صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران به مرحله دوم در رقابت های قهرمانی آسیا

تیم‌های ملی «الف» و «ب» والیبال ساحلی ایران به مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا راه یافتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،  رقابت‌های والیبال ساحلی قهرمانی مردان و زنان آسیا از روز گذشته (جمعه) با حضور 32 تیم در هشت گروه آغاز شده است.

تیم ملی «الف» والیبال ساحلی ایران (بهمن سالمی و رحمان رئوفی) در سومین دیدار خود در این رقابت‌ها به مصاف یکی از تیم های مدعی قهرمانی در این رقابت‌ها (استرالیا) رفت و با شکست دو بر یک این تیم به عنوان تیم دوم گروه یک به مرحله بعدی صعود کرد. ملی پوشان ایران در ست نخست 21 بر 17 مغلوب استرالیا (مک هیوو – شومن) شدند اما در ست‌های دوم و سوم با امتیازهای 21 بر 18 و 15 بر 12 حریف قدرتمند خود را شکست دادند.

تیم ملی «الف» والیبال ساحلی ایران در نخستین مسابقه خود در دور مقدماتی این رقابت‌ها دو بر صفر مغلوب عمان شد و دومین دیدار دو بر صفر سنگاپور را از پیش رو برداشت. این تیم در مرحله دوم به مصاف قزاقستان یک می‌رود.

تیم ملی «ب» والیبال ساحلی ایران (عباس پورعسگری و آرش وکیلی) نیز در آخرین مسابقه خود در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها تیم عمان دو را شکست داد و به عنوان تیم دوم گروه خود راهی مرحله بعد شد. ملی پوشان ایران، عمان دو را در دو ست متوالی و با امتیازهای 21 بر 13 و 21 بر 9 با اقتدار شکست دادند و در جمع 16 تیم برتر این رقابت‌ها قرار گرفتند.

تیم ملی «ب» والیبال ساحلی ایران در نخستین مسابقه خود در دور مقدماتی این رقابت‌ها دو بر صفر نیوزلند را شکست داد و در دومین دیدار دو بر صفر مغلوب تایلند میزبان شد. این تیم ایران در مرحله دوم به مصاف چین یک می‌رود.

فهرست 16 تیم صعود کننده این رقابت‌ها در پایان دور مقدماتی به شرح زیر است:

گروه A: استرالیا یک (مک هیوو-شومن) و ایران یک ( رحمان رئوفی – بهمن سالمی)

گروه B: قطر یک (جولیو-تیجان) و ژاپن دو (کوراساکا-هاساگاوا)

گروه C: قطر (جفرسون-شریف) و چین دو (ژواکسین- ژو)

گروه D: قزاقستان یک (سیدرنکو – دیاچنکو) و ژاپن دو (شیراتوری – تاکاهاشی)

گروه E: اندونزی دو (دانانگ – رمدان) و قزاقستان دو (یاکولف – کولشف)

گروه F: اندونزی یک (کاندرا – آسفیا) و استرالیا دو (دورانت-شوبرت)

گروه G: چین یک (لکجیانگ-بائو) و سریلانکا (آسانکا-یاپا)

گروه H: تایلند یک (ناتانون-ساتاوان) و ایران دو (پورعسگری-وکیلی)

 

دیدگاه تان را بنویسید