ایم. در مجموع باید بگویم که کمیته ملی پارالمپیک در کشور ایران توسعه خوبی داشته و ما اکنون در میان کشورهای آسیایی پس از چین در جایگاه دوم قرار داریم و در بین 160 کشور عضو کمیته بین المللی در جایگاه پانزدهم ایستاده‌ایم و این نشان می‌دهد که اثرگذار حرکت کرده‌ایم.

کریون هم در خصوص جلسه ای که با وزیر ورزش برگزار شد، گفت: جلسه خوبی با سلطانی‌فر برگزار شد و خوشحال هستم که در این جلسه فرصت این پیدا شد که همکاران پارالمپیکی معرفی شوند. در مورد جنبش پارالمپیک هم باید بگویم که در کشور ایران این مسئله بر پایه افراد است و نه چیزی بیشتر و نه چیزی کمتر.

خسروی‌وفا در بخش پایانی سخنان خود گفت: با صحبت هایی که کریون انجام داد، کار ما برای برنامه ریزی آینده قطعا سخت تر خواهد شد. امیدوارم بتوانیم با الهام از صحبت های کریون جزو 10 کشور اول جهان در این عرصه باشیم. باید با جدیت بیشتری جنبش پارالمپیک را حمایت کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید