گل محمدی: پرسپولیس از نیم فصل اول نشان داد بی رقیب لست

سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس با شایستگی تمام قهرمان لیگ برتر شد و با توانی که از این تیم سراغ دارم می تواند الهلال را هم ببرد و به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، یحیی گل محمدی درباره قهرمانی پرسپولیس در فصل شانزدهم لیگ برتر، اظهار کرد: از نیم فصل اول پرسپولیس نشان داد که بی رقیب است و در پایان هم بهترین تیمی بود که شایستگی قهرمانی را داشت. به هواداران پرسپولیس تبریک می گویم و از این بابت خوشحالم. همین طور به بازیکنان، کادرفنی و مدیریت باشگاه که زحمت زیادی کشیده اند تبریک می گویم.

او ادامه‌ داد: وقتی تیمی قهرمان می‌شود عوامل زیادی باعث این اتفاق شده است. تمام ارکان باشگاه در این راه دخیل بوده‌اند، هر چند در قهرمانی بیشترین زحمت را کادرفنی و بازیکنان کشیده‌اند، اما امکاناتی  که مدیریت در اختیار تیم گذاشت هم بسیار موثر بود. همه چیز در پرسپولیس سر جای خودش بود و این تیم راه خود را پیدا کرده است.

سرمربی پیشین پرسپولیس درباره عملکرد این تیم در لیگ قهرمانان آسیا هم گفت‌: عملکرد تیم تا این جا خیلی بد نبوده است. آنها برابر الریان شایسته پیروزی بودند اما بدشانس بودند و یک پنالتی‌ هم از دست دادند. البته نیامدن تیم‌های عربستانی به ایران مزید بر علت شده که تیم‌های ایرانی متضرر شوند. به نظرم اگر الهلال را شکست دهیم صعودمان قطعی می‌شود. کلید کار، شکست الهلال است و با توانایی که از بازیکنان سراغ دارم فکر می‌کنم که آنها می‌توانند این کار بزرگ را هم انجام دهند، چون روحیه خیلی خوبی هم دارند.

گل محمدی که خود پس از نایب قهرمانی تیم پرسپولیس در جام حذفی از مربیگری تیم کنار گذاشته شد، درباره برنامه پنج ساله پرسپولیس برای حفظ برانکو، گفت‌: این کار خیلی خوب است، شناختی که برانکو از پرسپولیس و فوتبال ایران دارد خیلی به تیم کمک می‌کند. همان طور که گفتم پرسپولیس راه خود را پیدا کرده و اگر ثبات در کادرفنی ایجاد شود و برخی نقاط ضعف هم تقویت شوند، پرسپولیس حالا حالاها می‌تواند قهرمان شود و رقیبی نداشته باشد.

سرمربی تیم فوتبال اکسین البرز درباره نیاز پرسپولیس به بازیکنان جدید و خالی بودن نیمکت تیم هم گفت‌: وارد جزئیات نمی‌شوم، اما کادرفنی هر سال با شناختی که نسبت به تیم پیدا می‌کند تغییراتی در ترکیب ایجاد می‌کند اما فکر نمی‌کنم پرسپولیس به تغییرات زیادی نیاز داشته باشد. تیم بازیکنان جوانی روی نیمکت دارد که می‌شود به آنها اعتماد کرد و شاید تنها با جذب دو یا سه بازیکن دیگر ترکیب تیم تکمیل شود.

گل محمدی درباره کیفیت لیگ برتر در فصل شانزدهم نیز گفت‌: امسال از نظر برنامه‌ریزی لیگ بسیاری از مربیان مشکل داشتند و وقفه‌های طولانی که در لیگ ایجاد می‌شد مربیان را کلافه کرده بود، هر چند این تعطیلات به خاطر تیم‌ ‌ملی بود و تیم‌ ‌ملی باید در اولویت باشد. هر سال که می گذرد کیفیت لیگ بالاتر می‌رود و بازیکنان و مربیان حرفه‌ای‌تر می‌شوند.

او درباره رده‌بندی AFC از فوتبال کشورهای آسیا و قرار گرفتن ایران در رتبه هشتم، گفت‌: باشگاه‌های ما از نظر  امکانات و حرفه‌ای‌گری نسبت به آسیا خیلی عقب هستند و می‌شود گفت‌ که آنها از این نظر زیر خط فقر محسوب می‌شوند. یکی از این امکانات حق پخش تلویزیونی است که از فاکتورهای اساسی حرفه‌ای بودن است. این حق باید به باشگاه‌ها داده شود تا آنها بتوانند برای خود امکانات لازم را فراهم کند.

گل محمدی ادامه‌ داد: تیم‌های باشگاهی در ایران فقیر هستند و حتی تیم‌های بزرگ فوتبال ما زمین تمرین یا ورزشگاه اختصاصی ندارند. این مشکلات اساسی و ساختاری است وگرنه از نظر استعداد و فهم فوتبال، بهترین آسیا هستیم. اسم لیگ‌مان حرفه‌ای است ولی در واقیعت اصلا حرفه‌ای نیستیم.

سرمربی تیم فوتبال اکسین البرز که در لیگ دسته اول حضور دارد درباره شرایط این تیم، گفت‌: با اکسین قرارداد یک سال و نیمه دارم و می‌خواهم در سال آینده تیم خوبی بسازم. امسال روزنه امیدی برای صعود به لیگ برتر داشتیم اما با یکی، دو باخت از بین رفت. برای سال بعد اما تیم قدرتمندی را تشکیل می‌دهیم و ۱۰۰ درصد جزو مدعیان صعود به لیگ برتر خواهیم بود.

گل محمدی در پایان با تبریک مجدد قهرمانی پرسپولیس به هواداران این تیم، گفت‌: جای خالی همایون بهزادی، کاظم سیدعلیخانی، هادی نوروزی، مهرداد اولادی و کسانی که این اواخر از دنیا رفته‌اند خالی است. کاش آنها بودند و در جشن باشکوه قهرمانی شرکت می‌کردند. ما دلتنگ آنها هستیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید