اعلام ترکیب تیم ملی پینگ پنگ بانوان در بازی های اسلامی

نایب رییس فدراسیون پینگ‌پنگ بانوان درباره حضور در رقابت‌های کشورهای اسلامی بیان کرد: ترکیب تیم اعزامی به کشور های اسلامی و رقابت های آلمان مشخص شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رقابت‌های کشورهای اسلامی از 22 اردیبهشت ماه در باکو آذربایجان آغاز می‌شود و تیم ملی پینگ‌پنگ بانوان با چهار ورزشکار در این رقابت‌ها حاضر خواهد شد. ندا شهسواری، مهشید اشتری، صبا صفری و مریم صامت ترکیب تیم اعزامی به این رقابت‌ها را تشکیل می ‌دهند.

فاطمه کیوانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نفرات اعزامی به این رقابت‌ها، بیان‌ کرد: ندا شهسواری، مهشید اشتری، صبا صفری و مریم صامت ملی‌پوشان اعزامی به رقابت‌های کشورهای اسلامی هستند و همین ‌ترکیب عازم رقابت‌های  آلمان نیز خواهند شد.

او در ادامه‌ درباره اردوهای تیم‌ ‌ملی بیان‌ کرد: هفته‌ آینده در صورت تامین بودجه اردوها را آغاز خواهیم کرد.

 رنکینگ جهانی پینگ‌پنگ بانوان نیز اعلام شد که در آن ندا شهسواری با چهار پله سقوط و مریم صامت با 12 پله سقوط مواجه شدند. کیوانی در این باره، بیان‌ کرد: این رنکینگ مربوط به رقابت‌های قهرمانی آسیا نمی‌شود. صامت و شهسواری بردهای خوبی را در قهرمانی آسیا به دست آورده بودند.

کیوانی با اشاره به آسیب‌دیدگی‌ شهسواری خاطر نشان کرد: شهسواری در رقابت‌های قهرمانی آسیا از ناحیه دست دچار آسیب‌دیدگی‌ بود که این آسیب‌دیدگی‌ مربوط به پیش از رقابت‌های  المپیک است و همان طور که می‌دانید فشارهای حاصل از تمرین و رقابت‌ها این آسیب‌دیدگی‌ را تشدید کرده است.  اما شهسواری با تمام این مشکلات توانست بازی‌های خوبی را ارائه دهد. باید با طب فیزیکی مشکل او را تشخیص دهیم. همان طور که می دانید برای درمان یک بیماری یک تشخیص خوب بسیار مهم است و امیدوار هستیم شهسواری را برای رقابت‌های کشورهای اسلامی آماده کنیم.

نایب رییس فدراسیون پینگ‌پنگ بانوان در پاسخ به این سوال که تغییرات فدراسیون در بخش بانوان برای بهبود عملکرد بانوان بوده است و نتایجی که در رقابت‌ها حاصل می‌شود کمی نگران کننده است، پاسخ داد: برنامه فدراسیون در سال 96 این است تا تعداد رقابت‌های برون مرزی را برای ملی‌پوشان افزایش دهیم و هر چقدر ملی‌پوشان در مسابقات حضور داشته باشند احتمال این  که رنکینگ آنها بهتر شود، افزایش خواهد یافت. البته باید توجه داشت که دو تا سه پله سقوط یا صعود خیلی تاثیرگذار نیست و مهم این است که ملی‌پوشان 100 تا 150 پله صعود داشته باشند و این بسیار مهم است که بازیکنان رنکینگ  زیر 100 را به دست بیاورند.

کیوانی در پاسخ به این سوال که کسب نتایج بهتر ملی‌پوشان نیازمند حمایت بیشتر فدراسیون از بخش بانوان است، پاسخ داد: ما درخواست اردوهای خود را تا پیش از رقابت‌های کشورهای اسلامی را داده‌ایم که 90 درصد با آن موافقت شده است، چرا که بعد از کشورهای اسلامی به فاصله سه روز ملی‌پوشان به مسابقات  آلمان اعزام می‌شوند و به همین دلیل احتمال برگزاری اردو بسیار زیاد است.

وی درباره تیم‌ ‌ملی جوانان نیز بیان‌ کرد: رقابت‌های انتخابی تیم‌ ‌ملی جوانان نیز امروز (سه‌شنبه) برگزار می‌شود و ترکیب این تیم برای اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا  در تیر ماه سال جاری مشخص خواهد شد.

سرمربی تیم‌ ‌ملی پینگ‌پنگ بانوان پیش‌بینی خود را از نتایج کسب شده در رقابت‌های کشورهای اسلامی این گونه بیان‌ کرد: شرایط تیم‌ ‌ملی خوب است.  در حال‌ بررسی تیم‌های حاضر در رقابت‌های کشورهای اسلامی هستیم که دو تا سه رقیب بسیار قوی داریم. تیم‌های ترکیه، مصر و آذربایجان از حریفان جدی ما هستند و اگر بتوانیم در مقابل این سه تیم بازی‌های خوبی را داشته باشیم احتمال کسب یک مدال در رقابت‌های تیمی بسیار زیاد است.

او درباره نتایج انفرادی نیز بیان‌ کرد:  در رقابت‌های انفرادی نیز اگر آسیب‌دیدگی‌ ندا شهسواری بهتر شود، احتمال مدال شهسواری نیز وجود دارد. در این رقابت‌ها یکسری محدودیت‌ها در ارنج انفرادی برای رقابت‌های تیمی اعمال شده است و در ترکیب تیمی اعلام شده از بین سه نفر اعضای تیم تنها یک نفر می‌تواند در رقابت‌های انفرادی شرکت کند. در واقع ما دو نفر در بخش انفرادی می‌توانیم داشته باشیم و این قانونی است که آذربایجان برای تمامی تیم‌های شرکت کننده در نظر گرفته است.

فاطمه کیوانی درباره پشتوانه تیم‌ ‌ملی پینگ‌پنگ بانوان نیز، اظهار کرد: فاصله ندا شهسواری با سایر بازیکنان بسیار زیاد است و تمام تلاش ما بر این است تا این فاصله را کم کنیم. در رقابت‌های قهرمانی آسیا در چین نیز ما می‌توانستیم رتبه یازدهم را کسب کنیم،  ولی آسیب‌دیدگی‌ ندا باعث شد تا او در بازی مقابل ترکمنستان در ارنج تیم نباشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید