محمدرضا براری: با آمادگی کامل به مسابقات قهرمانی آسیا نرفتم

قهرمان وزنه برداری آسیا گفت: با آمادگی کامل به مسابقات قهرمانی آسیا نرفتم اما نمی خواستم هم مدال طلا از چنگ ایران درآید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمدرضا براری درباره‌ دفاع از عنوان قهرمانی خود در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا بیان کرد: با توجه به این که ۴۵ روز تمرین را شروع کرده بودم و با آمادگی کامل هم به مسابقات نرفته بودم، انتظار نداشتم به این رکوردها برسم. وزنه‌ای که من در دوضرب زدم حتی در تمرین آن را بالای سر نتوانسته بودم، ببرم. زیرا هدف و برنامه‌ریزی ما برای مسابقات جهانی بود.

او ادامه داد: سال ۲۰۱۶ مدال طلای من با اولین حرکت دوضرب قطعی شد اما امسال در یک ضرب با وزنه بردار ازبک و در دوضرب با وزنه‌بردار کره رقابت داشتم. خودم هم نمی‌خواستم مدال طلا از چنگ ما برود. به هر حال تجربه‌ام، برنامه‌ریزی که کادر فنی در این ۴۵ روز انجام داد دست به دست هم داد تا وزنه‌هایی را که می‌خواهم در مسابقات بزنم.

براری در مورد این که در یک ضرب دو مرتبه وزنه را انداخت، تصریح کرد: اولین‌بار بود که چنین اتفاقی برای من رخ می‌داد که دو بار وزنه را بیندازم و وزنه سوم تعیین کننده باشد  از این رو شوکه شدم. اما قبل از این که برای حرکت سوم روی تخته بیایم به آقای انوشیروانی گفتم حتی اگر وزنه را هم سنگین‌تر کند من آن را بالای سر می‌برم چون از لحاظ ذهنی خودم را آماده کرده بودم.

او افزود: وزنه ۱۷۵ کیلوگرم را دست کم گرفتم و واقعا وزنه سنگینی نبود. من در تمرینات بیش‌تر از ۱۸۴ کیلوگرم زده بودم و انتظار داشتم در مسابقات هم وزنه ۱۸۵ تا ۱۸۶ کیلوگرم بزنم اما نشد.

قهرمان وزنه‌برداری آسیا درباره‌ی حضورش در بازی‌های کشورهای اسلامی بیان کرد: بازی‌های کشورهای اسلامی به گونه‌ای نیست که بگوییم به راحتی مدال می‌گیریم. البته اگر پاداش مدال‌آوران را مشخص می‌کردند خوب بود. اگر مدال بازی‌ها و مسابقات جهانی برای ایران مهم است پس باید ورزشکاران نیز به همان اندازه مهم باشند و آن‌ها را ازلحاظ مالی حمایت کنند.

براری با اشاره به اهمیت مسابقات جهانی آمریکا گفت: مسابقات جهانی ۲۰۱۷ برای من خیلی مهم است و می‌خواهم مانند المپیک ناکام نباشد. البته شانس من به گونه‌ای هست در هر مسابقه وزنه‌هایی که می‌زنم سال گذشته مدال بوده اما من با همان وزنه‌ها پنجم، ششم می‌شوم.

 

دیدگاه تان را بنویسید